RS6, S6 czy Allroad 3.0 TFSI
Napisane: 2018-11-26, 21:43
Cześć,
jeżdżę w tej chwili A6 C6 w wersji Allroad i silnikiem CDYA 3.0 TDI fabrycznie 240 KM, po modyfikacji programu 285 KM i 575 NM. Dał mi dużo radości przez ostatnie 2 lata, ale jak to zwykle bywa z czasem chce się więcej mocy i teraz myślę nad nowym/szybszym samochodem. Poza tym chciałbym teraz raczej benzyniaka i najchętniej V8. Miałem to zrobić za rok lub dwa, ale od nowego roku leasing w koszty tylko do 150 tys, więc może warto podjąć jakąś spontaniczną decyzję. Dodam, że potrzebuję rodzinnego kombi, które jak będę chciał potrafi mi dać dużo frajdy i emocji. Co również ważne, potrzebuję zawieszenia pneumatycznego z możliwością zwiększenia prześwitu, ponieważ regularnie jeżdżę w góry, gdzie czasem trzeba zjechać choć jednym bokiem na pobocze, a w zimie jest trochę śniegu. Aha, i zależy mi na bogatym wyposażeniu.
Samochody używane, rozważam modele z tytułu, niekoniecznie w tej kolejności. Może ktoś coś cennego podpowie z własnego doświadczenia - będę wdzięczny
1. RS6 - osiągi top, tylko raz cena i koszty utrzymania zmuszają do zastanowienia. A dwa to ponoć ten samochód ma tyle mocy, że mimo świetnego quattro można się przejechać i to dosłownie. Jeśli bym kupił to tylko z gwarancją min. na 2 lata, żeby mieć spokój. Kolejna wątpliwość to prześwit, tam jest chyba 12 cm normalnie i 14 max, w normalnym A6 jest 2 cm więcej, a w Allroad to wiadomo jeszcze więcej. Nie wiem, czy 14 cm to nie za mało na górskie pobocza i śnieg.
https://www.otomoto.pl/of...html#31fe492496
2. S6 - wydaje mi się najrozsądniejszym optimum (najlepszy stosunek parametrów do ceny i kosztów utrzymania). Tylko niestety w wersji Avant na rynku są teraz dosłownie 2-3 egzemplarze, więc wybór bardzo marny. 2 są jeszcze w salonach (używki), tylko kosztują prawie tyle co RS6, a to się już nie bardzo opłaca. Nie wiem też jak z jego prześwitem, bo tych danych nigdzie nie znalazłem. Ale pewnie jest max 14 + 2 cm. To już chyba byłoby OK.
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-s6-1 ... 49bd9a75c1 - już nieaktualne, ale dla porównania
3. No i pomysł z ostatnich dni czyli V6 3.0 TFSI. Nie jest to do końca to o czym myślałem (brak V8 i pojemności), ale znalazłem ładną wersję Allroad (którą mam i lubię w starszym modelu) i ten sam rocznik kosztuje połowę tego co RS6. A jak trochę poczytałem, po dołożeniu pewnie 7-10 tys zł na modyfikacje można osiągnąć w nim ok. 450KM i 550Nm, czyli dokładnie fabryczne parametry S6. Jeszcze skrzynia S-tronic mnie trochę odstrasza (podobnie jak w S6), bo w RS6 jest Tiptronic.
https://www.otomoto.pl/of...html#f4cb26deef
Aha, żeby sobie "ułatwić" decyzję, to mam jeszcze jedną opcję - mogę zrobić stage 2 w swoim aucie i w efekcie mieć jakieś 340-350 koni oraz moment 600 przeciągnięty do wyższych obrotów. I tutaj koszt całości to 5-10% kupna nowego auta. Więc nad tym też myślę, może to wystarczy jako kolejny krok, żeby kolejne 2 lata cieszyć się tym co się ma i nie zmieniać niepotrzebnie. W samochód zainwestowałem na początku sporo, wymieniłem rozrząd, doprowadziłem do dobrego stanu.
jeżdżę w tej chwili A6 C6 w wersji Allroad i silnikiem CDYA 3.0 TDI fabrycznie 240 KM, po modyfikacji programu 285 KM i 575 NM. Dał mi dużo radości przez ostatnie 2 lata, ale jak to zwykle bywa z czasem chce się więcej mocy i teraz myślę nad nowym/szybszym samochodem. Poza tym chciałbym teraz raczej benzyniaka i najchętniej V8. Miałem to zrobić za rok lub dwa, ale od nowego roku leasing w koszty tylko do 150 tys, więc może warto podjąć jakąś spontaniczną decyzję. Dodam, że potrzebuję rodzinnego kombi, które jak będę chciał potrafi mi dać dużo frajdy i emocji. Co również ważne, potrzebuję zawieszenia pneumatycznego z możliwością zwiększenia prześwitu, ponieważ regularnie jeżdżę w góry, gdzie czasem trzeba zjechać choć jednym bokiem na pobocze, a w zimie jest trochę śniegu. Aha, i zależy mi na bogatym wyposażeniu.
Samochody używane, rozważam modele z tytułu, niekoniecznie w tej kolejności. Może ktoś coś cennego podpowie z własnego doświadczenia - będę wdzięczny
1. RS6 - osiągi top, tylko raz cena i koszty utrzymania zmuszają do zastanowienia. A dwa to ponoć ten samochód ma tyle mocy, że mimo świetnego quattro można się przejechać i to dosłownie. Jeśli bym kupił to tylko z gwarancją min. na 2 lata, żeby mieć spokój. Kolejna wątpliwość to prześwit, tam jest chyba 12 cm normalnie i 14 max, w normalnym A6 jest 2 cm więcej, a w Allroad to wiadomo jeszcze więcej. Nie wiem, czy 14 cm to nie za mało na górskie pobocza i śnieg.
https://www.otomoto.pl/of...html#31fe492496
2. S6 - wydaje mi się najrozsądniejszym optimum (najlepszy stosunek parametrów do ceny i kosztów utrzymania). Tylko niestety w wersji Avant na rynku są teraz dosłownie 2-3 egzemplarze, więc wybór bardzo marny. 2 są jeszcze w salonach (używki), tylko kosztują prawie tyle co RS6, a to się już nie bardzo opłaca. Nie wiem też jak z jego prześwitem, bo tych danych nigdzie nie znalazłem. Ale pewnie jest max 14 + 2 cm. To już chyba byłoby OK.
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-s6-1 ... 49bd9a75c1 - już nieaktualne, ale dla porównania
3. No i pomysł z ostatnich dni czyli V6 3.0 TFSI. Nie jest to do końca to o czym myślałem (brak V8 i pojemności), ale znalazłem ładną wersję Allroad (którą mam i lubię w starszym modelu) i ten sam rocznik kosztuje połowę tego co RS6. A jak trochę poczytałem, po dołożeniu pewnie 7-10 tys zł na modyfikacje można osiągnąć w nim ok. 450KM i 550Nm, czyli dokładnie fabryczne parametry S6. Jeszcze skrzynia S-tronic mnie trochę odstrasza (podobnie jak w S6), bo w RS6 jest Tiptronic.
https://www.otomoto.pl/of...html#f4cb26deef
Aha, żeby sobie "ułatwić" decyzję, to mam jeszcze jedną opcję - mogę zrobić stage 2 w swoim aucie i w efekcie mieć jakieś 340-350 koni oraz moment 600 przeciągnięty do wyższych obrotów. I tutaj koszt całości to 5-10% kupna nowego auta. Więc nad tym też myślę, może to wystarczy jako kolejny krok, żeby kolejne 2 lata cieszyć się tym co się ma i nie zmieniać niepotrzebnie. W samochód zainwestowałem na początku sporo, wymieniłem rozrząd, doprowadziłem do dobrego stanu.