Strona 7 z 10

Re: Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

PostNapisane: 2016-12-06, 07:35
przez Michałq
Bardzo Dobrze ;).A o co chodzi z tym paleniem z Rana ?

Re: Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

PostNapisane: 2016-12-08, 21:09
przez dziii
Opini tyle na necie dlatego dodałem filmik żeby inni porównali czy ich motory tak samo odpalają z rana.

Re: Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

PostNapisane: 2017-03-17, 21:50
przez lampik
mógł by mi ktoś, okiem zerknąć na logi z vaga ?
[url]
https://goo.gl/photos/8QK99341MeskiBbp8[/url]

o co tu chodzi.... ?

Re: Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

PostNapisane: 2017-03-17, 21:58
przez lampik
i jak czytać opis vaga, który wtrysk jest w którym okienku ?

Re: Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

PostNapisane: 2017-03-19, 20:01
przez lampik
nikt mi tu nie odpowie o co chodzi ? Super!

Re: Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

PostNapisane: 2017-05-30, 11:00
przez zielu
u mnie są wartości:

grupa 13: 0.52 | 0.28 | 0.52
grupa 14: -1.08 | -0.09 | -0.14
grupa 72: -44.0 | -8.0 | 0.0
grupa 73: -34.0 | -4.0 | -4.0
grupa 74: -36.0 | -6.0 | 0.0
grupa 75: -20.0 | 0.0 | 0.0
grupa 76: -42.0 | -8.0 | -2.0
grupa 77: -36.0 | -2.0 | -2.0

przybywania oleju nie zaobserwowałem (sprawdzam regularnie), czasami przy odpalaniu następuje przycięcie (niecała sekunda pauzy przy rozruchu)

do wymiany komplet? czy szukać używek w dobrym stanie i podmienić tylko nie które?

nr wg których powinienem szukać wtrysków mogę sprawdzić VCDSem czy trzeba odczytać z wtrysku?

Re: Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

PostNapisane: 2017-05-30, 15:54
przez zibi06
zielu napisał(a):nr wg których powinienem szukać wtrysków mogę sprawdzić VCDSem czy trzeba odczytać z wtrysku?

Sugerując się informacjami zawartymi w profilu (2005 i CLAB 204KM) trudno podpowiedzieć.. Może warto uaktualnić ;)
Model, rocznik, kod silnika => numery wtryskiwaczy znajdziesz w ETCE (jest online w różnych opcjach). Dla pewności, info z serwisu po numerze VIN .
Jeżeli prównywałbyś z tymi co masz obecnie może występować różnica w końcówce oznaczenia (litera). Możliwe że były już wymieniane. Jeżeli się nie mylę VCDS-em sprawdzisz/odczytasz kody IMA.
zielu napisał(a):następuje przycięcie (niecała sekunda pauzy przy rozruchu)

:arrow: wymiana-wtryskow-w-3-0-tdi-t196-75.html#p68240
W zasadzie w tym poście masz wszystkie podpowiedzi.. Innej FACHOWEJ drogi nie ma.
zielu napisał(a):do wymiany komplet?

Prawidłowo to słuszne rozwiązanie.
zielu napisał(a):czy szukać używek w dobrym stanie i podmienić tylko nie które?

Jeżeli już używka to moim zdaniem z gwarancją, możliwością sprawdzenia (po montażu i prawidłowym zakodowaniu) i opcją bezproblemowego zwrotu (w razie niesprawności). Trudne do zrealizowania, ale gdybyś znalazł coś "na miejscu". Niestety z używkami jak z używkami, często "kot w worku". Wymieniony powinien być komplet.
Proponowałbym sprawdzić w autoryzowanym serwisie Bosch czy na chwilę obecną mają już dostępność do procedur naprawy i oryginalnych części zamiennych ( chyba najpewniej sprawdzić w Bosch Gładysek => tylko sugestia). Jeżeli w dalszym ciągu procedury/ części są niedostępne to oferowana (przez innych) profesjonalna naprawa delikatnie mówiąc jest nierzetelna.

Re: Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

PostNapisane: 2017-05-30, 17:33
przez zielu
Mój silnik to 3.0 tdi v6 BKN. (Niestety nie było tego motoru na liście do wyboru).
A patrząc na powyższe wartości można które wytryski wymienić, a które mogą są dobre?
I skoro czasy są takie złe, a korekty wygląda w miarę ładnie to może to wina czegoś innego niż wtrysków?

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka

Re: Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

PostNapisane: 2017-05-30, 21:10
przez Piotruś
Zielu, obraz wtrysków odczytany diagnozerem wcale nie jest "aż taki zły", zaś w okresie produkcji BKN silniki 3.0 cechowały się wieloma innymi ułomnościami. Szwankowała (luzowała się) masa silnika, były kłopoty z głównym przewodem "plusowym" (od alternatora) i zdarzały się (chociaż nie nagminnie) problemy z rozrusznikami.
Nadto diagnostykę utrudnia fakt, że nawet mocno uszkodzone wtryskiwacze nie pokazywały swoich słabości ani przy użyciu diagnozera, ani nawet zapięte na stanowisku kontrolnym u Bosch'a.
Chcę powiedzieć JEDYNIE tyle, że nie ma żadnej pewności co do powodów przycinania się silnika w trakcie rozruchu, ale zanim wyłożysz bardzo grubą kasę na nowe wtryski koniecznie ustal czy powody irytujących zwisów nie są prozaiczne i nieporównywalnie mniej kosztowne od układu wtryskowego.

Re: Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

PostNapisane: 2017-05-30, 22:01
przez zielu
Dlatego właśnie pytam na forum i szukam wszelkich możliwości by nie narażać się na duże koszta wtrysków.
To jak to w końcu z nimi jest, od jakich wartości zaczynają się problemy, gdzieś wyczytałem że -45 to czym prędzej do wymiany...?
Z kolei w grupach 13 i 14 wiem że wartości mam poprawne.


Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka

Re: Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

PostNapisane: 2017-05-31, 07:52
przez Piotruś
zielu napisał(a):Dlatego właśnie pytam na forum i szukam wszelkich możliwości by nie narażać się na duże koszta wtrysków.

Powyżej masz wyraźnie napisane co posprawdzać zanim w ogóle skierujesz uwagę na układ wtryskowy.
zielu napisał(a):To jak to w końcu z nimi jest, od jakich wartości zaczynają się problemy, gdzieś wyczytałem że -45 to czym prędzej do wymiany...?

Na to pytanie również otrzymałeś odpowiedź, być może subiektywna ale zbudowaną na moim jakimś tam skromnym doświadczeniu.
Zatem jeszcze raz - wartości (kalibracyjne) odczytane diagnozerem nie są dramatycznie nieprawidłowe i wciąż nie wykraczają poza wartości graniczne.
Co ważniejsze - prawidłowe odczyty wartości diagnostycznych NIE PRZESĄDZAJĄ o sprawności wtryskiwaczy ... tak samo jak wykraczające poza dopuszczalne granice też WCALE NIE PRZESĄDZAJĄ o bezwzględnej potrzebie wymiany.
Ba, nawet kontrola na odpowiednim sprzęcie u Boscha też (nierzadko) nie daje jasnego obrazu sytuacji i dopiero ewentualna (próbna) podmiana na inny komplet wtrysków umożliwia mniej lub bardziej precyzyjne wnioski.
zielu napisał(a):Z kolei w grupach 13 i 14 wiem że wartości mam poprawne.

A w tej kwestii akurat bym się mocno "kłócił" bo raz, ze występują ewidentne i duże różnice w korekcjach miedzy lewą i prawą głowicą, a po drugie korekcja przekraczająca 1 mg/suw w silniku tej generacji TO BARDZO DUŻO, a ponadto różnica między 1 a 4 cylindrem wykracza poza granicę wartości dopuszczonych przez fabrykę, więc .... masz Kolego ewidentny dowód, że jednostkowa ocena poszczególnych odczytów "z komputera", tak jak wielokrotnie już w tym i innych okolicznych tematach mówiłem - jest nie tylko niepełna ale też często myląca i prowadzi do fałszywych wniosków.

Zrobisz jak zechcesz. ja bym zaczął od elektryki i rozrusznika, a potem założył na próbę inny komplet wtrysków. Zadanie z podłożeniem próbnego kompletu jest dużym wyzwaniem ale to już zależy od Twojej woli i determinacji. Przez internet swoich wątpliwości nie rozwiejesz poza przypadkami jaskrawymi i ewidentnymi ale Twój taki nie jest.

Zapamiętaj, że samochód nie jest komputerem. W tej branży tak to nie działa ....

Re: Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

PostNapisane: 2017-06-15, 16:49
przez krzysztof_j
myszk000 napisał(a):Rosnący poziom oleju to nie zawsze zepsute wtryskiwacze. Jak kolega Pulo1978 dużo jeździ po mieście to bardziej pod DPF.
W moim przypadku to definitywnie wtryskiwacze. Kupiłem regenerowanie za około 900 euro. 300 euro zwracają po odesłaniu starych wiec cena ok. Przyszły z certyfikatem/testem sprawności i roczna gwarancja.



Witam, proszę o namiar na wtryski za 900

Re: Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

PostNapisane: 2017-06-15, 17:23
przez krzysztof_j
może ktoś podać namiar na kupo wtrysków za 900

Re: Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

PostNapisane: 2017-08-02, 09:50
przez zielu
zielu napisał(a):u mnie są wartości:

grupa 13: 0.52 | 0.28 | 0.52
grupa 14: -1.08 | -0.09 | -0.14
grupa 72: -44.0 | -8.0 | 0.0
grupa 73: -34.0 | -4.0 | -4.0
grupa 74: -36.0 | -6.0 | 0.0
grupa 75: -20.0 | 0.0 | 0.0
grupa 76: -42.0 | -8.0 | -2.0
grupa 77: -36.0 | -2.0 | -2.0



po czyszczeniu serwisowym preparatem zrobiłem dwa pomiary VCDS'em wtrysków i takie są wyniki:

data 16-07-2017 przebieg 236816
grupa 13: 0,00 -0,33 0,80
grupa 14: -0,28 0,38 -0,56
grupa 72: -46 -6 0
grupa 73: -30 -2 0
grupa 74: -28 0 0
grupa 75: -24 0 0
grupa 76: -36 -10 0
grupa 77: -42 0 0

data 31-07-2017 przebieg 237976
grupa 13: 0,61 -0,00 0,14
grupa 14: -0,05 -0,80 0,00
grupa 72: -50 -4 0
grupa 73: -36 -2 0
grupa 74: -26 -4 0
grupa 75: -18 -2 0
grupa 76: -34 -8 -2
grupa 77: -36 -2 0



przy odpalaniu czasem się zatnie, biały dym z wydechu pojawia się bardzo rzadko (np jak auto postoi noc w garażu, odpalę i stoi na wolnych obrotach, ale tez nie zawsze zacznie dymić (dpf i katalizatorów nie ma)

dobrze widzę na wtrysk pierwszy powinienem wymienić na już? reszta może jeszcze pojeździć?

znalazłem wtryski używane, testowane na stole i przechodzą testy pozytywnie (dawka 43,3 - przelew 8,5 / dawka 19 - przelew 6,1 / dawka 4,0 - przelew 3,8 / dawka 1,7 - przelew 3,1)

ktoś doradzi coś konkretnego??

przy doborze wtrysków musi zgadzać się nr oem i nr bosha? końcówka nr oem może być rózna zależnie od daty produkcji?

czy można jakieś numery stosować zamiennie??

Re: Wymiana wtrysków w 3.0 TDi

PostNapisane: 2019-11-07, 19:59
przez andrev2222
Czy przy wymianie wtrysków na używane trzeba wpisać kody IMA wtryskiwaczy, które kupiliśmy?
Kod ima to te 7 znaków przy nakrętce przewodu wysokiego ciśnienia?
Na przykładzie zdjęcia poniżej, czy oznaczony numer to właśnie kod IMA?:
Obrazek