PiotrC5 napisał(a):tx-didi, również porównując A6C5 2,5tdi z A8 D2 i motorem 4,2 ?
Po prostu pytam z niewiedzy bo jakoś zawsze 4,2 kojarzy mi się ze znacznie większymi kosztami..
porownujac A8 D2 2.5 TDI vs A8 D2 4.2
jezeli podzielimy koszty na obszary : napraw/serwisowania, biezacej eksploatacji, zuzycia paliwa to:
naprawy/serwisowanie: 4.2 mam od poltora roku i na razie jest ok (wymienione dwie cewki zaplonowe za <> 250 pls/sztuka), przy tym przebiegu w 2.5 TDI juz byly walki, pompa... wiec kosztowo akurat obecny jest tanszy (duzo). Oczywiscie na razie...
biezaca ekspoatacja: w 4.2 sa nieco drozsze tarcze i klocki, wiecej wchodzi oleju do silnika, filtry powietrza i oleju kosztuja <> tyle samo, filtr paliwa wymieniasz rzadziej i jest tanszy. Roznica na korzysc 2.5 tdi jezeli jest, to praktycznie pomijalna... co zreszta bardzo latwo zweryfikowac.
zuzycia paliwa: tutaj jest wyraznie gorzej.... co nie znaczy ze calkiem zle (zakladam ze oba mialem/mam sprawne):
2.5 TDI miasto 10 - 13, trasa 6 - 8, autostrada < 10
4.2 PB miasto 15 - 19, trasa 8 - 11, autostrada < 13
Nigdy nie mialem modelu A6 C5 - ale jestem pewny ze powyzsze porownanie pasuje rowniez do niego - roznica beda koszty dedykowanych czesci (wspomnianych wczesniej), gdzie A8 jest wyraznie drozsze .... tylko ze akurat te wlasnie elementy 'psuja/zuzywaja' sie naprawde rzadko, wiec trudno nazwac je 'kosztami biezacej eksploatacji' - chociaz przy podejmowaniu decyzji zakupowych warto miec na uwadze....