Strona 1 z 1

2.7 TDi (BPP). Pytanko o DPF'a.

PostNapisane: 2016-11-17, 08:45
przez Piotruś
Hej,
Dostałem na PW ale odpowiadam tutaj.
remont napisał(a):
(...)
A6 C6 silnik 2,7 BPP, skrzynia multi.
Mam 350.000 nalotu i zastanawiam się nad wywaleniem Dpfa.
Już raz mi się pokazał błąd "filtr zapchany/zablokowany" i wpadł w tryb awaryjny, ale wtedy wypaliłem go stacjonarnie przez Vcdsa i wyzerowałem czujniki sadzy i różnicy ciśnień.
Zrobiłem zaraz po tym trase 1000 km i wypalał się w drodze 2 razy (jechałem z Vcdsem - LOL).
Od tamtego czasu trzasnąłem 10 tysięcy km i wypalałem go może 3 razy podczas jazdy (kontrolka na desce).

Wydaje mi się, że od tego czasu jest troszkę słabszy i więcej pali.
Krótko - wywalać go czy nie ma sensu?

Nie chcę tego wycinać ale podpowiedz czy np. moge go wyciągnąć i wyczyścić we własnym zakresie?
Jeśli tak to jak to zrobić?
Przedmuchać kompresorem?
Przelać wodą?
Użyć chemii?
Jest tyle plotek w necie....

Pozdrawiam


Fajnie, że podejmujesz (dosyć heroiczną) walkę o utrzymanie DPF w samochodzie, a nie zaczynasz od bezmyślnego wywalenia go na złom.
Takie podejście jest właściwe zarówno ze względów czysto technicznych ale też i formalnych, bo rygory badań technicznych będą coraz bardziej restrykcyjne.

350 tkm. mało nie jest ale na Twoim miejscu, wobec absurdalnie wysokiej ceny nowego filtra, pomyślałbym o tzw. regeneracji.
Jest to relatywnie nowy sektor usług, sprowadzający się przede wszystkim do "przemysłowego" czyszczenia z użyciem "odpowiedniej" chemii ale też urządzeń, których w domowych warunkach tak na szybko raczej sobie nie skonfigurujesz.
Jak na razie nie posiadam osobistych doświadczeń w tym zakresie, ale znam kilka przypadków zakończonych happyendem. Na razie trudno orzekać na jak długo taki zabieg wystarczy, jednak z tego co udało mi się dotąd "pdsłyszeć" jest dobrze, a cena też nie zabija i cokolwiek by nie powiedzieć, w przypadku "największych potentatów" kończy się "jakąśtam", co najmniej roczną gwarancją.

Już raz mi się pokazał błąd "filtr zapchany/zablokowany" i wpadł w tryb awaryjny, ale wtedy wypaliłem go stacjonarnie przez Vcdsa i wyzerowałem czujniki sadzy i różnicy ciśnień.

Pamiętaj że każde serwisowe (czyli wymuszone z kompa) wypalanie działa rujnująco na powłoki filtra.
Zdecydowanie lepiej wybrać się na jazdę regeneracyjną.
Od tamtego czasu trzasnąłem 10 tysięcy km i wypalałem go może 3 razy podczas jazdy (kontrolka na desce).

Staraj się stwarzać warunki regeneracji częściej niż dopiero wtedy gdy zapala się kontrolka.
Wydaje mi się, że od tego czasu jest troszkę słabszy i więcej pali.
Krótko - wywalać go czy nie ma sensu?

Jak wyżej - spróbuj zregenerować. Szanse sukcesu są naprawdę duże, unikniesz druciarstwa a cena w porównaniu z kosztami usunięcia też zachęca.
Pamiętaj, że w obudowie DPF'a znajduje się też katalizator i gdybyś w ostatecznej ostateczności zdecydował się jednak usunąć filtr, to przynajmniej zrób to w firmie montującej nowy kat. Nie będziesz wtedy syfiarzem niskiej kategorii i unikniesz potencjalnie możliwych trudności w trakcie kolejnych badań technicznych a nawet wyrywkowych kontroli drogowych.

No i daj znać gdy już coś postanowisz :> ....

Re: 2.7 TDi (BPP). Pytanko o DPF'a.

PostNapisane: 2016-11-17, 15:08
przez remont
Cześć,
dzięki za pomoc!
Uważam, że warto powalczyć żeby drania od razu nie wycinać. Po co poprawiać fabrykę?
Zresztą, podoba mi się to że dzięki DPF'owi nie śmierdzi z dupy...

Wiem, że wypalanie serwisowe na postoju to katorga, ale w moim przypadku auto złapało błąd jak napisałem, był tryb awaryjny więc nie miałem mocy i nie mogłem zrobić wypalania podczas jazdy :)
musiałem go wysmażyć na postoju i zresetować czujniki.
Wiem, że to oszustwo ale dzięki temu mogłem pojechać normalnie na wakacje (stało mi się to w dzień wyjazdu, byłem posrany).

Warunki do wypalania stwarzam mu na bieżąco (stąd w przeciągu ponad 10 kkm tylko 3 wypalania po wyświetleniu się kontrolki!).
W mieście już wyczuwam moment kiedy samo włącza się wypalanie (bez informowania mnie kontrolką) - wtedy u mnie w multitronicu obroty nie spadają poniżej 1450 RPM i staram się jechać tak długo aż auto tego potrzebuje, potem obroty spadają na 1200 normalnie.

Na trasie wystarczy jak ustawie 145 km/h na tempomacie i też sam się wypala na autostradzie.

Może ktoś podpowie czy samemu warto to czyścić kupująć odpowiednie ku temu środki chemiczne?
Ze względu na to, że mam warunki warsztatowe i małe umiejętności chciałbym zrobić to sam.

Ktoś ma z czyszczeniem DPFa jakieś doświadczenie?

Re: 2.7 TDi (BPP). Pytanko o DPF'a.

PostNapisane: 2017-05-20, 22:59
przez remont
Piotruś co powiesz o płynach do czyszczenia dpf?
Nie takie psikane "na aucie" typu K2 tylko profi do zalania filtra zdemontowanego? Zbija mi sadze z poziomu 32g do 13-16g.
Jeszcze nie jest źle bo procedura włącza się co 800-1600 km w zależności od jazdy ale wiosna przyszła i można coś podłubać.

Wysłane z mojego K920 (CN) przy użyciu Tapatalka

Re: 2.7 TDi (BPP). Pytanko o DPF'a.

PostNapisane: 2017-05-21, 14:55
przez Piotruś
remont napisał(a):Piotruś co powiesz o płynach do czyszczenia dpf?

Osobiście nigdy nie używałem ale chyba bym się nie zdecydował, bo jeśli miałoby to być naprawdę skuteczne - musi być qurefsko agresywne, a w tym przypadku NAPRAWDĘ NIE WIADOMO czy nie uszkadzałoby powłok z metali szlachetnych pokrywających kanaliki.
Jeśli nie jest agresywne, to raczej chyba szkoda czasu (?) ... . Tak według mnie ... .

Filtr i tak musisz zdemontować, a dobrej klasy środek czyszczący też za darmo nie jest. W tej sytuacji wolałbym dołożyć nie aż tak dużo grosza i skorzystać (wysyłkowo) z oferty takich firm jak Eurovat (okolice Poznania) albo Dpf-filters (Wrocław).

Ale wiesz jak to jest z racją ... . Każdy ma swoją i ja akurat bardzo chętnie poczytałbym opinię kogoś zaprawionego technicznie (czyli np. Twoją), ze wskazaniem wagi filtra przed i po czyszczeniu a także porównaniem podstawowych parametrów pracy (też przed i po zabiegu). To byłoby naprawdę coś :) , więc jeśli tylko miałbyś ochotę podzielić się wiedzą i doświadczeniem - z przyjemnością skorzystam <luzik>

Re: 2.7 TDi (BPP). Pytanko o DPF'a.

PostNapisane: 2017-05-21, 15:18
przez remont
Dzięki!
Akurat ze wskazaniem wagi przed i po jest lekki problem, bo jak filtr wyczyści się chemicznie (czy też zregeneruje w firmie) to czujniki trzeba wyzerować (adaptacja) żeby bydle myślało, że filtr jest fabrycznie nowy.
Można jedynie porównać przed i po czyszczeniu do jakiej wartości popiołu filtr jest potem wypalany w procesach :)

Wysłane z mojego K920 (CN) przy użyciu Tapatalka

Re: 2.7 TDi (BPP). Pytanko o DPF'a.

PostNapisane: 2017-05-21, 16:58
przez Piotruś
Przemo, ale mi chodziło o najzwyklejszą wagę, przykładowo coś z tej "kolekcji" ;) :

https://www.google.pl/search?q=waga&sou ... 5382053665

Re: 2.7 TDi (BPP). Pytanko o DPF'a.

PostNapisane: 2017-10-15, 17:58
przez Turlogh
Co prawda nie ten model audi posiadam, ale nie chcąc zakładać nowego tematu (czy powinienem?) chciałbym zapytać jak to jest z dpf'em w audi c7? W jakimś wątku wyczytałem, że należy jeździć przez dłuższy okres czasu minimum 2200 obr/min. U mnie w automacie jest wtedy prędkość ok. 180 km/h. Trzeba chyba na manualu na niższym biegu???
Za chiny nie wiem, kiedy się włącza, aa kiedy wyłącza ten dpf, kontrolki żadne mnie o tym nie informują a podobno jak się jakaś tam włączy, to już za późno :). Ostatnio przy wymianie klocków mechanicy podłączyli kompa żeby sprawdzić dpf'ai wykazało że 12% i jakaś druga wartość 0,9%.
Ktoś może to wyjaśnić łopatologicznie bo już zapomniałem? A właściwie, to nie zapomniałem, tylko udzielono mi informacji "jest w porządku".
Pozdrawiam
Artur