Dybry
,
Damiancki napisał(a):Czy gdybym podał VIN można by było określić czy w danym egzemplarzu jest już poprawiona sprawa w/w problemów?
Nie za bardzo, ponieważ zmiany postępowały sukcesywnie w całym okresie produkcji C6, nawet po lifcie 2009.
W przypadku modelu A6 istotnym "punktem zwrotnym" był pierwszy mały lifting dla RM'2007, czyli zmiana z BMK na ASB, chociaż jak wyżej wspomniałem i w tej jednostce dalej wprowadzano coraz to bardziej zmodyfikowane napinacze.
W modelu A8 powyższa "reguła" nie obowiązuje, bo tam silnik ASB montowano od 2004 roku ale układ rozrządu był identyczny i tak samo wadliwy jak w BMK.
Oczywiście poza jednym bagatelnym wyjątkiem wszystkie "EWOUUJĄCE" części napędzające rozrząd z okolicznym kramem w silnikach ASB (i pochodnych) pasują i są stosowane do napraw jednostek starszego typu (BMK, BPP, itd.) .
Damiancki napisał(a):Chodzi konkretnie o ten egzemplarz. Mogę zdobyć Vin, stąd pytanie. Nie wiem czy to wersja po poprawkach napinacza, wtrysków czy przed itp. Jeśli rzuca wam się coś niedobrego w oczy w tym ogłoszeniu? będę wdzięczny za info
http://olx.pl/oferta/audi-a6-3-0tdi-s-l ... 7957e0eaba
Ten egzemplarz, jeśli WYPRODUKOWANY w 2007, to na pewno układ "rozrządu" jest już parokrotnie poprawiony (przede wszystkim hydrauliczne napinacze łańcuchów) ale niestety nie jest to 100%'owa gwarancja bezawaryjności w tym obrębie ... .
Samo świergolenie łańcuchów zimnego motora też niewiele Ci powie o stopniu zużycia współpracujących elementów i rzeczywistej potrzebie naprawy. Wszak polifty 2009 też potrafią zaświergolić choć ryzyko przeskoczenia łańcucha w tym modelu PRWAWIE nie istnieje.
Wtryskiwacze, podobnie jak rozrząd, na pewno są znacznie zmodyfikowane względem "fabrycznie uszkodzonych" w BMK ale czy wciąż są w stanie dobrym ciężko powiedzieć. W pewnym stopniu w ocenie może pomóc odczyt "logów" układu wtryskowego (kalibracje, korekty) ale wartość diagnostyczna tych parametrów jest tylko częściowa i nie wolno ich traktować w pełni autorytatywnie w żadną stronę.
Generalnie samochód może być warty uwagi ale pod warunkiem pełnej, kompletnej i nieprzerwanej historii serwisowej. W razie jakichkolwiek nieścisłości lepiej odpuścić. Koszty napraw A6 C6 są naprawdę zawrotne ... .