Strona 1 z 1

A4 BKN-końcówki wtrysków. Jak poznać lepsze?

PostNapisane: 2015-01-07, 14:53
przez Matrix1540
Witam, może ktoś opisać jakie końcówki numerów wtryskiwaczy do 3.0 TDI były uważane za lepsze a które za gorsze? Moje wtryski mają końcówkę AB? Nie wiem czy to oznacza, że były montowane od nowości czy już wymienione? Pomoże ktoś?

Re: A4 BKN-końcówki wtrysków. Jak poznać lepsze?

PostNapisane: 2015-01-07, 19:30
przez kowal51
Matrix1540 napisał(a):Moje wtryski mają końcówkę AB?

Do Twojego silnika po AB były:
:arrow: AH ( chyba wycofane z produkcji w 2009)
:arrow: BD "najnowsze" i polecane

Re: A4 BKN-końcówki wtrysków. Jak poznać lepsze?

PostNapisane: 2015-01-07, 19:58
przez Matrix1540
kowal51, dzięki a czy to możliwe że moje byłby montowane przy składaniu auta w fabryce?

Re: A4 BKN-końcówki wtrysków. Jak poznać lepsze?

PostNapisane: 2015-01-08, 13:08
przez kowal51
Matrix1540 napisał(a):czy to możliwe że moje byłby montowane przy składaniu auta w fabryce?

Matrix1540,
A6C6
3,0 tdi w zależności od roku produkcji i oznaczenia silnika (do którego Twój się zalicza) były montowane
S => Q (nie jestem pewien kolejności) z oznaczeniem Q były wycofane w 06. 2005
AA => wycofane w 06.2006
AB => wycofane w 09.2006
AH => wycofane w 04.2009
BD => "najświeższe" (również mające zastosowanie w silnikach o oznaczeniu ASB)
Jakie masz założone fabrycznie, przynajmniej mnie jest trudno coś podpowiedzieć. Auto masz z 2005 roku ale ważny jest też miesiąc produkcji ponieważ może być już RM 2006 więc Twoje A4 mogło się "załapać" na AA /AB. Może w Serwisie COOO po nr VIN dowiesz się czegoś więcej. Chyba że na forum jeszcze ktoś podpowie.
Tak przy okazji dlaczego pytasz o wtryskiwacze ?

Re: A4 BKN-końcówki wtrysków. Jak poznać lepsze?

PostNapisane: 2015-01-10, 18:44
przez Matrix1540
Pytam bo standardowo przycina przy rozruchu po półgodzinnym postoju i przybywa oleju w misce choć auto nie ma DPF-a. Widziałem co zrobił zsikany pompowtrysk w 1.9 i zdecydowałem się na regenerowane w Interteamie. Dzisiaj założone, zakodowane, korekcję na VCDS wszystkich 6 sztuk we wszystkich trzech oknach okrąglutkie 0,0 ms a przycinanie zniknęło:) szkoda tylko że cała impreza z własną wymianą, kodowaniem i filtrem paliwa wyszła 5629 zł:)