Strona 2 z 2

Re: Zwiększenie mocy silnika - zmiana mapy silnika.

PostNapisane: 2014-03-12, 15:20
przez Macio1986
W Żurominie koleś zajmuje się takimi modyfikacjami i za zmianę mapy bierze 400. Z tego co wiem bo kilku znajomych u niego robiło to "żurominiak" jest całkiem ogarnięty w temacie. Nie wiem jak z hamownią, czy posiada czy nie...

Re: Zwiększenie mocy silnika - zmiana mapy silnika.

PostNapisane: 2014-03-12, 15:22
przez stimax
Bez hamowni cieżko coś zdziałać po za wgraniem mapy z "chomika" ;) Takie jest moje zdanie ;)
Oczywiście wszyscy wiemy, że chlopaki i tak korzystają z gotowców ale wypada sprawdzić bo nie każde auto jest takie same ;)

Re: Zwiększenie mocy silnika - zmiana mapy silnika.

PostNapisane: 2014-03-12, 19:20
przez buca
Macio1986 napisał(a):W Żurominie koleś zajmuje się takimi modyfikacjami i za zmianę mapy bierze 400. Z tego co wiem bo kilku znajomych u niego robiło to "żurominiak" jest całkiem ogarnięty w temacie. Nie wiem jak z hamownią, czy posiada czy nie...


Moim zdaniem za takie pieniądze koleś może ci mp3 wgrac a nie chipa.W Polsce znam tylko dwie dobre firmy ktore mogą to dobrze zrobić.

Re: Odp: Zwiększenie mocy silnika - zmiana mapy silnika.

PostNapisane: 2014-03-12, 19:53
przez alexpulawy
W Polsce najlepsze miejsce na remap to firma R-Performance. Do Wawy chyba daleko nie masz tak że jak chcesz remap to radzę to zrobić porządnie ;) Oni sprawdzą Ci samochód dokładnie i zrobią mapę dokładnie do Twojej Audiolki a większość tunerów w PL jak i zagranicą wsadza tzw. "gotowce". Tu masz ich stronkę to sobie popatrz jak chcesz www. rperformance.pl/

Znam porządnego gościa który też robi mapę tak jak należy i dobrze się zna z tymi z R-Performance ale do Londynu chyba masz dalej niż do Warszawy ;)


Tapnięte z SGS4

Re: Zwiększenie mocy silnika - zmiana mapy silnika.

PostNapisane: 2014-03-12, 20:14
przez Macio1986
No masz rację alexpulawy i tak w przyszłości trzeba będzie to porządnie zrobić... Bezpieczeństwo silnika i podzespołów jest ważna bo gdyby coś poważnego się uszkodziło koszty byłyby niesamowicie duże w porównaniu do kosztu chiptuningu.

Re: Zwiększenie mocy silnika - zmiana mapy silnika.

PostNapisane: 2014-12-02, 20:39
przez rh.rally
Najważniejsza przed zachipowaniem jest diagnostyka samochodu. Hamownia do tego nie jest konieczna. Hamownia, w szczególności, obciążeniowa pomaga wystroić lepiej "trudne"silniki oraz ułatwia strojenie w przypadku ingerencji mechanicznej. W pozostałych przypadkach jedynie przedstawia wykresy mocy i momentu - to fajny dodatek, bo oprócz odczuć w fotelu mamy jeszcze papier :D

Wypraszam sobie stwierdzenie, że większość robi na gotowcach. I nie myślcie, że jak firma ma hamownie to znaczy, że są najlepsi i się znają. Nawet renomowane firmy często mają problem z wystrojeniem prostego silnika. Działam w tej dziedzinie kilka ładnych lat i miałem okazję przejść przez różne miejsca i wiem od zaplecza jak to wygląda :-?

Najgorsze jest w tym fachu, że każdy kto coś liznął, kupuje sprzęt i już rżnie wielkiego speca, a w rzeczywistości nie ma pojęcia jaki jest prawidłowy stosunek powietrza do paliwa i nawet nie potrafi policzyć prostych zależności zachodzących podczas procesu spalania. Nie mówiąc już o ekstrapolacji, którą czasem warto zastosować, a nie ustawiać na pałę :-|
Mógłbym tak długo opowiadać i się użalać...
Uwierzcie mi, że jest wielu tunerów, znających się na rzeczy i jeszcze więcej nie mających pojęcia - korzystają albo z gotowców albo robią na pałę, ewentualnie korzystają z usług zewnętrznych tunerów, zdalnie (co jest jedną z bezpieczniejszych opcji).

Co do cen. Tam gdzie jest hamownia musi być drożej - bo ten sprzęt kosztuje i jak ktoś zainwestował to musi mu się zwrócić. Koszty rosną również jeśli firma korzysta z tunera zewnętrznego i jest on dobry - to też się ceni - jest to dodatkowy koszt dla firmy.
Co do bardzo niskich cen - ktoś nałapał gotowych programów i tylko wgrywa (chińskim sprzętem najczęściej, bo tanich fejsów pełno) i liczy kasę, ewentualnie coś wie, sam przerabia, ale kradzionym programem.

Sprzęt i oprogramowanie na dobrym poziomie w tej branży kosztuje naprawdę dużo, stąd też usługa musi być odpowiednio skalkulowana.

Re: Zwiększenie mocy silnika - zmiana mapy silnika.

PostNapisane: 2014-12-21, 07:48
przez Piotruś
Skoro temat odżył, to i ja pozwolę sobie na mały komentarz (jakoś mi wcześniej umknęło).

alexpulawy napisał(a):W Polsce najlepsze miejsce na remap to firma R-Performance. [...] Oni sprawdzą Ci samochód dokładnie
/podkreślenie własne/

Otóż nie Kolego Alex. Jest to wierutna bzdura.
Jedną z ostatnich rzeczy jaka interesuje Właściciela wwym. firmy jest bieżący, rzeczywisty stan samochodu, do którego wgrywany jest nowy program. Nadto jakakolwiek próba konfrontacji z tym człowiekiem kończy się tylko i wyłącznie awanturą, ponieważ jest wyjątkowo odporny na obiektywne fakty techniczne oraz wyjątkowo nieodporny na konstruktywną krytykę ... <nerwus> .

Nie będę się tutaj rozwodził w szczegółach, jeżeli ktoś jest bardzo zainteresowany, w uzasadnionych przypadkach proponuję kontakt na PW.
Powtarzalne fakty są ... jakie są ... i układają się w regułę, a nie w niekorzystny i tylko przypadkowy zbieg okoliczności.

Niniejszego posta proszę traktować jako ważne ostrzeżenie przed wizytą w W-wie i tyle, a jeśli ktoś lubi ryzykanctwo to już jego osobista sprawa..

Re: Zwiększenie mocy silnika - zmiana mapy silnika.

PostNapisane: 2015-01-18, 19:13
przez rh.rally
Niestety tak jest, jeśli firma zainwestowała masę pieniędzy w sprzęt - to teraz musi na to zarobić. Często przez robienie wszystkiego - liczy się tylko zysk, bo potem zawsze można na coś zwalić. A czasem lepiej klienta odprawić lub zalecić powrót, po naprawie usterki - ale najpierw trzeba usterkę wykryć :D

Zresztą większość firm (a coraz więcej ich się pojawiło na rynku przez ostatnie lata) tylko kupuje sprzęt i korzysta z tunerów zdalnie. Taki człowiek jest tylko wgrywaczem i nie ma pojęcia co zostało zmienione. Więc co da logowanie auta przed i po, jeśli wgrywacz nawet nie bardzo wie na co spojrzeć.
Zdalny tuner najczęściej śle gotowca lub jakiś w miarę lekki standard, bo logów nie przegląda - nie ma na to czasu.

Dla sprawdzenia wiedzy tunera, warto zadać kilka fachowych pytań, na które odpowiedź powinien znać :)

P.S. Firma, która została wymieniona w poście powyżej działa na rynku wiele lat i ma dobrą renomę, ale może zaczęli robić jak leci, bo jak nie oni to konkurencja i tak zrobi. I koło się zamyka...

Re: Zwiększenie mocy silnika - zmiana mapy silnika.

PostNapisane: 2015-03-15, 01:28
przez mbectb
Ogolnie dobry program Stage-1 wypluje w tym aucie bezpieczne 550Nm i ok 275BHP w zaleznosci jaka turbina jest fabrycznie zamontowana (KKK BV50 czy Garrett2260) Garett ma nieco lepszy potencjal.

W tym aucie brakuje obrotow aby zrobic wiecej niz 280BHP przy standardowej turbinie i dobrym AFR min 16:1. Tip zniesie 600Nm pompa wtryskowa tez poda wystarczajaco paliwa. Jesli ktos obieca ci wiecej niz 275-280BHP przy tym silniku w seryjnej konfiguracji to uciekaj :)


Co do softow robionych w polsce nawet przez polecane osoby/firmy jak np ta z Mineralnej w Warszawce mam mieszane uczucia szczegolnie po tym jak sam zglebilem tajniki tuningu i mialem okazje looknac na kilka tego typu softow. Dzis z reka na sercu przyznam, ze balbym sie miec tego typu dziala wgrane u siebie :) Zgadzam sie w 100% z uzytkownikiem rh.rally w kwestii tuningshopow dysponujacych hamowniami a takze z uzytkownikiem Piotrus w kwestii firmy wymienionej kilka postow wyzej. Ogolnie powiem tak - mialem do czynienie z softami (profi) gdzie okazalo sie, ze byl to najzwyczajniej dirty-tuning pozmieniane kilka map typu czas wtrysku, boost i lambdy z kosmosu no i totalnie zdekalibrowane mapy nm2iq.

Dobry tuner robi program z glowa edytuje ponad 20map posilkujac se d@mos i zajmuje to dobrze ponad 5-6h z testami i ewentualnymi poprawkami. Jesli ktos oferuje szybszy serwis badz chiptuning grupowy to takie miejsca omijalbym szerokim lukiem......

Obrazek

Tu przyklad logu z bezpiecznego softu gdzie podniesione zostaly fabryczne limity diagnostyczne dla dawki paliwa (vcds czyta do 70mg/h) i wszystko madrze przeliczone rozsadny AFR 15.8 dla silnika bez DPF i dawka wyliczona by zmiescic sie w zakresie boostu bezpiecznym dla fabrycznej turbosprezarki (max 1.5bar) razem 2.5bar w polaczenie z 1050mbar cisnienia atmosferycznego.

Widzac takie logi i czujac roznice w zachowaniu auta moge orjentacyjnie wskazac przyrost mocy wiec na hamownie jechac nie musze. Wystarczy troche matematyki i jestesmy w stanie wyliczyc przyblozony moment jesli oryginalnie bylo 450Nm przy dawce paliwa max 60mg/H to przy 78mg daje ok 28-29% przyrostu biorac pod uwage opory wlasne silnika i inne badziewia wychodzi ok 570Nm.

Re: Zwiększenie mocy silnika - zmiana mapy silnika.

PostNapisane: 2016-04-07, 22:08
przez dwwasyl
Andi napisał(a):
Macio1986 napisał(a): Może ktoś w kujawsko pomorskim taki zabieg wykonywał?
ten zaklad polecic moge z Rypina to niedaleko http://diesel-tuning.pl/galeria.php

A co robiłeś w tym diesel tuning i za ile ?