Strona 1 z 1

Problem z DPF

PostNapisane: 2020-12-13, 09:37
przez dejvidd93
Witam Forumowiczy.
Mam dziwny problem w audi otóż ostatnio wyskoczył mi komunikat z filtrem cząstek stałych.
Podczas wypalania przez program Delphi, przy 1500 obrotach zauważyłem że temperatura wzrasta maks do 240 stopni, później na sam koniec wzrośnie do około 400stopni dosłownie na chwilę i z powrotem. Blad nie znika.
Dlaczego tak się dzieje?
Dodam że Delphi nie pokazuje żadnych błędów.

Moje auto:A6 C6
Rocznik:2008
Nadwozie:Limuzyna
Silnik:2.7TDI BPP 180KM
Napęd:Quattro
Skrzynia:Tiptronic
Paliwo:Diesel

Na biegu jałowym
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Podczas wypalania
Obrazek

Pod koniec wypalania na krótki okres
Obrazek

Re: Problem z DPF

PostNapisane: 2021-01-01, 21:30
przez Tomnik
Wyzerowana została wartość 104.1 - zawartość popiołu w filtrze. Procedurę tą wykonuje się przy wymianie filtra na nowy.
Mniemam, że filtr nie został wymieniony.
Według mnie, a od kilku lat bacznie przyglądam się pracy DPF i przez ten czas, nie chwaląc się wiele się nauczyłem, algorytm regeneracji (tej "serwisowej", czy przeprowadzanej przez sterownik w czasie jazdy) jest różny/inny w stosunku do różnych zapełnień filtra popiołem (nie mylić z sadzą !). W Twoim przypadku filtr nie jest nowy, a sterownik dostał info o jego wymianie (wyzerowanie 104.1) i stosuje algorytmy do właśnie nowego filtra.
To, co opisujesz również obserwowałem w moim aucie :
- stary DPF regeneracja serwisowa przebiegła pomyślnie, filtr rozgrzał się do odpowiedniej temperatury
- stary DPF po wyzerowaniu 104.1 proces regeneracji serwisowa niedokończony, odpowiednio wysokie temperatury nie osiągnięte, kłęby białego dymu.
Filtr został przeczyszczony, do tej pory (60 tys. po "regeneracji") pracuje poprawnie, końcówki wydechu czyste.
W Twoim przypadku koniecznym jest próba wyczyszczenia filtra DPF lub wymiana na nowy ($$$ !).