Strona 1 z 1

Plasti Dip.

PostNapisane: 2015-05-26, 21:29
przez nie pamietam 82
Witam <luzik> .

Chciałbym zrealizować swój kolejny projekt na felgi zimowe - tym razem nie będzie to felga cała w bieli (lakier) tylko właśnie tytułowy Plasti Dip 8-) .
Mam felgi (17'') z szerokim rantem i planuję prysnąć cały środek/ramiona na czarno a ranty zostawić w oryginale (poler) :] .
Zanim zacznę sie zagłębiać w tajniki pragnę zasięgnąć Waszych opinii nt. tej gumiastej powłoki ;) .

Ktoś/coś "uprawiał" tym szprejem ? Jakieś wskazówki/porady/sugestie ?

<luzik>

Re: Plasti Dip.

PostNapisane: 2015-05-26, 21:54
przez pastaldo
Nie uzyałem tego ale ciekawe jak to na temperaturę reaguje bo na kołach przy ostrymhamowaniu potrafi się zrobic ciepło.

Re: Plasti Dip.

PostNapisane: 2015-05-27, 09:58
przez Bezi
3 puszki na 17" starczy.

Re: Plasti Dip.

PostNapisane: 2015-05-28, 16:55
przez nie pamietam 82
Trochę danych <okok> :

Malowana powierzchnia musi być czysta, sucha i odtłuszczona (zwykła benzyna ekstrakcyjna lub zmywacz silikonowy do tego wystarczy). Najlepiej przy nanoszeniu unikać bezpośredniego światła słonecznego, wysokiej wilgotności i wietrznej pogody.

Pokrycie: od 0.5 do 1.0 m2.

Guma syntetyczna jest syntetyczną powłokę schnącą samoistnie na powietrzu.

Guma syntetyczna jest odporna na działanie wilgoci, ścierania, wietrzenia, chroni przez porażeniem prądem, poślizgnięciem się, korozją, można nią pokryć wszelakie narzędzia ogrodnicze, mechaniczne, elektryczne, stolarskie, kamieniarskie uzyskując komfortowy i pewny chwyt w dowolnym kolorze.

Guma syntetyczna może być również stosowana do:

motoryzacja: zabezpieczenie przed warunkami atmosferycznymi (woda, sole), zabezpieczenie przed otarciami, zadrapaniami, zmiana koloru pojazdu (zewnątrz, wewnątrz)
drewno: konserwacja, pokrywa je i chroni przed wietrzeniem, zapobiega powstawaniu drzazg, nadanie dowolnego kolor, poprawienie chwytu, brak zjawiska pocenia się dłoni;
metal: redukuje wibracje, wygłusza dźwięki, zapobiega korozji, izoluje przed elektrycznością i przed ekstremalnymi temperaturami, zapobiega przenoszeniu drgań, poprawienie chwytu, brak zjawiska pocenia się dłoni;
szkło: częściowo chroni przed rozbiciem przedmioty szklane, zapobiega rozpryskiwaniu się szkła;
sznury/tekstylia: chroni przed warunkami atmosferycznymi, zapobiega butwieniu i wystrzępieniu się, poprawienie chwytu, brak zjawiska pocenia się dłoni;
plastik: chroni powierzchnię przez zarysowaniem; tworzy przyjazną powłokę w dotyku gumową powłokę, nadanie dowolnego koloru, poprawienie chwytu, brak zjawiska pocenia się dłoni;
guma: chroni przed warunkami atmosferycznymi, chroni przed ścieraniem i zużyciem;
transport: chroni przed uszkodzeniem, zadrapaniem, otarciem transportowanych przedmiotów wszelakiego typu (metale, szkło, drewno, plastiki itp.);
mapy: chroni przed warunkami atmosferycznymi, chroni przed rozerwaniem, chroni przed działaniem światła

Dane techniczne:
Wytrzymałość dielektryczna: (ASTM D-149) 1400 v / milical (0,025 mm)
Ciała stałe: (wagowo) 24%
Wytrzymałość na rozciąganie: (ASTM D-638) 3740 psi
Wydłużenie przy zerwaniu: (ASTM D-638) 430%
Wytrzymałość na cięcie: (ASTM D-1044) bardzo dobra
Twardość, skala Shore'a A: (ASTM D-2240) 70
Próba w mgle solnej: (ASTM B-117) powyżej 1000 godzin
Odporność na warunki pogodowe: (ASTM G-53) 3-5 lat F820; 7-10 lat F820 U.V. Stable
Zakres stosowania: -35 ° C do 93 ° C
Odporność powłoki na odpryskiwanie / odporność na ścieranie: (ASTM D-3170) doskonała
Przepuszczalność: (ASTM E-96) 0.022 g / m2 / godz.
Zakres lepkości: 80 – 100 KU @ 25 ° C (+ / - 0.6 ° C)
Okres trwałości/magazynowania: co najmniej 1 rok przy temp. 25 ° C
Odporność chemiczna:
odporna na kwasy, zasady, zanieczyszczenia – doskonała
ropę naftową – ograniczona
Idealna temperatura nanoszenia: 20-21 ° C
Przygotowanie powierzchni:
Dobrze wymieszać przed użyciem.
Powierzchnia musi być czysta, sucha, muszą być usunięte wszelakie tłuszcze, woski, oleje, rdza. Aby poprawić przyczepność powłoki należy wypiaskować lub zwiększyć szorstkość powierzchni. Aby uzyskać lepsze efekty przy pokrywaniu metali należy użyć Primera.
Używać odpowiedniej wentylacji.

Nanoszenie:
Dobrze wstrząsnąć puszkę przed użyciem przez pełną minutę oraz podczas nanoszenia często wstrząsać aerozol.
Trzymać aerozol 15 - 25 cm od malowanej powierzchni, nakładać warstwy kolejno na siebie przesuwając przy tym aerozol nieznacznie poza krawędzie malownaego przedmiotu. Nakładać do uzyskania równej, gładkiej powierzchni.
Zostawić każdą warstwę do wyschnięcia na 30 minut. Nakładać tykle warstw, ile jest pożądanych (średnio 3 - 4).
Po skończeniu pozwolić schnąć powłoce przez 4 godziny.
Przy nakładaniu gumy w niższych temperaturach, proces wysychania może się wydłużyć. W takich warunkach zalecane jest wstępne ogrzanie aerozolu poprzez umieszczenie go w ciepłym pomieszczeniu do momentu uzyskania przez niego temperatury pokojowej. W żadnym wypadku nie można ogrzewać aerozolu powyżej 48 °C lub używania otwartych źródeł ciepła lub urządzeń mogących wywołać zapłon.
Dodatkowo, chłodniejsze warunki mogą wpłynąć na malowaną powierzchnię . W przypadku jakichkolwiek obaw, proszę wykonać przed właściwą aplikacją próbę w niewidocznym miejscu, aby sprawdzić czy efekt końcowy będzie spełniał oczekiwania.
Zalecenia:

Zawsze chronić otoczenie przed przypdakowym pomalowaniem. Zupełne schnięcie każdej wartwy wymaga ok. 4 godzin. Przy pojawianiu się zacieków należy odsunąć aerozol od malowanej powierzchni. Aby uniknąc zatkania końcówki aerozolu, należy od odwrócić i nacisnąć końcówkę na 5 sekund. Po zatkaniu aby odblokować końcówkę, należy ją zdemontować i zanurzyć na 30 minut w nafcie lub rozpuszczalniku. Nie wciskać żadnych igieł, szpilek czy innych przedmiotów w boudowę aerozolu. Aby zwiększyć właściwości antypoślizgowe, można na pierwszą mokrą warstwę gumy sypnąć trochę piasku, następnie nałożyć co najmniej jeszcze dwie warstwy, efekt może być różny w zależności do użytego materiału. Guma może być zdjęta z większości powierzchni .


Zastanawiam się tylko jak ładnie i dokładnie wykończyć na łączeniu/styku ramion felgi z rantem <mysli> (?) . Oklejać taśmą lakierniczą czy może lepiej po nałożeniu już wszystkich warstw ładnie dociąć nożykiem i oberwać nadmiar <mysli> . Ranty i tak okleję/zasłonię ale co z łączeniem ?

<luzik>

Re: Plasti Dip.

PostNapisane: 2015-06-03, 18:51
przez bumilka
Witam, mój sąsiad zajmuję się tym na co dzień, zadzwoń dopytaj na pewno pomoże tu masz link do jego strony http://changeyourcar.pl/index.php

Re: Plasti Dip.

PostNapisane: 2015-06-10, 21:09
przez nie pamietam 82
Dzięki bumilka, napisałem do nich wiadomość - czekam na odpowiedź ( zależy mi na czarnym ale połysku a nie na wszędobylskim macie :-| ) .

<luzik>

Re: Plasti Dip.

PostNapisane: 2015-06-12, 23:04
przez skywalker1977
Jest ktoś co się tym zajmuje z zachodniopomorskiego ???

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Re: Plasti Dip.

PostNapisane: 2015-06-13, 10:14
przez bumilka
Właśnie ta firma co pisałem wyżej, działają w szczecinie

Re: Plasti Dip.

PostNapisane: 2015-06-14, 22:07
przez skywalker1977
Ooo :) Jutro do nich zadzwonię i pogadam :) Dzięki

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka