Auto ze skrzynią automatyczną porady przy kupnie
Napisane: 2013-06-18, 23:34
Na samym początku powinieneś wiedzieć jak się takie auto użytkuje i jakie koszty eksploatacji Cię czekają. Niestety nie jest tak kolorowo jak w przypadku skrzyni manualnej, która jest praktycznie bezobsługowa.
Czynności eksploatacyjne przy automatycznej przekładni biegów (w przypadku 5 - stopniowego tiptronic w A6 C5) to głównie wymiana oleju co ok 50 tys km.
Koszty które wchodzą w tą czynność
- Olej ok 70 PLN/litr , około 7 litrów
- filtr oleju ATF 150 PLN
- uszczelka pod miskę olejową 95 PLN
- korek spustowy
- o ring korka wlewu
+ robocizna jeżeli robimy to w warsztacie.
Kupując auto wyposażone w Automatyczną Skrzynię Biegów (ASB), musimy się dokładniej jej przyjrzeć. powód jest prosty. Koszty napraw ASB jest bardzo duży, waha się w granicach ok 2 - 5 tyś. . Nie jednokrotnie jest to powodem sprzedaży auta, które akurat może się nam spodobać.
Doświadczony użytkownik
Jeśli miałoby to być nasze pierwsze auto z ASB to zabierzmy kogoś kto już takim autem jeździ, bądź jeździł. Ma on w tym większe doświadczanie (jeżdżąc swoim autem z ASB) i za pewne szybciej wykryje jakąś nieprawidłowość w jej pracy. Poza tym im więcej ludzi do oglądania tym lepiej.
Przejażdżka
Zwróć uwagę czy podczas Twojej jazdy silnik jest rozgrzany, jeśli nie to jeździj tak długo aż się nagrzeje. Skrzyni jest łatwiej utrzymać ciśnienia przy zimnym oleju, gdyż jest on gęściejszy.
Staraj się zauważyć jak skrzynia pracuję gdy jest zimna a jak gdy rozgrzana. W obu przypadkach nie można odczuwać żadnych szarpnięć poślizgów i odgłosów. Zwalaniaj przyspieszaj, wykonaj kickdown (gaz do dechy) . Ruszaj z pozycji D spokojnie jak i również energicznie. We wszystkich tych czynnościach ma nie być nieprawidłowości.
Płyny eksploatacyjne
Olej w ASB sprawdzaj na pozycji P bądź N, ma być "czysty" bez zabrudzeń czy zmatowień. Jakakolwiek zawiesina olejowa bądź brązowy kolor może świadczyć o uszkodzeniu. Kolor biały jest efektem zmieszania się płynów chłodniczych i wskazuje to na poważną usterkę.
Wycieki
Nie powinno być żadnych wycieków, jakiekolwiek pocenia się czy wycieki świadczy o tym, że z czasem tego oleju ubywa. Ponadto każda taka nieszczelność może się powiększyć.
Jeżeli nie czujesz się na siłach, bądź masz wątpliwości co do zachowań skrzyni w Twoim wymarzonym aucie, skorzystaj z usług wyspecjalizowanego serwisu. Koszt takiej usługi to ok 200 - 300 PLN, ale da Ci to jakąś pewność , dzięki której ocenisz czy warto interesować się danym egzemplarzem.
Powodzenia
Kopiowanie, cytowanie, przerabianie / edycja tekstu i dalsza dystrybucja w celach komercyjnych jest zabronione ! Wykorzystywanie go na innym forum będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej.
Czynności eksploatacyjne przy automatycznej przekładni biegów (w przypadku 5 - stopniowego tiptronic w A6 C5) to głównie wymiana oleju co ok 50 tys km.
Koszty które wchodzą w tą czynność
- Olej ok 70 PLN/litr , około 7 litrów
- filtr oleju ATF 150 PLN
- uszczelka pod miskę olejową 95 PLN
- korek spustowy
- o ring korka wlewu
+ robocizna jeżeli robimy to w warsztacie.
Kupując auto wyposażone w Automatyczną Skrzynię Biegów (ASB), musimy się dokładniej jej przyjrzeć. powód jest prosty. Koszty napraw ASB jest bardzo duży, waha się w granicach ok 2 - 5 tyś. . Nie jednokrotnie jest to powodem sprzedaży auta, które akurat może się nam spodobać.
Doświadczony użytkownik
Jeśli miałoby to być nasze pierwsze auto z ASB to zabierzmy kogoś kto już takim autem jeździ, bądź jeździł. Ma on w tym większe doświadczanie (jeżdżąc swoim autem z ASB) i za pewne szybciej wykryje jakąś nieprawidłowość w jej pracy. Poza tym im więcej ludzi do oglądania tym lepiej.
Przejażdżka
Zwróć uwagę czy podczas Twojej jazdy silnik jest rozgrzany, jeśli nie to jeździj tak długo aż się nagrzeje. Skrzyni jest łatwiej utrzymać ciśnienia przy zimnym oleju, gdyż jest on gęściejszy.
Staraj się zauważyć jak skrzynia pracuję gdy jest zimna a jak gdy rozgrzana. W obu przypadkach nie można odczuwać żadnych szarpnięć poślizgów i odgłosów. Zwalaniaj przyspieszaj, wykonaj kickdown (gaz do dechy) . Ruszaj z pozycji D spokojnie jak i również energicznie. We wszystkich tych czynnościach ma nie być nieprawidłowości.
Płyny eksploatacyjne
Olej w ASB sprawdzaj na pozycji P bądź N, ma być "czysty" bez zabrudzeń czy zmatowień. Jakakolwiek zawiesina olejowa bądź brązowy kolor może świadczyć o uszkodzeniu. Kolor biały jest efektem zmieszania się płynów chłodniczych i wskazuje to na poważną usterkę.
Wycieki
Nie powinno być żadnych wycieków, jakiekolwiek pocenia się czy wycieki świadczy o tym, że z czasem tego oleju ubywa. Ponadto każda taka nieszczelność może się powiększyć.
Jeżeli nie czujesz się na siłach, bądź masz wątpliwości co do zachowań skrzyni w Twoim wymarzonym aucie, skorzystaj z usług wyspecjalizowanego serwisu. Koszt takiej usługi to ok 200 - 300 PLN, ale da Ci to jakąś pewność , dzięki której ocenisz czy warto interesować się danym egzemplarzem.
Powodzenia
Kopiowanie, cytowanie, przerabianie / edycja tekstu i dalsza dystrybucja w celach komercyjnych jest zabronione ! Wykorzystywanie go na innym forum będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej.