Szczęśliwie do silników 3.0 TDi nigdy nie montowano multitroników (czyli CVT).
W modelu C7, ze skrzyń automatycznych masz do wyboru S-Troniki oraz Tiptroniki (wyłącznie w najmocniejszych wersjach).
Jedne i drugie mają swoje zalety. Ja osobiście zdecydowanie wolę S-Troniki pomimo tego, że występują tylko ze słabszymi wersjami silnika 3.0TDi.
Oczywiście tiptroniki w C7 też pracują inaczej (nieporównywalnie lepiej) od wersj wcześniejszych (C5 oraz C6) ale ja i tak wolę dwusprzęgłowe S-Troniki.
A dlaczego ... to trudno opisać tak "na sucho" ... ale wystarczy krótka przejażdżka żeby samemu się zorientować
.
Co do awaryjności moim zdaniem nie ma czego się bać ani demonizować. "Jakoś" nie udało mi się zaobserwować ani "podsłyszeć" o wzmożonej awaryjności pomimo internetowych urbanlegend, których lepiej nie będę tutaj nawet powtarzał.