Strona 2 z 2

Re: Chiptuning A6 C7 2.0 tdi CGLC 177 KM Multitronic

PostNapisane: 2019-03-29, 22:05
przez Kanal
Temat ma już kilka miesięcy czy zweryfikowales moc na innej hamowni? Dzisiaj zmierzylem swoje C7 i wynik był podobny jak u Ciebie. Tuner stwierdził że każdy multitronic u niego wychodzi na wykresie słabiej o ok. 20 - 30KM. Samochód został przez niego sprawdzony, wg niego nadaje się na program. Z ciekawości sprawdziłem przyspieszenie w któryś dzień i wyszło niecałe 9sek czyli tak jak podaje katalog. Przy mniejszej o 20KM mocy na pewno auto nie jechałoby jak powinno.

Re: Chiptuning A6 C7 2.0 tdi CGLC 177 KM Multitronic

PostNapisane: 2019-03-30, 09:55
przez Piotruś
Samochód został przez niego sprawdzony, wg niego nadaje się na program

Każdy "tuner" będzie tak śpiewał widząc przed sobą pacjenta zdolnego wybulić 1 - 1,5 tysiaka za kilka ruchów myszką na chybił trafił ... .

Przy mniejszej o 20KM mocy na pewno auto nie jechałoby jak powinno.

To tylko Twoja hipoteza stworzona na potrzeby zaistniałej sytuacji.

Przemyśl czy aby na pewno warto "chipować" silnik w obliczu zaistniałych wątpliwości, tym bardziej że multitronik nawet w seryjnym wydaniu i tak ledwo zipie ... .

Re: Chiptuning A6 C7 2.0 tdi CGLC 177 KM Multitronic

PostNapisane: 2019-03-30, 21:44
przez Kanal
To nie moja hipoteza. Chwilę wcześniej miałem 2.0 TDI Caha i jechało podobnie. Do tego przyspieszenie zmierzylem jakiś czas temu, nie mając w ogóle pomysłu na program. Tak po prostu z ciekawości włączyłem lap timer.
Przejrzałem historie pracy tunera i w każdym przypadku, kiedy robił multitronica moc była zanizona. W jednym poście napisał, że w przypadku hamowni z Dynoproject to normalne. Co do programu w C7 z multi jest wielu użytkowników, którzy zrobili po 60-80tys km bez awarii. Ta sama skrzynia jest w wersji 3.0 TDI 204KM.

Re: Chiptuning A6 C7 2.0 tdi CGLC 177 KM Multitronic

PostNapisane: 2019-03-31, 16:48
przez Piotruś
Marcinie,
myślę, że źle zrozumiałeś moja poprzednią wypowiedź (jeśli tak to sorry, widać nie wyraziłem się precyzyjnie).

Ja wcale nie poddałem pod wątpliwość sprawności Twojego silnika chociaż bardzo mnie ciekawi na jakich badaniach "tuner" oparł swój werdykt.
Chodziło mi o to, że skoro hamownia rzekomo zawsze zaniża parametry seryjnego silnika połączonego z multitronikiem, to znaczy, że po "zachipowaniu" wskazania takiej hamowni TYM BARDZIEJ będą niewiarygodne i zafałszowane.
Uważam, ze to już dalece wystarczający powód by definitywnie zrezygnować z "modyfikacji", skoro wykonawca nie dysponuje sprzętem, którym można by choć częściowo zweryfikować jego radosną tfffurczość.

Ewentualne złudzenia, że w takim przypadku można zastosować proste ale tylko szacunkowe proporcje do zespołów napędowych "z manualem" to już magia, socjotechnika i sekciarstwo, na którym ślizga się 99% tak zwanych chiptunerów. I trzeba im przyznać, że w wieszaniu makaronu na uszy są prawdziwymi mistrzami , to znaczy naciągaczami.

Dlatego właśnie uważam, że widzisz to co chcesz zobaczyć, podpierając się złudną, wybiórczą i tendencyjną , a przez to jedynie pozornie merytoryczną, argumentacją.

Zaś co do multitroników mogę się z Tobą założyć w ciemno, że nawet jeszcze dzisiaj byłbym w stanie przedstawić Ci znacznie większą grupę w pełni seryjnych egzemplarzy, które uległy awarii, niż wynosi suma wszystkich zachipowanych w PL multitroników.

Ale w pełni rozumiem i szanuję, że każdy ma swoje racje i decyzja należy wyłącznie do właściciela.

Re: Chiptuning A6 C7 2.0 tdi CGLC 177 KM Multitronic

PostNapisane: 2019-04-01, 16:23
przez Czaro
Update:
Sprawdziłem auto na innej hamowni w marcu 2019 i dane zbliżone, czyli 198 KM i 392 Nm. W miniony piątek był zrobiony przegląd a ASO przy 120 kkm. Od czasu wgrania softu nie ma oznak problemów ani silnika, ani skrzyni.

Nie zdecydowałem się na weryfikację wtrysków, bo nie chciałem ingerencji w silnik. A poza tym nie ma spadku mocy, a już kilka miesięcy jeżdżę od wgrania softu.

Re: Chiptuning A6 C7 2.0 tdi CGLC 177 KM Multitronic

PostNapisane: 2019-04-01, 17:27
przez Kanal
Piotrek, masz racje, że jeśli hamownia jest niewiarygodna to wątpliwy jest jej wykres po modyfikacjach - zarówno jeśli chodzi o moc, moment i przebieg momentu i mocy i zrobienie programu u takiego tunera wiąże się z ryzykiem i nie jest rozsądne. Z ciekawości poruszyłem ten temat na grupie na FB dotyczącej tylko C7. Tam wiele jest przykładów C7 z multi po hamowni które mają na papierze w okolicy właśnie 150KM. Czyli jest coś na rzeczy, że mimo sprawności auta odczyt jest nieprawidłowy i wątpliwy.

A co do skrzyni i dawania przykładów awarii multi to absolutnie nie bronie tej skrzyni i mam obawy będąc jej użytkownikiem ale chętnie poczytam o przykładach awarii w C7 (8 biegów). W C5 i C6 awarie mnie nie interesują bo o tym można dużo poczytać. Kupując C7 dzwoniłem do człowieka, który naprawia multi i powiedział, żeby absolutnie nie bać się tej skrzyni w C7 - to skrzynia 0AW - jak to nazwał ZERO AWARII. Interesując się C7 dużo więcej osób ma problemy z S-Tronic'iem niż z multitronic'iem. Niestety tip był tylko w USA i w EU w BiTurbo Diesel. Oczywiście nie lubi dużego momentu (podobno bezpieczne są okolice 400Nm - tyle jest w C7 w 3.0 FWD 204KM), katowania na zimnym i ostrej jazdy. Wszystko to podobno - tak jak poprawiony napęd pompy oleju, który jak się okazuje nawet w C7 wieczny nie jest.

Re: Chiptuning A6 C7 2.0 tdi CGLC 177 KM Multitronic

PostNapisane: 2019-05-13, 22:38
przez Speedon86
Witam mam audi a6 c7 177 w serii. Moc sprawdzana byla w 3 roznych miejscach na 3 roznych hamowniach w przeciagu roku czasu i na pierwszej wyszlo 179ps, druga 176ps natomiast trzecia pokazala dokladnie 177ps. Tuner z trzeciej hamowni wgral nowego softa i po sprawdzeniu wyszlo 217ps. Auto przy tej mocy duzo lepiej ske odpycha jak i rowniez zauwazylem lepsze spalanie. Wniosek taki ze rozne hamownie moge sie roznic ale nie powinno byc az tak duzej roznicy w mocy. Moja opinia jest taka ze auto z reczna skrzynia biegow jak moje moze miec dokladniejszy wynik jak auta z automatem ale to tylko moja opinia. Pozdrawiam

Re: Chiptuning A6 C7 2.0 tdi CGLC 177 KM Multitronic

PostNapisane: 2021-05-01, 09:32
przez suli88
U mnie pokazało przed:
moc na silniku:172,6 HP
moment obrotowy:376,4 Nm
Po: moc na silniku: 200,3 HP
moment obrotowy 404,6 Nm