Strona 1 z 1

2.0 140 KM Zbyt małe natężenie przepływu spalin - EGR

PostNapisane: 2017-01-15, 23:11
przez Jabcok
Witam kolegów forumowiczów.
Od 3 miesięcy jestem posiadaczem Audi A6 C6 z silnikiem 2.0 TDI 140KM. Od pewnego czasu męczy mój samochód błąd silnika. Cała sytuacja zaczęła się po wymianie zaworu EGR z chińskiego na oryginalny zawór Siemensa, który pracował nie prawidłowo. Cały czas dostaję błąd P0401. Dodam, że po skasowaniu błędu mogę przejechać z 500km w spokoju, natomiast po ponownym uruchomieniu silnika i przejechaniu około 1km, nieraz 10km (różnie z tym bywa) zapala się ponownie kontrolka silnika i dostaję błąd P0401. Czy koledzy mogą może coś doradzić? Już mi dwóch mechaników wymiękło. Nie potrafili zdiagnozować usterki (jeden z nich twierdził, że może to być wina węża od turbo. Podobno jest zbyt miękki i może być zasysany do wewnątrz).
Sam zaczynam myśleć, że to wina brudnego układu lub zużytych elementów w postaci zaworu elektromagnetycznego lub przetwornika ciśnienia.
Dodam, że auto jeździ bez zarzutu. Nie zaobserwowałem żadnych spadków obrotów. Przed wyskoczeniem błędu i po nie dzieje się nic niepokojącego.
Obrazek
Obrazek

Re: 2.0 140 KM Zbyt małe natężenie przepływu spalin - EGR

PostNapisane: 2017-05-14, 16:20
przez pilKozak
jedź do polecanego tunera w Twojej okolicy. zdiagnozuje Ci silnik/turbo/wtryski. Jak wszystko będzie OK to wgra Ci program bez EGR-a i po problemie, a przy okazji zarobisz z 30 kucy więcej :> i trochę momentu.

Re: 2.0 140 KM Zbyt małe natężenie przepływu spalin - EGR

PostNapisane: 2017-05-14, 17:34
przez nie pamietam 82
pilKozak napisał(a):jedź do polecanego tunera w Twojej okolicy. zdiagnozuje Ci silnik/turbo/wtryski. Jak wszystko będzie OK to wgra Ci program bez EGR-a i po problemie, a przy okazji zarobisz z 30 kucy więcej :> i trochę momentu.

Bardzo "profesjonalne" podejście do tematu <wysmiewacz> .

<brawo>

Wysłane z mojego...... .

Re: 2.0 140 KM Zbyt małe natężenie przepływu spalin - EGR

PostNapisane: 2017-06-22, 20:24
przez Porsche123
To nie jest dobre rozwiązanie likwidacja EGR. Nie wiecie po co go wymyślili. I nie chodzi wcale o ekologie.
Jak chcesz by ten silniczek jeszcze Ci długo posłużył to nie likwiduj.
Zrób adaptację i może będzie ok.