Strona 1 z 1

2.0 TDI BRE Diagnoza problemu

PostNapisane: 2015-02-17, 22:31
przez CatchMe
Witam !
Mam pewien kłopot z moją audzianką .
Ostatnio załączyły mi się dwie kontrolki zółta silnik i spirale ( po włączeniu się spirali samochód przeszedł w tryb awaryjny maks 90-100km/h)
Pojechałem do znajomego który ma warsztat auto zostało wpiete bład jaki pokazalo to niskie cisnienie w kolektorze dolotwym
Skasował błąd pojezdził niestety nic sie nie pokazalo niby wszystko OK. odebrałem samochód na rano mowił ze mam pojezdzić bo wszystko wskazuje na to ze samochod chodzi to jak powinien . Jednak wiem ze moj samochod od jakiegos czasu stracil moc nie ma tego momentu jaki miał przed tem , jakis czas temu samochód z dwójki to aż skakał miał dosyć przyspieszenie teraz moment jest dopiero od 2.5 tys obrotów dodam ze Turbo bylo wstawiane jakis czas temu wiec turbina nie ma winy. Sprawdził samochód VAG'iem i wszystkie parametry które by wskazywały na jakis brak cisnienia byly ok , ogolnie samochod pod kątem statystyk które mozna sprawdzic w VAG'u sa w normie . Zawsze przy zmianie biegów slyszalem swist i odkrylismy ze jest peknieta rurka (załącznik) jutro jadę ja wymienic i pytanie , czy brak mocy moze być przyczyną tej rurki ? Jest to od EGR'u bodajze . Czy jednak ta rurka nie ma nic wspolnego z tym bledem który mi sie pokazał (niskie cisnienie w kolektorze dolotowym) i trzeba szukac dalej ? Pozdrawiam

Re: 2.0 TDI BRE Diagnoza problemu

PostNapisane: 2015-02-18, 12:29
przez zibi06
CatchMe napisał(a):załączyły mi się dwie kontrolki zółta silnik i spirale

CatchMe napisał(a):odkrylismy ze jest peknieta rurka (załącznik). Jest to od EGR'u bodajze

Jedno z drugim może być ze sobą powiązane.
CatchMe napisał(a):niskie cisnienie w kolektorze dolotwym

Pamiętasz jaki był pełny zapis błędu (nr, itd)?

Re: 2.0 TDI BRE Diagnoza problemu

PostNapisane: 2015-02-18, 12:56
przez CatchMe
Niestety nie : ( wybacz mi ale nie znam sie na mechanice jestem takiego typu czlowiekiem ze wole jechać do znajomego mechanika i po prostu on mi ogarnia wszystkie samochody które mam od wielu wielu lat i jest mi dobrze z tym. Ale jezeli mowisz ze jedno z drugim moze byc powiązane to troszeczkę mi cisnienie zeszło . Dzisiaj daje na wieczór samochód w czwartek odbiorę i dowiem się czy miało to przyczynę wiec napewno odezwe się czy problem ustąpił . Pozdrawiam

Re: 2.0 TDI BRE Diagnoza problemu

PostNapisane: 2015-02-18, 13:07
przez zibi06
CatchMe napisał(a):Zawsze przy zmianie biegów slyszalem swist i odkrylismy ze jest peknieta rurka

Pęknięta rurka oznacza nieszczelność i jeżeli się nie mylę EGR jest jakoś połączony z kolektorem dolotowym.
CatchMe napisał(a):ze wole jechać do znajomego mechanika

Masz rację. Nic nie zastąpi oceny w realu.

CatchMe napisał(a):dowiem się czy miało to przyczynę wiec napewno odezwe się czy problem ustąpił .

To czekamy na dobre wieści.