Strona 1 z 1

Kontrolka silnika

PostNapisane: 2016-09-12, 05:06
przez Stepper
Witam
Zapaliła mi się kontrolka silnika którą udało mi się skasować VCDS - em
A to co odczytałem w trakcie skanowania:


2 Faults Found:
001025 - EGR System
P0401 - 000 - Insufficient Flow - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 10100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 60
Reset counter: 255
Mileage: 280489 km
Time Indication: 0
Date: 2016.09.10
Time: 10:48:02
Freeze Frame:
RPM: 1449 /min
Speed: 67.2 km/h
(no units): -13.0
(no units): 116.0
Inj. Quantity: 15.0 mg/str
Absolute Pres.: 1193.4 mbar
Temperature: 30.6°C
009263 - Diesel Particulate Filter (Bank 1)
P242F - 000 - Restricted/Clogged
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 280696 km
Time Indication: 0
Date: 2016.09.10
Time: 20:17:07


Mam pytanie do szanownych kolegów jak mam to interpretować ?
czy to EGR czy FAP? czy może jedno i drugie?
Andula świeżo po pełnym przegladzoe w Aso
Dziękuje z góry za wszelkie uwagi :)
Pozdrawiam

Re: Kontrolka silnika

PostNapisane: 2018-08-26, 13:01
przez Piotruś
Odgrzewając kotleta i w nawiązaniu do innego topika ... .

czy to EGR czy FAP? czy może jedno i drugie

Zaczęło się od EGR'a, który spowodował błąd :
001025 - EGR System
P0401 - 000 - Insufficient Flow - Intermittent -

i pojawienie się kontrolki silnika, o czym świadczy komunikat
MIL ON

Ponieważ sterownik silnika (ECU) powstrzymuje aktywną regenerację DPF gdy w pamięci usterek znajdują się istotne błędy, po przejechaniu kolejnych 200 kilometrów prawdopodobnie powinno nastąpić wypalanie filtra jednak proces nie został zainicjowany. To z kolei sprawiło zapis kolejnego błędu, mówiący o zapchanym DPFie.

Re: Kontrolka silnika

PostNapisane: 2018-11-02, 09:43
przez gozdzik77
Witam
Mnie też to dopadło. Dodam że silnik V6 3.0tdi BMK fabrycznie bez DPF-a. Co jest przyczyną tego błędu?Czytałem że sporo osób wymienia zawór EGR, chłodnicę spalin,przepływomierz a i tak błąd co jakiś czas powraca. Ja na razie nic wymieniałem. Od czego należy zacząć?

001025 - Układ recyrkulacji spalin
P0401 - 002 - nateżenie przepływu za małe
Ramka zamrożona:
Stan błedu: 01110001
Priorytet błedu: 0
Czestooa błedu: 1
Wew.licznik błedów: 255
Przebieg: 172094 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2018.11.01
Czas: 09:38:36

Re: Kontrolka silnika

PostNapisane: 2018-11-02, 17:32
przez Piotruś
Od czego należy zacząć?

Od diagnostyki komputerowej w tzw. nastawach podstawowych celem sprawdzenia, które parametry znajdują się poza zakresem.
Nie wiem czy VCDS wystarczy, bo z tego co zapamiętałem ten program średnio współpracuje z C6 ... .

Bez tej wiedzy można typować prawie wszystko.

Re: Kontrolka silnika

PostNapisane: 2018-11-02, 21:16
przez bendzji
Vcds u mnie nie ma żadnych kłopotów z diagnostyka

W pierwszej kolejności sprawdziłbym czy kolanko które idzie z egr do dolotu nie jest zapchane nagarem ( zdjecie górnej czesci dolotu to chwila )