Strona 1 z 1

Pompa wysokiego ciśnienia zatarta - co dalej

PostNapisane: 2014-10-13, 21:32
przez krysti
Witam.
Dzisiaj podczas jazdy auto mi zgasło, zapaliła sie kontrola świec żarowych, auto odpaliłem i jakoś dojechałem do garażu około kilometra.
Po podpięcie kompa katastrofa https://flic.kr/p/pEijCh
Po zdemontowaniu czujnika ciśnienia na pompie załamka całkowita https://flic.kr/p/pE2Cn6
Panowie jak ugryźć teraz ten problem, wiadomo pompa do wymiany ale co dalej?
Wtryski też do wymiany ??

Re: Pompa wysokiego ciśnienia zatarta - co dalej

PostNapisane: 2014-11-19, 20:34
przez Przemcio
wow :evil: ładna pasta szlifierska <rotfl> współczuje pewnie polecał komplet kuzwa masakra

Re: Pompa wysokiego ciśnienia zatarta - co dalej

PostNapisane: 2014-11-20, 12:59
przez Vikis
Wyciągaj komplet i wszystko na probierczy..........
Po takim młynku-trzeba zdiagnozować przyczynę :roll:

Re: Pompa wysokiego ciśnienia zatarta - co dalej

PostNapisane: 2014-11-21, 21:35
przez krysti
Vikis napisał(a):Wyciągaj komplet i wszystko na probierczy..........
Po takim młynku-trzeba zdiagnozować przyczynę :roll:

Pompa na probierczy już się nie nadawała.
Wsadziłem nową pompę nowe wtryski i płukanie całego układu wraz z bakiem.
Zdjęcia dla potomnych jak wygląda
zatarta pompa:
https://flic.kr/p/pPghtR
https://flic.kr/p/pPkxCh
https://flic.kr/p/pE2Cn6
Opiłki w zbiorniku paliwa:
https://flic.kr/p/oSpL3S
Oczywiście w filtrze paliwa też opiłki.

Moje uwagi końcowe,
Nie lać do paliwa żadnych środków płuczących, czyszczących - dodatkowo ograniczają smarowanie.
Sprawdzać procedurę wymiany filtra paliwa - pompa nie może pracować na sucho.
Nie lać kiepskiej jakości paliwa - oczywiste.
Jeśli ktoś będzie chciał wsadzić używaną pompę wysokiego ciśnienia - dać ją do sprawdzenia czy nie opiłkuje ( facet z boscha powiedział mi że jak pompa dłużej leży nie używana zaczyna korodować, nowe pompy boscha są dostarczane w specjalnym oleju).
Opiłki z pompy są tak drobne ( dosłownie pasta ) że przechodzą przez filtr paliwa i krążą w układzie paliwowym co za tym idzie powoli zaczynają zbijać pompę - szkoda że filtry nie mają magnesów które by mogłyby to wyłapać - taki patent jest w misce w 6hp19.
Pompy Cp4 obecnie przez boscha są nie regenerowane.

Re: Pompa wysokiego ciśnienia zatarta - co dalej

PostNapisane: 2014-11-22, 17:41
przez Przemcio
krysti napisał(a):Pompy Cp4 obecnie przez boscha są nie regenerowane.
czy to info należy do silników polifcie czy my z silnikami z trzema literami też mamy takie same pompy??

Re: Pompa wysokiego ciśnienia zatarta - co dalej

PostNapisane: 2014-11-23, 18:24
przez krysti
Przemcio napisał(a):
krysti napisał(a):Pompy Cp4 obecnie przez boscha są nie regenerowane.
czy to info należy do silników polifcie czy my z silnikami z trzema literami też mamy takie same pompy??

W starszych silnikach siedzi CP3 jest to trochę starsza pompa którą można regenerować

Re: Pompa wysokiego ciśnienia zatarta - co dalej

PostNapisane: 2014-11-23, 19:24
przez Przemcio
krysti napisał(a):W starszych silnikach siedzi CP3 jest to trochę starsza pompa którą można regenerować
liznąłeś może coś w temacie tych pomp? zastanawia mnie różnica miedzy nimi przed liftem wtryski mają coś 2000bar??? a FL 1800bar??? czy sie myle? chodzi mi o wtryskiwacze dlaczego nie można innych zamontoać tych CC BE itd zamiast AH czy BD... wiem że te nowsze mają o jeden cykl wiecej czy coś.. nie potrafie tego napisać <wnerw>

Re: Pompa wysokiego ciśnienia zatarta - co dalej

PostNapisane: 2014-11-23, 21:20
przez krysti
Przemcio napisał(a):
krysti napisał(a):W starszych silnikach siedzi CP3 jest to trochę starsza pompa którą można regenerować
liznąłeś może coś w temacie tych pomp? zastanawia mnie różnica miedzy nimi przed liftem wtryski mają coś 2000bar??? a FL 1800bar??? czy sie myle? chodzi mi o wtryskiwacze dlaczego nie można innych zamontoać tych CC BE itd zamiast AH czy BD... wiem że te nowsze mają o jeden cykl wiecej czy coś.. nie potrafie tego napisać <wnerw>

CP3 do 1800 barów
CP4 do 2000 barów choć można z niej większe ciśnienia uzyskać.
Być może wtrysków nie można zamienić ze względu na różnice w ciśnieniach