Filtr paliwa w a6 C7 jest pod podwoziem auta z prawej strony .
[
1 - Uchwyt
q Filtra paliwa
2 - Nakrętka
q 2,1 Nm
3 - Obejma węża
4 - Przewód doprowadzania paliwa
q Od zbiornika paliwa
q Zaczepiono przy podwoziu
5 - Przewód doprowadzania paliwa
q Do silnika
q Zaczepiono przy podwoziu
6 - Obejma węża
7 - Wąż paliwa
8 - Obejma węża
9 - Tulejka gumowa
q Filtra paliwa
10 - Filtr paliwa
q Kierunek przepływu jest oznaczony strzałkami
q Nie zamieniać przyłączy miejscami
11 - Obejma węża
12 - Wąż paliwa
13 - Tulejka gumowa
q Umieszczona w nadwoziu
Napełnianie / odpowietrzanie układu paliwowego
Uwaga!
Jeśli zostaną wymontowane lub wymienione części / podzespoły układu paliwowego pomiędzy zbiornikiem paliwa a pompą wysokiego ciśnienia paliwa, w celu odpowietrzenia układu paliwowego należy wykonać nastawy podstawowe „Sprawdzanie pompy wstępnego tłoczenia paliwa”.
Jeśli zostanie wymontowana lub wymieniona dodatkowa pompa paliwa, przewód paliwa (między zbiornikiem paliwa a pompą wysokiego ciśnienia paliwa) lub filtr paliwa, przed pierwszym uruchomienie silnika należy wykonać nastawy podstawowe „Sprawdzanie pompy wstępnego tłoczenia paliwa”.
W celu napełnienia układu paliwowego paliwem należy postępować w następujący sposób:
– Podłączyć → Tester.
– Włączyć zapłon.
– W Diagnozie własnej wybrać „Elektronika silnika”.
– Następnie wybrać „Nastawy podstawowe”.
– Wybrać na liście „Sprawdzanie pompy wstępnego tłoczenia paliwa”.
– Nacisnąć przycisk „Start”: pompa paliwa uruchamia się.
– Pompa paliwa musi pracować przez ok. 1 minutę, aby się upewnić, że układ paliwowy jest wystarczająco napełniony paliwem.
Wskazówka
Aby powtórzyć nastawy podstawowe, zapłon należy wyłączyć i ponownie włączyć. Następnie należy ponownie rozpocząć nastawy podstawowe.
– Po napełnieniu układu paliwowego uruchomić silnik.
– Pozostawić silnik pracujący przez kilka minut ze średnią prędkością obrotową, a następnie wyłączyć go.
– Sprawdzić szczelność układu paliwowego.
– Skasować pamięć usterek.
– Przeprowadzić jazdę próbną z minimum jednym przyspieszeniem pod pełnym obciążeniem, a następnie ponownie sprawdzić szczelność w obszarze wysokiego ciśnienia.
Wskazówka
Jeśli w układzie paliwowym jest jeszcze powietrze, silnik podczas jazdy próbnej może przejść w awaryjny tryb pracy. Wyłączyć silnik i skasować pamięć usterek. Kontynuować jazdę próbną.
Odczytać pamięć usterek.