Strona 1 z 1

Zakup A6 II C5 1.8T

PostNapisane: 2015-10-11, 19:02
przez velm
Cześć!

Przymierzam się do zakupu A6, jednakże z uwagi na ubogie doświadczenie jeżeli chodzi o tę markę zwracam się do Was z uprzejmą prośbą o radę czy ten egzemplarz, który zamieszczę poniżej jest warty zachodu. Ponadto interesowałoby mnie uzyskanie informacji na temat awaryjności, potencjalnych elementów które mogą położyć mój budżet na wydatki (z czym powinienem się liczyć, a co sprawi że mogę spać spokojnie). Ogólnie mam nadzieję, że trafiłem w dobre miejsce i powiecie mi na co zwrócić szczególną uwagę, bądź też z miejsca dać sobie spokój z tym egzemplarzem.

http://moto.gratka.pl/tresc/19360925.html

Z góry dziękuję za wszelkie wpisy!

Re: Zakup A6 II C5 1.8T

PostNapisane: 2015-10-12, 19:22
przez mirabelka
Cześć velm :-) .

Możesz ujawnić ile masz przeznaczone na zakup autka i pierwsze naprawy, wymiany, opłaty?
Domyślam się (po ogłoszeniu), że jeżeli chodzi o wyposażenie to nie masz wygórowanych zachcianek ;-) . Ma być A6 C5 i już! :-D

Autko jest "do sprowadzenia" - może warto upewnić się z kim tak faktycznie podpiszesz umowę. Zadzwoń i podpytaj jak to wygląda ze strony kogoś kto wystawił ogłoszenie (przy okazji dowiesz się więcej szczegółów nt. samego autka - historia/bezwypadkowość itd.)

papa

Re: Zakup A6 II C5 1.8T

PostNapisane: 2015-10-12, 23:00
przez Cienki1407
W ogłoszeniu bardzo rzuca się przebieg auta bo napisane jest, że to 192 376 km.Oczywiście od razu widać, że to kłamstwo.Same przetarte klawisze od klimy to sugerują.Dziwne, że włącznik od świateł nie jest przetarty.Może został wymieniony na nowy.Jeśli auto jest w porządku mechanicznie to ten cofnięty przebieg nic szczególnego złego nie robi.W opisie jedno rzuca się w oczy. " dynamiczny silnik ..." no to sprzedający ładnie się ośmieszył.Trzeba przyznać, że w 1.8 dynamika nie istnieje.Chociaż w tej z omawianego ogłoszenia jest Turbo bo ma 150km to już poprawia trochę sytuacje.4 osoby w aucie już będzie strasznie słabo z dynamiką.Ogólnie po blachach auta nie umiem ocenić bo się nie znam jak rozpoznać czy był bity czy nie.Więc tu Ci pomóc nie pomogę.Zwracaj uwagę na dach i błotniki bo lubią rdzewieć.Sama jednostka tej pojemności ma bardzo dobre opinie tak jak wszystkie benzyniaki w tym modelu nie mówiąc o 3.0 .Świetnie nadaję się do montażu LPG.Wymiany eksploatacyjne czyli rozrząd,filtry nie są drogie w porównaniu do diesla więc też nie jest źle.Za rozrząd zapłacisz maks do 1000zł w zależności od regionu gdzie mieszkasz.Filtry wiadomo standardowo stałe ceny.W porównaniu do Diesla 2.5 TDI rozrząd kosztuje ze wszystkim 2300 więc się ciesz :-P Niestety w 1.8 było montowane coś strasznego zwane Dwumasem co często przy tylu letnim aucie jest do wymiany (nie zawsze!).Tania sprawa to nie jest.Ceny innych części zawieszenia,czujniki itp tanie nie są ale też nie są drogie.W końcu A6 jest z rodziny limuzyn to trzeba trochę zapłacić za przyjemność.Plus (minus, że sam musisz założyć jak chcesz) taki tego auta, że nie ma zamontowanego LPG więc jest szansa, że silnik nie jest zajechany :-) Często w benzyniakach pocą się silniki no i oczywiście lubią sobie trochę wypić oleju więc warto to sprawdzić.Sprawdź książkę serwisową.Oczywiście nie powie Ci ona prawdy ale czasem nikt nie zwraca na nią uwagi a są tam babole typu, że przebieg 2 lata temu był większy niż wpis ostatni z książki :-D Warto sprawdzić kody wyposażenia z naklejki w bagażniku koło koła zapasowego bądź na pierwszej stronie książeczki serwisowej.Masz tam napisane wszystko co auto zawierało po wyjechaniu z fabryki.Sprawdzaj elektronikę czyli szyby które często po wielu latach otwierają się ale już się nie zamykają.Najczęściej padają w nich ślizgacze.Tania i banalna sprawa no ale jednak jest.Już masz się do czego przyczepić.Co do skrzyni tu akurat manual czyli fajna sprawa.Na pewno nie narazisz się na koszta jak w przypadku automatu.Sprawdź skrzynię na każdym biegu czy dobrze wchodzą biegi.Co do samego auta dobrze zatytuowane ogłoszenie "Classic".Brakuje tylko oryginalnego radia.Auto z 98r więc jeszcze troszkę i będzie pełnoletnie.Cena adekwatna do stanu na zdjęciach.Jak myślisz o aucie, które jest ekonomiczne i nie chcesz zbytnio pakować w nie pieniędzy to A6 jest trochę kiepskim wyborem.Będziesz musiał założyć LPG które trochę kosztuje.Możesz też jeszcze sprawdzać auto dokładnie czyli każdą szybę, element nadwozia po dacie produkcji.Pewnie coś znajdziesz i już możesz się doczepić aby zniżył cenę samochodu.Auto jak widzę jest od osoby, która sprowadza auta więc dobrze się je sprawdź.

Pozdrawiam :-)

Re: Zakup A6 II C5 1.8T

PostNapisane: 2015-10-13, 10:08
przez velm
Przede wszystkim dziękuję za odpowiedź. Mój budżet na samochód oraz wszelkie zabawki z nim związane jest na poziomie 20 tysięcy i nie chciałbym go przez najbliższe kilka miesięcy przekroczyć. Oczywiście liczę się z tym, że koszty będą większe niż w tańszych markach. Obejrzałem po prostu już kilka igiełek znacznie droższych i wyciągnąłem (możliwe że trafny) wniosek, iż wolę kupić coś taniej i wymienić "pół auta" wiedząc przy okazji czym będę jeździł.
Co do instalacji LPG, nie zamierzam takowej montować.

Re: Zakup A6 II C5 1.8T

PostNapisane: 2015-10-13, 20:53
przez Cienki1407
Za 20 tysięcy spokojnie znalazł byś na pewno coś zadbanego, ciekawie skonfigurowanego z odpowiednimi "bajerami".Jednak nie wydał bym 20 tysięcy na C5 bo niestety już ten model się starzeje i auto traci za dużo na wartości zaraz po kupnie.Niestety nie jest to klasyk gdzie jego cena idzie w górę.Są to ładne auta z dużym zainteresowaniem więc i ciężej trafić na coś dobrego.Tak jak napisałeś lepiej coś kupić za 10 tysięcy i wymienić podstawowe sprawy i cieszyć się pewnym samochodem.Na twoim miejscu jednak pokusił bym się o trochę lepiej skonfigurowane auto czyli chodzi mi o lepsze wyposażenie.W sumie w 1.8 będzie ciężko trafić w ciekawe wyposażenie bo jest to najmniejszy silnik w tym modelu.Ogólnie benzyniaki od diesla są zawsze trochę gorzej wyposażone.Klasyka też fajnie wygląda i ma swój urok :-) Pozdrawiam i powodzenia w zakupie auta ;-)

Re: Zakup A6 II C5 1.8T

PostNapisane: 2015-10-13, 22:28
przez mwx
Nonono.. egzemplaż dla prawdziwego konesera.
Unikalny w tej klasie pakiet "B+N+K"*
Jeżdżący dowód na to, że w A6C5 nie dało się zamówić szyb na korbkę!

Za połowę tej ceny możnaby się zastanowić (podejrzewam że handlarz wyrwał je za 1000-1200EUR)

*Bieda, Nędza & Korniki

Re: Zakup A6 II C5 1.8T

PostNapisane: 2015-10-14, 07:30
przez bendzji
W starszych oplach to GL - Golas Limited :D

Re: Zakup A6 II C5 1.8T

PostNapisane: 2015-10-14, 13:24
przez RomanS
Co prawda unikam wydawania ocen na podstawie zdjęć bo to moim zdaniem strata czasu. Ale tutaj, tak jak napisali koledzy wersja standardowy standard to jednak nie jest. Są grzane przednie siedzenia, w opisie jest tempomat i 8 poduszek - czy sa naprawdę czy tylko sprzedawcę fantazja poniosła ? (Jak z tym powszechnym nazywaniem tkaniny w kratkę "welurem" :mrgreen: ). Nie wiadomo. Przebieg mało prawdopodobny, uwierze jak będą dowody.
Natomiast broniłbym tu silnika bo jeżdżę czymś takim w Passacie B5 kombi. Zalezy do czego kto chce ten samochód bo jesli do wyścigów autostradowych powyzej 180 km/h to wygrywa 2,5TDI (mam porównanie bo też jeżdże). Jesli do jazdy po normalnych drogach do 140 km/h to wygrywa 1,8T (koszty paliwa porównywalne a dynamika moim zdaniem lepsza, ale porównuję benzynę manuala z dieslem tiptronikiem, więc automat na poczatku przegrywa w tym zestawieniu). Zaznaczam, ze wożę głównie osoby, nie ciągam lawet, przyczep. 1,8T ma duży potencjał jeśli chodzi o ewentualne podnoszenie parametrów. Nie demonizowałbym tego koła dwumasowego, przejechałem od nowości ponad 270 kkm i jeszcze działa. Nie twierdze, że jest jak nowe :-D Jednak wystepuje ono we wszystkich silnikach (przy manualu) oprócz bodaj najsłabszej benzyny 125 KM, gdzie nie jestem pewien.
Nie wiem tylko jak sprzedawca chce sprzedać auto którego nie da klientowi obejrzeć ??? Czy liczy na to, że ktoś kupi na podstawie zdjęć ? :-o

Re: Zakup A6 II C5 1.8T

PostNapisane: 2015-10-14, 19:26
przez składnik
coś ten sprzedający albo sie rozpedził albo sam nie wie co sprzedaje bo zaznaczył w opcjach wyposazenia tempomat a go tam nie ma ;p .

Re: Zakup A6 II C5 1.8T

PostNapisane: 2015-10-15, 07:23
przez mwx
Nie widać za dobrze, ale chyba jest.

Re: Zakup A6 II C5 1.8T

PostNapisane: 2015-10-15, 20:40
przez itomi
witam velm,
sprawdź dokładnie tył auta pod względem lakierniczym ponieważ na tylnych błotnikach na dole przy drzwiach brakuje fabrycznych foliowych naklejek ochronnych,świadczy to o jakiejś ingerencji lakierniczej w te elementy.
Tyle mogę Ci pomóc po tych zdjęciach.
Silnik 1.8T najlepiej uruchomić jak jest zimny po nocy i posłuchać czy nie ma jakiś hałasów z góry silnika(zmienne fazy rozrządu)jeśli coś będziesz słyszał to odpuść ten egzemplarz bo naprawa będzie kosztowna i to w serwisie. :-o