Strona 1 z 1

Różnica w wysokości zawieszenia pneum- allroad,A6, A7

PostNapisane: 2019-04-12, 15:03
przez Waka
Cześć.
W najbliższym czasie zamierzam kupić audi z okolic 2012-2014roku.
Mój główny dylemat dotyczy wysokości zawieszenia jakie można uzyskać na pneumatyce w tych modelach.
Do niedawna myślałem, że tylko allroad i A8 ma regulowane zawieszenie ale teraz widzę, że również zwykle A6, a nawet a7 mogą mieć pneumatykę.
Czy ktoś z was wie jak wygląda wysokość zawieszenia w centymetrach w wymienionych modelach na ustawieniach normal, sport, i najwyższym(podejrzewam że różnie mogą się nazywać).
Mam dom na wsi na Podhalu z dosyć stromym podjazdem gdzie zwykłym samochodom zdarza się w jednym miejscu dotknąć przepustu zawieszeniem.
Stąd musi być Quatrro i możliwość podniesienia zawieszenia.

Dzięki i pozdrawiam

Re: Różnica w wysokości zawieszenia pneum- allroad,A6, A7

PostNapisane: 2019-04-13, 13:31
przez Piotruś
Waka,
na temat A7 się nie wypowiem, bo ta przedziwna karykatura wozu Batmana (w odmianie C7) nigdy nie leżała w zasięgu mojej uwagi.

Co do pozostałych modeli A6 (C7), niezależnie od rodzaju nadwozia (limuzyna vs avant) i zawieszenia (sprężynowe vs pneumatyka), standardowym punktem wyjścia jest prześwit ok. 140 do 145 mm .
Ewentualne niewielkie różnice wynikają z różnej twardości sprężyn odpowiednio dostosowanych do wersji silnikowej i z faktu, że podstawowe wersje zwykłego zawieszenia stoją na ogumieniu 235/55/R17, zaś w przypadku Allroada najmniejsze dopuszczalne ogumienie zaczyna się od 18" (235/55/R18).
Tak czy siak zawsze jest to ok. 14 cm. .

Samochody na pneumatyce można obniżać o jeden poziom (czyli tzw. dynamic do ok. 12,5 cm, jakby analogicznie do wersji z zawiasem usportowionym), lub podwyższać o 2 (wersje zwykłe) lub 3 sztufy (allroad), w każdym przypadku do maksymalnie 18,5 cm prześwitu.

Do niedawna, szczególnie dla nabywców używek, ciężko było znaleźć lepszy wybór łączący w sobie wszystkie zalety Audi A6 ze znacznie poprawionymi właściwościami "terenowymi". Jednak od kilku lat rynek oferuje coraz więcej "peudoterenówek" takich jak Q7 i Touareg, w których standardowy prześwit wynosi 21 cm, a w wersjach z pneumatyką można go obniżyć do ok. 18,5 cm lub w razie potrzeby podnieść do ok 26 cm.
Co najważniejsze i jeszcze kilka lat temu nie do pomyślenia aktualne różnice cen podobnie skonfigurowanych egzemplarzy w obrębie podobnych roczników wyrównują się, co akurat moim zdaniem dyskwalifikuje ideę zakupu jakiegokolwiek A6 na korzyść jednego z wyżej wymienionych, jako znacznie bardziej wszechstronnych użytkowo SUVów.

A6, szczególnie w wersji Allroad oczywiście jest bliski ideału i naprawdę ciężko znaleźć mu takie warunki, w których nie potrafiłby się odnaleźć, jednak nie ma co się czarować, że odczuwalnie większy prześwit Q7/Touarega oraz większe koła są w takich okolicznościach jeszcze bardziej praktyczne.
Szczególnie zimą, gdy na rzadko (lub wcale) odśnieżanych odcinkach pojawi się niskopienny idiota z łańcuchami, zdolny rozkopać każdą koleinę na znacznie większą głębokość od tych 18 cm prześwitu w Allroadzie ... .
Również wczesną wiosną, gdy źle (lub wcale) utrzymane odcinki zaczynają "płynąć" i z głębokich lodowych kolein zaczynają się tworzyć jeszcze głębsze koryta o ostrych kształtach, a jednocześnie nie jest możliwe wzięcie tego między koła. Wtedy OGROMNA przewaga większych SUVów nad jakimkolwiek Allroadem staje się jeszcze bardziej odczuwalna.

Z drugiej strony SUV klasy Q7 i/lub Touarega w niczym nie odstaje w normalnych warunkach drogowych (w tym autostradowych), przy wielu cechach przewyższających nawet najbardziej luksusowe osobówki (np. widoczność w każdym kierunku, większa praktyczność przepastnego wnętrza i tak dalej).

Reasumując uważam, że w obecnych warunkach rynkowych ograniczanie się do "uterenowionej" osobówki nie jest zasadne, nawet jeśli te najbardziej niekorzystne warunki "drogowo-górskie" zdarzają się tylko kilka razy w roku.

Waka, dla pełnej jasności, wszystko co powyżej napisałem odnosi się do tego fragmentu Twojej wypowiedzi :
Mam dom na wsi na Podhalu z dosyć stromym podjazdem gdzie zwykłym samochodom zdarza się w jednym miejscu dotknąć przepustu zawieszeniem

Też mieszkam (co najmniej kilka dni w tygodniu ;-) ) dosyć wysoko w górach (zależnie od miejsca od 700 do prawie 1000 metrów npm.), z dala od głównych szlaków komunikacyjnych i byłem właścicielem wszystkich dotychczasowych wersji modelu Allroad jak i kilku innych "cywilnych" A6-tek.
Dojrzewałem do tego bardzo długo (przede wszystkim ze względów finansowych), ale dzięki coraz większej podaży porządnych SUVów, dopóki tylko będzie mnie na to stać, zwykłej osobówki już nie kupię.
Najlepszy Allroad nie daje mi tyle komfortu i przyjemności co Q7 i Touareg, tak na górskich serpentynach i bezdrożach, jak i w długich podróżach PL-DE.
Koszty utrzymania i serwisu Allroada C7 i adekwatnego rocznikowo Q7 też są w pełni porównywalne.
No i nie ma co ukrywać, że wyższej pozycji za kierownicą nie da się przecenić, jeśli się tego choć raz spróbuje.

Kończąc Tobie tez polecam nieco szersze spojrzenia na zakup nowego auta niż tylko jego prześwit. Q7 lub Touareg dadzą Ci jeszcze więcej :-D ...

Re: Różnica w wysokości zawieszenia pneum- allroad,A6, A7

PostNapisane: 2019-04-14, 15:01
przez Waka
Dziękuję za odpowiedź, trochę trzeba było czekać ale było warto.
A masz może porównanie może Q7 z BMW X6?
Chodzi mi głównie o komfort, bo jak sądzę oba mają wystarczające dla mnie właściwości "terenowe".
Chodzi mi po głowie jeszcze audi A8 3.0tdi... ale boje się troszkę kosztów eksploatacji, choć jak patrzyłem na części to wcale nie są jakieś straszne

Re: Różnica w wysokości zawieszenia pneum- allroad,A6, A7

PostNapisane: 2019-04-18, 08:20
przez Piotruś
Dziękuję za odpowiedź, trochę trzeba było czekać ale było warto.

Cała przyjemność po mojej stronie :-P ...
A masz może porównanie może Q7 z BMW X6?

Niestety nie.
BMW leży całkowicie poza zakresem moich zainteresowań.

X6 jak dla mnie jest dużo brzydsze od Fiata Multipli.
Nie mówiąc już o tym, że ze względu na obrzydliwą linię, absolutnie bezsensowny i idiotyczny mariaż coupe z terenówką za wielkie worki pieniędzy wydaje mi się ofertą skierowaną do nadętych neobogackich bubków i lanserów przedłużających sobie w ten sposób brakujące centymetry :-x ............. .

Kiedyś za to próbowałem dowiedzieć się czegoś więcej o serii X5 ale przypadkiem byłem świadkiem wymiany elementów tylnego zawieszenia w takim aucie i był to już ostatni z ostatnich razy, kiedy w ogóle chciało mi się spojrzeć na jakiekolwiek BMW.

Zdecydowanie nie moje klimaty ... .

Chodzi mi głównie o komfort, bo jak sądzę oba mają wystarczające dla mnie właściwości "terenowe".

Nie byłbym tego pewny. W internecie krąży mnóstwo filmików na których x-drive (czy jak oni to nazywają) wypada strasznie blado. Poszukaj, poczytaj ... .
Chodzi mi po głowie jeszcze audi A8 3.0tdi... ale boje się troszkę kosztów eksploatacji, choć jak patrzyłem na części to wcale nie są jakieś straszne

AUDI A8 na górskie bezdroża :-o :?:
No cóż :-D ... .

Na cokolwiek się zdecydujesz serdecznie życzę Ci mnóstwo uciechy i satysfakcji z dokonanego wyboru.
No i koniecznie podziel się tą radością z nami. Powodzonka :-D :!: :!:

Re: Różnica w wysokości zawieszenia pneum- allroad,A6, A7

PostNapisane: 2022-12-28, 18:29
przez Lem0n75
Piotruś, cześć mama pytanie do ciebie planuje zmienić w swojej audi a6 c7 2013 r zaweiszenie z pneumatycznego na zwykłe gazowe co jest mi potrzebne czy amortyzatory są wyżej zamontowane jakoś ianczej poduszka czy wyżej czy niżej