Strona 1 z 2

Chiptuning A6 C7 2.0 tdi CGLC 177 KM Multitronic

PostNapisane: 2018-11-24, 17:40
przez Czaro
Zleciłem chiptuning audi a6 c7 2.0 tdi CGLC 177 KM Multitronic rocznik 2013, przejechane 116 tyś km. Na hamowni wyszło 150 KM i 326 Nm, czyli sporo mniej. Czy ktoś ma podobne doświadczenia? Wersja silnika sprawdzona i dane jak wyżej.

Z tego co się zorientowałem, to mogą być trzy główne przyczyny:

- nowy soft wgrywany w ASO we wrześniu 2017 r. w związku z dieselgate,
- dodatkowo skrzynia Multitronic,
- filtr DPF.

Auto regularnie serwisowane, wymiana pompy wysokiego ciśnienia - opisane w innym wątku. Auto sprawdzone pod kątem poprawnego działania silnika, turbosprężarki - złych oznak nie ma.

Po wgraniu softu moc zwiększona do 196 KM i 365 Nm - tutaj to akurat i tak poniżej danych fabrycznych.

Re: Chiptuning A6 C7 2.0 tdi CGLC 177 KM Multitronic

PostNapisane: 2018-11-24, 19:23
przez bendzji
Ja mysle ze nie jestes w stanie tak naprawde zmierzyć mocy jak jest skrzynia multitronic

Re: Chiptuning A6 C7 2.0 tdi CGLC 177 KM Multitronic

PostNapisane: 2018-11-24, 19:24
przez Piotruś
Obwinianie nowego softu (dieselgate) jest kompletną bzdurą ze względu na OBIEKTYWNY fakt, że górne wartości w nowym sofcie pozostają tożsame z wcześniejszymi. Największy wpływ nowego softu zaznacza się mniej więcej w przedziale pomiędzy 1500 a 2500 obr/min. Poniżej i powyżej zmiany sa kosmetyczne, a podczas pełnego otwarcie (buta w podłodze) dokładnie żadne.

Filtr DPF podlega łatwej i pełnej diagnozie, tak samo jak wszystkie inne elementy osprzętu silnika.

Jeśli dobrze zrozumiałem Twojego posta silnik został zachipowany pomimo znacznie ograniczonej mocy nominalnej :-o :?:
Mam nadzieję, że wyprowadzisz mnie z błędu :shock: :?:

Re: Chiptuning A6 C7 2.0 tdi CGLC 177 KM Multitronic

PostNapisane: 2018-11-24, 19:26
przez Piotruś
Cześć Michał,
bendzji napisał(a):Ja mysle ze nie jestes w stanie tak naprawde zmierzyć mocy jak jest skrzynia multitronic

Przy "pełnym buce" też się nie da :-o ?

Re: Chiptuning A6 C7 2.0 tdi CGLC 177 KM Multitronic

PostNapisane: 2018-11-24, 20:14
przez Czaro
Tak, nowy soft firmy zajmującej się chiptuningiem został wgrany i po sprawdzeniu na hamowni wyszło: 196 KM i 365 Nm. Filtr DPF sprawdzony i działa prawidłowo.

Co masz na myśli pisząc, że moc nominalna znacznie ograniczona? Kto ewentualnie ograniczał moc? Pytam się, bo nie rozumiem dlaczego były tak nieskie parametry mocy. W ASO nie bardzo mi uwierzyli - dzisiaj z nimi o tym rozmawialem, bo musiałem podjechać.

Re: Chiptuning A6 C7 2.0 tdi CGLC 177 KM Multitronic

PostNapisane: 2018-11-24, 20:20
przez Czaro
Dodam, że palił mi dość dużo, a nie jeżdżę agresywnie: w mieście w okolicach 10l i czasami więcej w zależności od korków, a na trasie średnie spalanie nie zeszło poniżej 7,6l.

Po wgraniu softa zauważyłem niższe spalanie - 8,3l w mieście. Oczywiście jest też żwawszy.

Re: Chiptuning A6 C7 2.0 tdi CGLC 177 KM Multitronic

PostNapisane: 2018-11-24, 20:23
przez Czaro
To jak mierzą moc przy skrzyni Multitronic? Różnice zbyt duże w porównaniu do Stronic i oczywiście manualnej.

Re: Chiptuning A6 C7 2.0 tdi CGLC 177 KM Multitronic

PostNapisane: 2018-11-24, 20:37
przez Piotruś
Co masz na myśli pisząc, że moc nominalna znacznie ograniczona? Kto ewentualnie ograniczał moc? Pytam się, bo nie rozumiem dlaczego były tak nieskie parametry mocy.

Chyba źle się wyraziłem i dlatego nie zrozumiałeś.
Zamiast słowa "ograniczona" powinienem użyć określenia "brakująca", zamiast "nominalna" powinienem napisać "seryjna".

Czyli moc seryjna to 177 PS (najczęściej z dużym bonusem od fabryki rzędu do 10 PS), czyli u Ciebie brakuje (co najmniej) 27 PS (pod warunkiem, ze pomiar na hamowni był prawidłowy i wiarygodny). To właśnie miałem na myśli.

Tak, nowy soft firmy zajmującej się chiptuningiem został wgrany i po sprawdzeniu na hamowni wyszło: 196 KM i 365 Nm.

Nie wiem czy jesteś gotowy żeby to przeczytać ale nie mogę się powstrzymać od komentarza, że tak zwany tuner, który pomimo tego, że w silniku brakuje 20% seryjnej mocy zamiast odzyskać utracona sprawność i tak decyduje się na wgranie modyfikacji, po prostu jest skończonym debilem, idiotą i sabotażystą ... .

Re: Chiptuning A6 C7 2.0 tdi CGLC 177 KM Multitronic

PostNapisane: 2018-11-24, 21:18
przez Czaro
Już nie wrócę do ustawień seryjnych, ale sprawdzę na innej hamowni jaka jest obecna moc.

Chiptuning robiony w firmie w Warszawie - już trochę tych silników chipowali. Zanim zaczęli wgrywać soft, to sprawdzili turbo filtr DPF i odczyty były prawidłowe. Sprawdzili też odczyty błędów i historię, i przekazali, że są prawidłowe. Zresztą ostatnio był sprawdzany w ASO i też było ok.

Nie zdziwili się odnośnie parametrów mocy, bo robili te silniki ze skrzynią Multitronic, ale tego nie zweryfikuję. Powiedzieli mi, że niższa moc wynika głownie ze skrzyni Multitronic. Założyłem ten wątek, bo dla mnie jest to dalej dziwne, czyli tak niższa moc. Dalej będę szukać wytłumaczenia.

Jeszcze raz zlecę sprawdzenie filtra DPF w ASO. Skrzynia Multi działa poprawnie i nie szarpie, a płyn był zmieniany przy 60 tyś. km. Ostatnio zleciłem serwis po 15 tyś. km od 90 tyś. km przejechanych i teraz będzie pełny przy 120 tyś.

Z pewnych względów usunąłem nazwę firmy.

Re: Chiptuning A6 C7 2.0 tdi CGLC 177 KM Multitronic

PostNapisane: 2018-11-24, 22:51
przez Czaro
Do Piotruś,
Nie wykluczam, że firma, która chipowała powinna lepiej sprawdzić i żałuję, że nie wstrzymałem wgrywania softa, aby najpierw sprawdzić dane o mocy na sofcie seryjnym. Pewnie w ASO mogą mi wgrać z powrotem seryjny i tylko stracę kasę za chiptuning, co może być najniższym potencjalnym kosztem i uniknę innych problemów.

Czy polecasz jakąś firmę w Polsce, która mogłaby zająć się moim przypadkiem, czyli sprawdzić obecnie wgrany soft, zweryfikować moc i ewentualnie wgrać nowy? A przy okazji może udałoby się wyjaśnić co było powodem tak niskiej mocy.

Re: Chiptuning A6 C7 2.0 tdi CGLC 177 KM Multitronic

PostNapisane: 2018-11-25, 11:20
przez Piotruś
Czaro,
nie wiem jak to dokładnie jest z tymi pomiarami multitroniców, jednak bez żadnego wysiłku znalazłem w necie mnóstwo wykresów i filmików z hamowania zestawu takiego jak Twój (R4 TDi + multi) i praktycznie na każdym z nich zmierzone wartości były zgodne z oczekiwaniami, czyli bliskie katalogowym.

Gdyby przyjąć, że Twój tak zwany tuner ma problem jedynie z hamownią, a w rzeczywistości silnik (oraz skrzynia) są w pełni sprawne, to i tak nie powinien poruszać się po omacku tylko skierować Cię na inną hamownię zdolną wiarygodnie pomierzyć Twoją furę zarówno przed jak i po "modyfikacji".

Ponadto turbina (i DPF) są jedynie elementami składowymi zespołu napędowego.
Skoro zaistniały wątpliwości, to należało zweryfikować też WSZYSTKIE inne układy, z wtryskowym na czele (!!), a nie wgrywać jakieś gówno i poniewczasie mętnie tłumaczyć, że winnym słabych odczytów jest multitronic.

Pomijam w tym miejscu kwestie zasadności tych wszystkich zabiegów (chipowania, hamowania i tak dalej), jak też bezpieczeństwa mechanicznego całego zespołu napędowego zarówno w trakcie pomiarów jak i w ujęciu długoterminowej eksploatacji zmodzonego motora (i skrzyni).
Jak widać na Twoim przykładzie takie "usługi" wykonane nawet u powszechnie znanego "tunera" zostawiają więcej pytań niż odpowiedzi.
Dla mnie masakra i jedno wielkie nieporozumienie.

Czy polecasz jakąś firmę w Polsce, która mogłaby zająć się moim przypadkiem, czyli sprawdzić obecnie wgrany soft, zweryfikować moc i ewentualnie wgrać nowy?

Niestety nie wiem jak Ci pomóc, bo moim zdaniem to pseudotunerskie sekciarstwo wszędzie jest takie samo.
Wędrowanie po Polsce narazi Cię na jeszcze większe straty. Lepiej poszukaj na miejscu hamowni niezależnej od żadnego tunera.
Zabawa jest niebezpieczna, bo zawsze istnieje ryzyko uwalenia skrzyni, jednak bez OBIEKTYWNEGO wyniku nie będziesz wiedział w jakim kierunku zmierzać.
Z drugiej strony zbędne wyrywanie wtryskiwaczy (do ewentualnej diagnostyki) też nie jest dobre dla silnika i niesie realne ryzyko kłopotów.

Skoro istnieją UZASADNIONE obawy o kondycje silnika moim zdaniem serię powinni wgrać tam, gdzie zaszczepili wirusa. Jeżeli pomiar mocy na niezależnej hamowni okazałby się zgodny z wartościami katalogowymi najwyżej zapłacisz za usługę.
Jeżeli jednak wyniki okazały by się podobne do wcześniejszych to moim zdaniem nie ma powodu byś Ty ponosił koszty odchwaszczania ECU.
Rzekomi profesjonaliści nie mieli prawa wirusować niesprawnej jednostki.
Pomijając już fakt, że w ogóle nie mają takiego prawa nawet gdy wszystko jest sprawne, ale to temat na inna okazję ... .

Poczynione ustalenia zawsze możesz skonfrontować tutaj, na Forum.
W pełni popieram Twoje dążenie do prawdy.
Jeżeli faktycznie w silniku siedzi jakiś problem (a nie w pomiarach na hamowni) naprawa i tak będzie niezbędna.

Re: Chiptuning A6 C7 2.0 tdi CGLC 177 KM Multitronic

PostNapisane: 2018-11-25, 13:54
przez Piotruś
PS:
Teraz skumałem, że w innym temacie opowiedziałeś o swoich problemach z pompą CR.
Chciałbym wierzyć i bardzo Ci tego życzę, że ubytek seryjnej mocy nie jest pokłosiem tamtej sytuacji i że nie ma z nią żadnego związku.
I że te utracone konie rzeczywiście zniknęły jedynie w hamowni na papierze, ale nie spod maski.

"Wielkie brawa" dla "firmy" podejmującej modyfikacje czegoś tak niepewnego i niezbadanego :roll: :-x ...

Re: Chiptuning A6 C7 2.0 tdi CGLC 177 KM Multitronic

PostNapisane: 2018-11-25, 16:20
przez Czaro
Tak, miałem problem, bo słychać było takie cykanie - dokładnie takie dźwięki przy obrotach jak opisywał forumowicz, który założył tamten wątek. W ASO szukali i po pewnym czasie, diagnostyce i kilku jazdach stwierdzili, że pompa wysokiego ciśnienia do wymiany. Zleciłem wymianę w ASO - nowa pompa wysokiego ciśnienia kosztowała mnie 6,5 kPLN + robocizna. W sumie wyszło 9 kPLN brutto. Po zamontowaniu nowej pompy wszystko było ok, bez żadnych odgłosów. Na nowej pompie przejechałem już 15 tyś. km, chiptuning zrobiłem kilka dni temu, czyli już po wymianie pompy - pompę wymieniałem 6 miesięcy temu.

Przy diagnozowaniu problemu, którym okazała się ta pompa wysokiego ciśnienia, wiele elementow sprawdzali w ASO, bo na początku nie mogli dojść co to jest. Pierwsza była diagnozowana turbina i była ok.

W tej firmie tuningowej (żeby nie był, w ogóle jej nie bronię) powiedzieli mi, że najpierw sprawdzili auto od strony kondycji technicznej, aby mieć pewność, że stan jest „dobry”, bo mieli już przygody, co w zasadzie też nie dziala na ich korzyść, bo wychodzi, że jednak nie zawsze sprawdzali dokładnie, ale pewnie i tak wszystkie nie da się przeanalizować. Przed wgraniem softa poinfomowali mnie, że stan techniczny pozwala na tuning - może to były pozory, teraz już sam nie wiem, ale wiem, że auto było już na diagnozie problemu z pompą w ASO 6 miesięcy temu. Nie miałem i teraz w zasadzie też nie mam żadnych oznak, że coś jest nie tak.

Jutro będę dzwonić do hamowni w Warszawie, aby sprawdzić jeszcze moc, bo teraz to chcę mieć najpierw pewność, że nie ma 220 KM i 450 Nm, bo pewnie zabiję tą skrzynię i silnik. Pojadę też po wyniku do fitmy tuningowj, aby jeszcze z nimi porozmawiać.

Przed tuningiem poprosiłem o rozmowę z właścicielem, bo chciałem wyjasnić kwestię przyrostu mocy i mojej niepewnosci co do skrzyni Multi po takim tuningu. Przekazalem, że nie zależ mi na maksymalnym podniesieniu o okolo 20 KM i bezpieczną ilość NM, o ile w ogóle można się umawiać na jakieś dokładne wzrosty mocy, bo wiem, że raczej nie i właścicel mi to potwierdził.

Rozmawialiśmy też o limiterach, w szczególności o ciśnieniu w turbo oraz wzrostach temperatury.

Re: Chiptuning A6 C7 2.0 tdi CGLC 177 KM Multitronic

PostNapisane: 2018-11-25, 16:39
przez Czaro
Jeszcze jedna rzecz, którą zauważyłem przed i po tuningu - działanie skrzyni Multitronic. Czytałem na tym i innch forach opisy działania tej skrzyni, czyli jakby uślizgiwało się sprzegło, trzymanie obrotów itd. Dziwiło mnie to, że nie domkońca takie odczucia działania tej skrzyni miałem w moim aucie. Obroty były trzymane (w zależności oczywiście jak operowalem gazem), ale były utrzymywane bardzo krótko i na D mode i tak szybko wchodziło na obroty i były wachlowania w górę i po lekkim odpuszczeniu gazu od razu w dół. Na S mode, który imituje „zwykłą skrzynię” bardzo szybko wysokie obroty ale i też bardzo szybkie spadki. Tak było przed tuningiem i jak pisałem wcześniej, to wydaje mi się, że zbyt dużo palił na D mode i zwykłej/ spokojnej jeździe w mieście - około 10 l.

Teraz po chipie, wiem, że i mocy jest więcej, zachowanie skrzyni Multitronic jest inne, czyli dokładnie takie jak opisywane na forach. Przy takim samym operowaniu gazem na D mode trzyma mi obroty, a samochód przyśpiesza i jeśli nie dociskam gazu, to w zasadzie obroty są trzymane i autko przyśpiesza dłużej, czyli chodzi mi o to, że wcześniej przy porównywalnych prędkościach i podobnym operowaniu gazem obroty jednak się zwiększał na D mode, aby samochód osiągnął wyższą prędkość. Przy S mode jest podobnie, ale szybciej wchodzi na obroty przy takim samym dociskaniu gazu. Pali też zauważalnie mniej w mieście.

I to jest kolejna rzecz, która mnie zdziwiła. Sam już nie wiem, co o tym myśleć. Wychodzi na to, że jak czlowiek nie wiedział o mocy, to się nie przejmował, a teraz mam zagadkę do rozwikłania.

Skrzynia Multi przed tuningiem i po nie szarpie, nic nie zgrzyta, nigdy mi się żadna kontrolka nie zapaliła. Z mojej perspektywy, na ile mi moja wiedza i doświadczenie pozwala, nie ma oznak jakiś problemów. Oczywiście, jak napisałem powyżej, wcześnie tak, jakby ciut „dziwnie” działała, jeśli wziąć pod uwagę opisy działania tej skrzyni. Ja niegdy wcześniej nie miałem auta z Multi i nie jeździłem autem z taką skrzynię, więc nie miałem porównania. Dla mnie jazda z tą skrzynią po zakupie auta była taka, jak miała być, bo nic się z nią nie działo. Jednak teraz wyczuwam drobną różnicę.

Re: Chiptuning A6 C7 2.0 tdi CGLC 177 KM Multitronic

PostNapisane: 2018-11-25, 23:55
przez Piotruś
Czarek,

Wszystko co dotąd napisałem odnosi się przede wszystkim do sytuacji, w której okazałoby się że silnik faktycznie zgubił 20% seryjnej mocy, a tak zwany tuner i tak go zawirusował.
Taka sytuacja grozi rychłą katastrofą techniczną i finansową, dlatego moim zdaniem powinieneś jak najszybciej ustalić fakty. We własnym interesie.

Jeżeli silnik jest zdrowy, a zafałszowane są tylko pomiary z hamowni zagrożenie jest nieporównywalnie mniejsze, ale też nie powinieneś go bagatelizować.
Jeżeli ten tak zwany tuner dokonał modyfikacji pod fałszywe odczyty, to jakość takiego wirusa może być fatalna, co prędzej czy później też odbije się negatywnie na silniku i jego osprzęcie (np. zanagarowaniem EGRa, uszkodzeniem turbiny i/lub DPF i tak dalej.

To, że samochód ogólnie jeździ lepiej po wirusie niezależnie od faktycznej kondycji zespołu napędowego naprawdę nie dziwi.
Tym bardziej nie dziwią Twoje uwagi odnośnie polepszonej charakterystyki multitronica. Wynika to bezpośrednio z faktu, że praktycznie jedynym parametrem determinującym pracę (każdej) automatycznej skrzyni biegów jest bieżący moment obrotowy silnika, a skoro ten uległ poprawie (albo do wartości seryjnych albo jeszcze wyżej) skrzynia powinna pracować lepiej. Stąd najprawdopodobniej biorą się Twoje pozytywne odczucia zarówno w odniesieniu do silnika i skrzyni biegów, jak tez do zmniejszonego zużycia paliwa.
Za to właśnie zapłaciłeś temu tak zwanemu tunerowi ale musisz mieć świadomość, że odczuwalne korzyści mogą okazać się tylko doraźne i krótkoterminowe, szczególnie w przypadku gdyby się okazało, że silnik na seryjnym programie nie przebija 80% oczekiwanej mocy (i momentu).

Odnośnie wymiany pompy CR istnieje teoretyczna możliwość, że trwale i prawidłowo usunięto przyczynę awarii, jednak nie usuwając wszystkich jej skutków.
Coś tą pompę musiało uszkodzić, wiec można się obawiać, że to samo nie zostało bez (hipotetycznego) wpływu na wtryskiwacze paliwa.
Dlatego właśnie powinieneś ustalić jak to jest z tą rzeczywistą mocą Twojego CGLC.

Jak widzisz, jakby na sprawę nie spojrzeć wszystko rozbija się o niepojętą lekkomyślność tak zwanego tunera, który zawirusował silnik albo głęboko niesprawny, albo opierając się wyłącznie domniemaniem sprawności pomimo kiepskich pomiarów.
Moim zdaniem jest to usiłowanie technicznej zbrodni, które powinno być surowo karane.
Osobiście wcale nie uznaję tej brudnej i sekciarskiej branży ale modyfikacja softu mogła się odbyć na Twoje żądanie (i odpowiedzialność) wyłącznie w przypadku prawidłowych odczytów z hamowni i prawidłowo przeprowadzonej diagnostyki całego zespołu napędowego.
Co najmniej jednego warunku zabrakło, dlatego sytuacja jest patowa i na swój sposób (technicznie) niebezpieczna.

Działaj.