Strona 1 z 1

Kupno A6C6 3.0 TDI quattro kombi

PostNapisane: 2015-09-25, 19:35
przez krolik
Witam,
planuję zakup owego auta w kombi od znajomego.

Wyposażenie w sumie pełne, skrzynia tiptronic 6biegów (nowa z aso na gwarancji)

Proszę mi powiedzieć, na co oprócz skrzyni o którą się nie martwię zwrócić uwagę ? Jakie są najwazniejsze wady konstrukcyjne i co pada najczęściej i obciąża portfel.
Auto w chwili obecnej ma 250.000km i chciałbym nim zrobić jeszcze 100 zanim zmienię na coś nowszego.

Czytałem wątki na forum, ale niestety odpowiediz na moje pytanie nie znalazłem.

Re: Kupno A6C6 3.0 TDI quattro kombi

PostNapisane: 2015-09-25, 21:01
przez zibi06
krolik napisał(a):planuję zakup owego auta w kombi od znajomego.

Może chociaż rocznik/ oznaczenie silnika..
krolik napisał(a):(nowa z aso na gwarancji)

Ale nowa jako fabrycznie nowa ?

Re: Kupno A6C6 3.0 TDI quattro kombi

PostNapisane: 2015-09-25, 21:25
przez krolik
Witam,
rok 2005, modelowo 2006, chyba jeszcze z większą ilością km.

Jeśli chodzi o nowość, tak, nowa z aso, koszt około 7000 zł.

Re: Kupno A6C6 3.0 TDI quattro kombi

PostNapisane: 2015-09-26, 10:41
przez zibi06
krolik napisał(a):Jakie są najwazniejsze wady konstrukcyjne i co pada najczęściej i obciąża portfel.

krolik napisał(a):Czytałem wątki na forum, ale niestety odpowiediz na moje pytanie nie znalazłem.

Chyba jedne z najważniejszych :
:arrow: 3-0-tdi-quattro-t3281.html#p45214
Dodatkowo trudno powiedzieć co z DPF-em ( miał/ jeszcze ma/ wycięty )..
krolik napisał(a):rok 2005, modelowo 2006, chyba jeszcze z większą ilością km.

Generalnie wymienione "niedomagania" (w linku) raczej powinny być usunięte ale wszystko zależy od poprzednich właścicieli..
Znajomy wymieniał skrzynię ale czy zna dalszą historię serwisową ??..

krolik napisał(a): nowa z aso, koszt około 7000 zł.

Rozumiem że z pełną gwarancją na wszystkie podzespoły..

Re: Kupno A6C6 3.0 TDI quattro kombi

PostNapisane: 2015-09-26, 13:04
przez krolik
Tak, tak, z gwarancją wszystko na cito, tutaj akurat się wykosztował.
Niestety nie zapytałem o DPF.. jakie to rodzi koszta?
Co do historii serwisowej, auto było sprowadzone od 1szego właściciela z Belgii, więc pełną książke ma

Re: Kupno A6C6 3.0 TDI quattro kombi

PostNapisane: 2015-09-26, 16:45
przez zibi06
krolik napisał(a):Niestety nie zapytałem o DPF.. jakie to rodzi koszta?

krolik, najpierw dowiedz się czy w ogóle ma/ miał. Sam piszesz że auto ma znacznie więcej przebiegu niż te magiczne 250 tyś.
krolik napisał(a):Co do historii serwisowej, auto było sprowadzone od 1szego właściciela z Belgii, więc pełną książke ma

Jeżeli ma książkę serwisową to ok tylko do kiedy było serwisowane w ASO ?
Dodatkowo jeżeli auto jest z Belgii i zakupione od pierwszego właściciela to również powinien być dokument CAR PASS..
Dużego znaczenia to nie ma, ale może warto dowiedzieć się jakie jest oznaczenie/ kod silnika..
krolik napisał(a): z gwarancją wszystko na cito, tutaj akurat się wykosztował.

Fakt. Bardzo możliwe że ASO jest tylko "pośrednikiem".
Masz jakąś inną dodatkową wiedzę dotyczącą przeprowadzonych udokumentowanych napraw ??

Re: Kupno A6C6 3.0 TDI quattro kombi

PostNapisane: 2015-09-26, 18:39
przez Piotruś
Przepraszam. Nie chciałem się Wam wcinać ale myślę, że za 7 tyś. zł.- w ASO to być może da się wymienić co najwyżej konwerter i EWENTUALNIE olej ale NA PEWNO nie całą skrzynię biegów :!:
Krolik, sugerowałbym Ci porządnie usystematyzować wiedzę nt. tego samochodu, bo coś mylisz albo ktoś wprowadza Cię w błąd.
Zibi06 oczywiście ma rację, że większość egzemplarzy z tamtych lat ma już dawno usunięte większość wad wieku dziecięcego ale regułą też to wcale nie jest. Skoro samochód był serwisowany w ASO namawiam Cię do wnikliwej analizy całej historii, zarówno pod kątem regularności wpisów jak i przeprowadzonych napraw. Dopiero gdy to wszystko przenalizujesz będzie Ci łatwiej podjąć decyzję czy w ogóle chcesz weryfikować samochód z natury, czy jednak istotne fakty z życia tego egzemplarza nie bardzo pasują do przedstawionych dokumentów.

Re: Kupno A6C6 3.0 TDI quattro kombi

PostNapisane: 2015-09-26, 19:34
przez elwarka1
Piotruś napisał(a):Przepraszam. Nie chciałem się Wam wcinać ale myślę, że za 7 tyś. zł.- w ASO to być może da się wymienić co najwyżej konwerter i EWENTUALNIE olej ale NA PEWNO nie całą skrzynię biegów

Oczywiście, że Piotruś masz rację. Koszt nowej skrzyni w ASO to grubo ponad 20 tysięcy.

Re: Kupno A6C6 3.0 TDI quattro kombi

PostNapisane: 2015-09-27, 05:32
przez krolik
WItajcie, jeśli chodzi o 250 tyś przebiegu, to auto tyle posiada, pisząc km miałem na myśli konie mechaniczne ale zapomniałem caps locka włączyć :-D :-D .. Bo między 2005 a 2006 rokiem była różnica bodajże 10KM w silnikach 3.0, myle się ?

Jeśli chodzi o zakup skrzyni w ASO, to z tego na ile się orientuję to koszt samej skrzyni, ale mogę być niedoinformowany.
Moi drodzy, jeszcze pytanie z czystej ciekawości, jakie realne spalanie w trasie (prędkości około ~150km/h) jestem w stanie osiągnąć ? Ogólnie, jak wam wychodzi spalanie.

Re: Kupno A6C6 3.0 TDI quattro kombi

PostNapisane: 2015-09-27, 08:14
przez Piotruś
krolik napisał(a): Bo między 2005 a 2006 rokiem była różnica bodajże 10KM w silnikach 3.0, myle się ?

Mylisz się. Około 7 PS'ów (z 225 na 232) przybyło dopiero w roczniku modelowym 2007. Wtedy też nastąpiła odczuwalna poprawa w obrębie napinaczy łańcuchów rozrządu oraz wtrysków.

krolik napisał(a):Jeśli chodzi o zakup skrzyni w ASO, to z tego na ile się orientuję to koszt samej skrzyni, ale mogę być niedoinformowany.

Jesteś niedoinformowany. Nawet w przypadku nadzwyczajnie dobrej woli producenta i wielu pismach między ASO a importerem taka cena nie jest możliwa.
Chyba, ze te 7 tyś. podano w EUR to owszem ... .

krolik napisał(a):Moi drodzy, jeszcze pytanie z czystej ciekawości, jakie realne spalanie w trasie (prędkości około ~150km/h) jestem w stanie osiągnąć ? Ogólnie, jak wam wychodzi spalanie.

Przy stałej prędkości ok. 150 km/h to już będzie 9 - 9,5 na 100. Znacząco lepiej zużycie kształtuje się w przedziale 120 - 130 km/h. , powyżej znacząco przyrasta.

Re: Kupno A6C6 3.0 TDI quattro kombi

PostNapisane: 2015-11-30, 17:26
przez Damiancki
Piotruś napisał(a): przybyło dopiero w roczniku modelowym 2007. Wtedy też nastąpiła odczuwalna poprawa w obrębie napinaczy łańcuchów rozrządu oraz wtrysków.


Czy gdybym podał VIN można by było określić czy w danym egzemplarzu jest już poprawiona sprawa w/w problemów?



Chodzi konkretnie o ten egzemplarz. Mogę zdobyć Vin, stąd pytanie. Nie wiem czy to wersja po poprawkach napinacza, wtrysków czy przed itp. Jeśli rzuca wam się coś niedobrego w oczy w tym ogłoszeniu? będę wdzięczny za info http://olx.pl/oferta/audi-a6-3-0tdi-s-line-plus-quattro-bose-navi-pneumat-szyber-alu18-fulll-CID5-IDc8uUn.html#7957e0eaba

Piotruś help

Re: Kupno A6C6 3.0 TDI quattro kombi

PostNapisane: 2015-12-01, 08:59
przez Piotruś
Dybry ;-) ,

Damiancki napisał(a):Czy gdybym podał VIN można by było określić czy w danym egzemplarzu jest już poprawiona sprawa w/w problemów?

Nie za bardzo, ponieważ zmiany postępowały sukcesywnie w całym okresie produkcji C6, nawet po lifcie 2009.

W przypadku modelu A6 istotnym "punktem zwrotnym" był pierwszy mały lifting dla RM'2007, czyli zmiana z BMK na ASB, chociaż jak wyżej wspomniałem i w tej jednostce dalej wprowadzano coraz to bardziej zmodyfikowane napinacze.

W modelu A8 powyższa "reguła" nie obowiązuje, bo tam silnik ASB montowano od 2004 roku ale układ rozrządu był identyczny i tak samo wadliwy jak w BMK.

Oczywiście poza jednym bagatelnym wyjątkiem wszystkie "EWOUUJĄCE" części napędzające rozrząd z okolicznym kramem w silnikach ASB (i pochodnych) pasują i są stosowane do napraw jednostek starszego typu (BMK, BPP, itd.) .

Damiancki napisał(a):Chodzi konkretnie o ten egzemplarz. Mogę zdobyć Vin, stąd pytanie. Nie wiem czy to wersja po poprawkach napinacza, wtrysków czy przed itp. Jeśli rzuca wam się coś niedobrego w oczy w tym ogłoszeniu? będę wdzięczny za info http://olx.pl/oferta/audi-a6-3-0tdi-s-l ... 7957e0eaba

Ten egzemplarz, jeśli WYPRODUKOWANY w 2007, to na pewno układ "rozrządu" jest już parokrotnie poprawiony (przede wszystkim hydrauliczne napinacze łańcuchów) ale niestety nie jest to 100%'owa gwarancja bezawaryjności w tym obrębie ... .
Samo świergolenie łańcuchów zimnego motora też niewiele Ci powie o stopniu zużycia współpracujących elementów i rzeczywistej potrzebie naprawy. Wszak polifty 2009 też potrafią zaświergolić choć ryzyko przeskoczenia łańcucha w tym modelu PRWAWIE nie istnieje.

Wtryskiwacze, podobnie jak rozrząd, na pewno są znacznie zmodyfikowane względem "fabrycznie uszkodzonych" w BMK ale czy wciąż są w stanie dobrym ciężko powiedzieć. W pewnym stopniu w ocenie może pomóc odczyt "logów" układu wtryskowego (kalibracje, korekty) ale wartość diagnostyczna tych parametrów jest tylko częściowa i nie wolno ich traktować w pełni autorytatywnie w żadną stronę.

Generalnie samochód może być warty uwagi ale pod warunkiem pełnej, kompletnej i nieprzerwanej historii serwisowej. W razie jakichkolwiek nieścisłości lepiej odpuścić. Koszty napraw A6 C6 są naprawdę zawrotne ... .

Re: Kupno A6C6 3.0 TDI quattro kombi

PostNapisane: 2015-12-01, 10:12
przez Damiancki
Wielkie dzięki :-)

Re: Kupno A6C6 3.0 TDI quattro kombi

PostNapisane: 2015-12-01, 10:56
przez Piotruś
Do usług ;-) .

PS:
Jeszcze jedno. Przedstawiony egzemplarz jest "na pneumatyce".
W mojej SUBIEKTYWNEJ bardzo opinii rozumiem (miedzy innymi siebie samego), że decydując się na Roladę regulowane zawieszenie jest decydującym atrybutem tego modelu, a nawet gdyby się dało i tak "must have".

Jednak w przypadku "normalnego" A6 na etapie poszukiwań zrobiłbym wszystko żeby tego uniknąć, a po zakupie (jeśli zawias byłby inny) postawiłbym ją na fabrycznym ori-zestawie typu komfort lub jeszcze lepiej z pakietem na złe drogi.
Ale to już moje osobiste fanaberie.

Re: Kupno A6C6 3.0 TDI quattro kombi

PostNapisane: 2015-12-02, 15:28
przez moto-zakup
Oceniając samo auto :
http://olx.pl/oferta/audi-a6-3-0tdi-s-l ... 7957e0eaba
w oczy rzuca się jaśniejszy zderzak przedni - banał chociaż na przód można zwrócić szczególną uwagę.