Strona 1 z 1

Czujnik ciśnienia dpf

PostNapisane: 2018-08-25, 14:56
przez Stepper
Witam
Bardzo prosze o info gdzie znajduje sie czujnik różnicy ciśnień DPF w Audi A6C6 3.0 tdi 240 PS

Re: Czujnik ciśnienia dpf

PostNapisane: 2018-08-25, 22:19
przez Piotruś
Potrzebny podnośnik lub kanał.

Czujnik znajdziesz po prawej stronie (czyli pasażera) na malutkim wsporniczku przykręconym do skrzyni biegów.
Moim zdaniem najlepiej odkręcić cały wspornik (niż tylko sam czujnik) i dopiero wtedy Z DUŻYM WYCZUCIEM zająć się odłączaniem wtyczki i wężyków, bo naprawdę łatwo coś uszkodzić i/lub ułamać.

Re: Czujnik ciśnienia dpf

PostNapisane: 2018-08-26, 05:54
przez Stepper
Witam
Dziekuje bardzo za info i rozumiem ze tylko można go wymienić z kanału lub podnośnika bo jest od spodu?
Pozdrawiam

Re: Czujnik ciśnienia dpf

PostNapisane: 2018-08-26, 07:56
przez Piotruś
Tak, tylko podnośnik albo kanał.
Czemu chcesz go wymienić :?:

Re: Czujnik ciśnienia dpf

PostNapisane: 2018-08-26, 09:08
przez Stepper
Kilka razy pokazała mi sie kontrolka silnika i błąd dpf po podłaczniu vcdsa okazało sie że czujnik podaje dziwne informacje: raz 8 a raz 20 procent itd. W serwisie powieszieli ze trzeba go wymienic by dokładnie zdjagnozowac dpf.
Pisałem o tym w innym poście na forum i tam podałem nr. błedów. Temat tego postu: :arrow: post71510.html#p71510

Re: Czujnik ciśnienia dpf

PostNapisane: 2018-08-26, 12:39
przez Piotruś
Kilka razy pokazała mi sie kontrolka silnika i błąd dpf po podłaczniu vcdsa okazało sie że czujnik podaje dziwne informacje: raz 8 a raz 20 procent itd. W serwisie powieszieli ze trzeba go wymienic by dokładnie zdjagnozowac dpf.

Jest faktem, że czujniki G450 bywają awaryjne i w razie jakichkolwiek wątpliwości warto je wymienić, bo nie kosztują dużo (ori zamiennik Boscha niewiele ponad stówkę) co może zapobiec poważnym kłopotom z DPF'em.
Pisałem o tym w innym poście na forum i tam podałem nr. błedów. Temat tego postu: :arrow: post71510.html#p71510

W powyższym zestawie błędów widać ewidentnie, że najpierw pojawił się błąd EGR'a (i kontrolka silnika o czym świadczy komunikat MIL ON w opisie błędu), a dopiero później, po pokonaniu kolejnych 200 kilometrów, problem zapchanego filtra.
Logiczna i łatwa do zauważenia konsekwencja, bo sterownik silnika, w którym zapisane są błędy powiązane z zaburzeniem emisji spalin powstrzymuje aktywną regenerację (wypalanie) DPF'a, więc filtr się zapycha, a w pamięci błędów pojawiają się nowe informacje ... .

Reasumując:

Z przedstawionego skanu błędów NIE wynika taka konieczność, jednak ewentualna wymiana czujnika G450 nie zrujnuje Twojego budżetu, więc zgodnie z sugestią ASO (moim zdaniem) faktycznie warto go zmienić chociażby tylko po to, by łatwiej i trafniej określić bieżącą kondycję DPF'a.

W kwestii błędów EGR'a warto przemyśleć kompleksowe i staranne czyszczenie CAŁEGO układu dolotowego, nie wyłączając kolektorów ssących, co powinno też wydłużyć żywotność ruchomych klap "wirujących".

Re: Czujnik ciśnienia dpf

PostNapisane: 2018-08-27, 05:18
przez Stepper
Witam
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź :)
Teraz już wiem na czym stoję:)
Choć czyszczenie układu dolotowego wiąże się
ze sporym nakładem czasu i pracy ale chyba będzie to konieczne.
Pozdrawiam