Strona 1 z 1

Audi A6 C7 3.0 TDI 204 HP CLAA Turbo SWAP 273 HP & 635 Nm

PostNapisane: 2020-03-07, 20:39
przez C7204
Cześć, na wstępie dodam że pisałem ten temat na anglojęzyczne forum gdzie częściej wykonuje się takie swapy turbo. Za błędy językowe przepraszam, mam nadzieje że wszystko co napisze będzie czytelne i zrozumiałe.

Dziś chcę podzielić się wiedzą z mojego małego projektu. Szukałem w Internecie informacji czy ktoś wykonał podobny mod bez skutku. Były jakieś pojedyncze przypadki ale nie dzielili się wiedzą co i jak.

Krótka historia:
Kupiłem Audi A6 C7 3.0 TDI 204 KM 2014 CLAA (S-Tronic DL501). Powodem, dla którego wybrałem wersję 204 KM zamiast 245 KM było to, że miałem lepiej wyposażony samochód za mniej pieniędzy.
Po pewnym czasie poczułem brak mocy w silniku 3.0 TDI (nowe dwu-litrówki w TDI mnie brały). Już dawno było po gwarancji i pomyślałem, że dobrym pomysłem jest wykonanie moda. Ale nie byłem całkiem zadowolony z wyników stage 1. Max osiągi to (EGR/DPF/Turbina 100%) ~ 260 KM.
Zacząłem szukać w Internecie różnic między silnikami CLAB / CLAA (150 KW / 204 KM) i CDUC / CKVC (180 KW / 245 KM). Po pewnym czasie skończyłem swój research. Okazuje się, że istnieją tylko dwie główne różnice między tymi silnikami.
Różnice:
• Wtryskiwacze (nie można uzyskać dokładnie takich samych parametrów z wtryskiwaczami 204 HP i 245 HP)
• Trubo GTB2056VZK w CLAA / BCLAA (150 KW / 204 KM) i GTB2260VZK w CDUC / CKVC (180 KW / 245 KM)

W sieci nie było dostępnej wiedzy na temat zamiany turbosprężarek z CDUC / CKVC (245 KM) na CLAA / BCLAA (204 KM).
Dowiedziałem się, że turbosprężarka CDUC / CKVC o mocy 245 KM będzie również pasować do CLAA / BCLAA i jest to w zasadzie P&P (plug & play) (oprócz programowania).


Co potrzebujemy do wykonania takiej modyfikacji?
Pierwsze niezbędne części do wykonania tego modu:
• Zestaw montażowy, ładowarka ELRING (z instrukcją montażu, ze śrubami, z uszczelkami) ID ELRING 311.330
• Uszczelka, ELRING 574.792
• GTB2260VZK Turbo






Soft:
W oprogramowaniu silnika potrzebujemy kalibracji mapy n75 dla sterowników, aby nowa turbosprężarka działała poprawnie z silnikiem CLAA / BCLAA. Istnieje globalny ogranicznik skrzyni, ustawiony na ~ 550-600 Nm.
Musimy zastosować soft do transmisji, aby usunąć ogranicznik. Jeśli tego nie zrobimy, skrzynia biegów nie da nam dawki paliwa, a sprzęgło po prostu się spali.
Poza tym poprosiłem o zwiększenie ciśnienia w sprzęgle, aby uzyskać lepszą wydajność sprzęgła + brak efektu poślizgu podczas zmiany biegów.
W skrzyni biegów znajduje się jeszcze jeden ogranicznik momentu, jeśli chcesz zmienić bieg na wyższy powyżej 4000 obr./min. Można go również usunąć. Myślę, że nie jest to konieczne, ponieważ zawsze zmieniam bieg przy 3500-3900 RPM.

Moje indywidualna prośba na strojenie skrzyni:
Brak redukcji biegu na 7’ce podczas szybkiego przyspieszenia (głównie jeżdżę autostradami). Teraz samochód trzyma bieg, kiedy powoli buduję doładowanie. Zużycie paliwa wynosi 6,2 l na 100 KM (przy 140-150 KM / h). Jak dla mnie to S-TRONIC DL501 żyje swoim życiem więc poprosiłem o dostrojenie skrzyni, tak aby uzyskać lepsze czasy zmiany biegów (przyspieszone zmiany biegów / punkty zmiany biegów).

Dlaczego tylko 273 HP? Mój DPF ma kilka lat. Nie chciałem przekraczać granic. Nie przeszkadza mi obecna konfiguracja, 273 KM i 635 Nm. Zamierzam zrobić czyszczenie chemiczne DPF za kilka miesięcy, a następnie strojenie i będzie około ~ 290+ KM. Dodam tylko że EGT musi znajdować się na odpowiednim poziomie, aby jeździć bez żadnych komplikacji.

Jestem już 3 miesiące po modzie bez żadnych problemów. Miesięcznie robię 2200-2400 kilometrów. Temperatury są b. dobre, sprzęgło nie ślizga się. Naprawdę nie widzę żadnych wad w tej modyfikacji.
Polecam każdemu. Gdybym wiedział ile tracę, zrobiłbym to pierwszego dnia gdy tylko kupiłem samochód. Teraz mam już 635 Nm przy 2400 RPM!!!

Chcę podziękować Panu Adrianowi z firmy reptune , który umożliwił wykonanie tego projektu. Cały czas go męczyłem i zadałem mu wiele technicznych pytań, bez problemu dzielił się ze mną wiedzą. Naprawdę wie co robi.
Jeżeli masz jakieś pytania dotyczące zamiany turbosprężarki w TDI 3.0 204 HP, napisz do niego. Bez problemu odpowie na twoje zapytanie. Jeszcze jedno, poprosiłem Pana Adriana o wymianę kierownicy i zakodowanie jej (kierownica z łopatkami), a on to wszystko zrobił to w 20 min.

Koszty:
• Turbo SWAP + tuning ECU i TCU = ~ 750 € (bardzo dobra cena, większość tunerów za taki projekt wzięłaby z 1500 €)
• GTB2260VZK Turbo = 280 €
• Kierownica z manetkami do zmiany biegów = 100 €
• Zestaw ELRING = ~ 25 €
________________________

Razem = ~ 1155 €


Wyniki z dyno:

Obrazek