Strona 1 z 1

1.9 TDI AFN w C5

PostNapisane: 2014-01-19, 14:02
przez Lechu
Czy jest to możliwe i ile można wyciągnąć? Interesuje mnie tylko bezpieczny tuning bez narażania elementów na awarie.
Jest to bardziej skomplikowane, czy polega jedynie na "czystej robocie" :P

PostNapisane: 2014-01-19, 17:02
przez Lechu
DBlullek, wiem o tym, dlatego chce się dowiedzieć ile i w jaki sposób można wycisnąć z AFN .

Re: 1.9 TDI AFN w C5

PostNapisane: 2014-03-20, 12:01
przez niemy88
Wszystko zależy od tego ile chcesz wycisnąć z silnika. Taki najbezpieczniejszy sposób na lekki przyrost mocy i Nm to zmiana wtryskiwaczy na większe (0.230) i program. Z tego można wycisnąć ok. 120-130km i 300-350Nm. Jeżeli chcesz więcej to dochodzi wymiana pompy wtryskowej na 11mm, jeszcze większe wtryski, większa turbina (hybryda albo z jakiegoś AWX'a), zmiana kolektora wydechowego.. i dużo można jeszcze wymieniać :) Bardzo ważne przy tym jest tak jak kolega wyżej napisał stan w jakim jest silnik i jego podzespoły. Jeżeli Twój silnik nie jest w dobrym stanie to nie pchał bym się w takie zabawy. A propo kosztów - kpl. wtrysków + chip to wydatek ok. 1500-2000zł.

Re: 1.9 TDI AFN w C5

PostNapisane: 2014-03-20, 12:18
przez pastaldo
niemy88, skąd te dane?
A AFN samym programem robi się około 130-140KM.
Na turbinie z AWX i ori wtryskach i pompie robi się około 150KM
Wtryski 230 tu juz pod blisko 170-180KM
Z tego silnika chłopaki w A4 wyciskają około 175KM wstawiając pompę 11, wtryski 216 i turbine BRD

Kolega z A4 forum zmienił
- Turbo AWX/ARL (hybryda)
- Wtryski 216
- Pompa wtryskowa 11mm
- FMIC 180mm
- Kolektor ssący AWX

- Program 165km/355nm (bezpieczna modyfikacja bez nadwyrężania podzespołów)

Podstawą w modzeniu tego silnika jest suszarka i duzy IC bo w brew pozorom układ paliwowy jest dość wydajny nawet w serii.

Re: 1.9 TDI AFN w C5

PostNapisane: 2014-03-20, 13:59
przez niemy88
pastaldo napisał(a):niemy88, skąd te dane?
A AFN samym programem robi się około 130-140KM.
Na turbinie z AWX i ori wtryskach i pompie robi się około 150KM
Wtryski 230 tu juz pod blisko 170-180KM
Z tego silnika chłopaki w A4 wyciskają około 175KM wstawiając pompę 11, wtryski 216 i turbine BRD

Kolega z A4 forum zmienił
- Turbo AWX/ARL (hybryda)
- Wtryski 216
- Pompa wtryskowa 11mm
- FMIC 180mm
- Kolektor ssący AWX

- Program 165km/355nm (bezpieczna modyfikacja bez nadwyrężania podzespołów)

Podstawą w modzeniu tego silnika jest suszarka i duzy IC bo w brew pozorom układ paliwowy jest dość wydajny nawet w serii.



Zgadzam się, ale jeżeli chodzi o wyciąganie jak najwięcej z serii to 140KM jest już troszkę za dużo wg mnie. Już raz coś takiego widziałem i niestety kopcenie jakie występowało przy takim programie było zbyt duże. Na te dane, które napisałem powyżej nie mam żadnego potwierdzenia na piśmie, ale wielokrotnie miałem okazję być przy zmianach w tym silniku i to akurat znam z doświadczenia.

Re: 1.9 TDI AFN w C5

PostNapisane: 2014-03-20, 14:08
przez pastaldo
Dymienie było pewnie jak było podlane paliwem a suszarka już nie dawała rady. Wtedy przy zbyt bogatej mieszance mamy kopcenie na czarno. Ja osobiście nie widziałem sprawnego AFN który by na serii nie osiągnął przynajmniej 135KM. 140KM jest raczej normą gdy mamy odpowiednią kompresje, suszarkę sprawną i układ paliwowy nie lejący.
No ale nie o to chodzi żeby sie licytować. :->

Re: 1.9 TDI AFN w C5

PostNapisane: 2014-03-20, 17:29
przez Andi
Lechu, co na progamie mozna wyciagnac ze zdrowego silnika zobacz w Galerii http://diesel-tuning.pl/galeria.php ;)