Strona 1 z 4

Zmiana/wybor marki auta

PostNapisane: 2013-06-30, 10:53
przez Andi
Witam kolegow jakos tak wychodzi, ze robie przymiarki do zmiany auta , ale nie myslalem ze bede mial z tym tyle zachodu.
Jako ze obecne 16 letnie audi uzytkuje juz 5 lat i cenie za komfort dlugich podrozy ,latwosc wyprzedzania, spalanie i raczej bezproblemowe auto- proste zawieszenie -wytrzymale (choc wymienialem w nim juz za duzo) to nie wiem co wybrac ?
Auto preferuje w sedanie , widomo stylistyka tez ma znaczenie.
Na razie rozwazam mozliwosci miedzy Bmw E39 2.5/2.8 lub jaguar X type 3.0 (moze byc 4x4), no i zainteresowany jestem niestety ale automatyczna skrzynia biegow.
Bmw tylko z trakcja choc mam obawy do jazdy/podjazdow w zimie .
Jaguar ma lepsza trakcje od pierwszych modeli bmw do 2002 , pozniej juz podobno to samo.
Sluzbowy sprinter z racji wiekszej masy i tylnego napedu z trakcja prowadzi sie rewelacyjnie.
Nie chce zbyt nowych aut , gdyz technologicznie utrudniaja zycie kierowcy .
Nie chialbym sie tez cofac motoryzacyjnie .
Jezeli ktos dysponuje wiedza, doswiadczeniami na temat wyzej wymienionych aut ,(silniki , skrzynie ,zawieszenia,inne etc.) lub inne propozycje marek ,
bylbym wdzieczny - podjecie decyzji moze byc latwiejsze.

PostNapisane: 2013-06-30, 11:10
przez Greg
A nie myślałeś o czymś podwyższonym? Np isuzu D-Max? Land Cruiser? Pajero?
Trakcja plus napęd 4x4, ładowonść, auta w miarę nowe, jednocześnie technologicznie mało skomplikowane.
Jedyny minus że nie sedan.....

PostNapisane: 2013-06-30, 13:33
przez Piotruś
Andi, nie mam żadnego doświadczenia ani z BMW, ani tym bardziej z Jaguarami ale obawiałbym się znacząco trudniejszego dostępu do tanich części (mam na myśli dobre zamienniki).
Myślę, ze pod tym względem to zupełnie inna bajka niż VW-Audi ... .

Model E39 produkowano mniej więcej pomiędzy 1995 a 2003 rokiem, czyli budżet który postanowiłeś przeznaczyć na nowe auto nie jest nieograniczony (moim zdaniem dobrze kombinujesz) i dlatego "mimo wszystko" spróbuj przemyśleć mało odkrywczą ale dobrze sprawdzoną opcję "w stylu" Audi quattro A6 lub (jeśli tolerujesz, bo ja niezbyt) A4.

Andi, życzę Ci powodzonka i zadowolenia z podjętych decyzji ;-) ... .

PostNapisane: 2013-06-30, 16:15
przez Lechu
Andi, Kumpel kupił Jaguara Xtype z roku chyba 2004 silnik 2.1 i jest to za słaby motor. problem z częściami komfort jako taki jest. Prowadzi się trochę pontonowato :P

Jeżdżę teraz Legend 3.5 V6 i powiem tyle , chcesz kupić ?? NIe to, że się psuje tylko dostępność czegokolwiek jest tragiczna, ale chyba i tak lepiej jak do Jaguara. A to jest mina mechanika, który zajrzy pod maskę :shock:

Ojciec jeździ sobie teraz A8 D2 . I to jest to . 8-) I to bym Ci polecił .

PostNapisane: 2013-06-30, 16:33
przez Bezi
Bierz e39 :)

Mam jako 2-gie auto w kombiku z 2.5d i jestem mega zadowolony. Mam juz 4 lata , miał byc na rok i został.
Dostęp do części dobry(allegro plus Fota itp ) , mechanicy się nie boją.
Zima bez problemu, mam kombika tył pusty , dobre zimówki i bez problemu latasz.
Nawet moja małża , nim lata w zimie bez problemu. Benzynówki sprawdzone silniki.
Jaguar jak dla mnie słaby a z japońców to jak widać części dramat.

PostNapisane: 2013-06-30, 16:38
przez Greg
Ale do a8 masz części ciut droższe niż a6. Toż to jest TOP MADL, używając słów Dżoanny Krupy
Głupie tarcze hamulcowe do a8 a do a6 dwa razy drożdze ;-)

PostNapisane: 2013-06-30, 16:41
przez Lechu
Greg napisał(a):Głupie tarcze hamulcowe do a8 a do a6


Nie tarcze , a klocki bo jest ich 2 razy więcej, ale i tak tragedii cenowej nie ma.

Eksploatacyjnie Legend jest droższy niż A8 co mnie zaskoczyło :roll:

PostNapisane: 2013-06-30, 16:48
przez Piotruś
Lechu napisał(a):Nie tarcze , a klocki bo jest ich 2 razy więcej, ale i tak tragedii cenowej nie ma.

Tarcze też ... . Problem w A8 polega na tym, że zamienniki krzywią się na potęgę, więc zostają oryginały lub wielokrotnie szybsza wymiana (chyba, że ktoś nie jeździ szybciej niż 80 - 100 km/h).

Jakakolwiek kolizja ... dopiero porażka ... .

Sorry ale Audi A8 jest autem wyłącznie dla krezusów ... albo z każdą naprawą przestaje być Audi A8 ... .

PostNapisane: 2013-06-30, 16:48
przez Lechu
adamze27 napisał(a):
Lechu napisał(a):Ojciec jeździ sobie teraz A8 D2 . I to jest to . I to bym Ci polecił .
oczywiscie jedynym sensownym i sprawdzonym silnikiem jest 4.2 benzyna :mrgreen:


W właśnie taki jest. Jazda bajka ;)

PostNapisane: 2013-06-30, 17:04
przez Andi
Dzieki koledzy za porady i propozycje ,
Terenowki nie , dziekuje (kolega mial Pajero w dieslu -strasznie czuly na jakosc paliwa uklad paliwowy (padal 2x=13000 naprawa).
W sumie interesuja mnie auta z silnikami benzynowymi i koniecznie sedan
: e39 2,5/2,8 tu jeszcze sie zastanawiam nad 2,0 dieslem
x type 3,0 benzyna
ewentualnie A6c5 1,8 turbo ,
musze jeszcze ew poczytac o motorze 3,0 , ktorego wczesniej nie bralem pod uwage . :roll:
W "najgorszym " wypadku zostane przy tym co mam , co bedzie calkiem sensownym rozwiazaniem ;-)

PostNapisane: 2013-06-30, 18:22
przez Greg
Nie wiem co za gość w ogóle próbowałby spawać alu zwykłą spawarą <glupek>

PostNapisane: 2013-06-30, 18:49
przez jakos78
adamze27 napisał(a):zakładając drut aluminiowy i argon do zwykłego migomatu bez problemu pospawasz aluminium


dobrze gada :-P
A tig-iem z odpowiednim wolframem też pakniesz aluminium bardzo pieknie

PostNapisane: 2013-07-01, 07:33
przez Koenig
X-type kryje chyba bebechy Mondeo.

PostNapisane: 2013-07-01, 08:31
przez Andi
Koenig napisał(a):X-type kryje chyba bebechy Mondeo.
tez tak slyszalem , wiec z sostepnoscia czesci i cena nie powinno byc problemu :idea:

PostNapisane: 2013-07-01, 08:56
przez Piotruś
Andi, za starych dobrych czasów niektóre Volvo "skrywały w sobie" bebechy Audi. Wydawałoby się, ze z serwisem nie będzie problemów ale to nie jest takie proste, bo co z tego, że silnik jest (prawie)identyczny, skoro osprzęt już nie ... .

Oczywiście nie wiem jak to jest w relacjach pomiędzy Jaguarem a Fordem ale szczerze wątpię w proste p&p ... .

Z drugiej strony np. do Forda Galaxy zdecydowana większość bebechów była IDENTYCZNA z Sharanem i Alhambrą ... .