Strona 1 z 1

Migająca kontrolka świec żarowych

PostNapisane: 2016-11-22, 11:34
przez kamfi
Witam, od miesiąca jestem posiadaczem A6 C7 3.0TDI Quattro i zaczęły się problemy a mianowicie migająca kontrolka świec żarowych, dzieje się to tylko przy maksymalnym obciążeniu turbiny ( po około 3sekundach trzymania wciśniętego na maxa pedału gazu, odłącza turbinę i traci moc, miga kontrolka świec, muszę zjechać na bok zgasić auto i ponownie odpalić i jest ok do następnego wyprzedzania), znajomy podłączył komputer i jest błąd: nie osiągnięto maksymalnego ciśnienia turbiny. Może ktoś spotkał się z czymś podobnym?

Re: Migająca kontrolka świec żarowych

PostNapisane: 2016-11-23, 09:02
przez dziii
Problem masz po stronie sterownika, wyciągnąć go zawieź do speców do zrobienia, przy okazji sprawdzić stan turbo w jakim jest. Przerabiałem temat nie dawno . Koszt ok.700 zł plus 250 zł wykręcenie i skręcenie całości. Problem już się nie pojawił. Objawy miałem identyczne. A fachowcy obstawiali całkiem coś innego.

Re: Migająca kontrolka świec żarowych

PostNapisane: 2016-11-23, 17:18
przez kamfi
Witam dziii, mechanik też twierdzi że nastawnik turbiny, i żeby wysłać z turbiną , dzieki za odpowiedź.

Re: Migająca kontrolka świec żarowych

PostNapisane: 2016-11-24, 21:23
przez dziii
Nie ma sensu z tym jeździć, bo i tak Cię to czeka i tak :D Zrobisz i będziesz miał problem z głowy, niestety trochę po kieszeni za boli <uoee>

Re: Migająca kontrolka świec żarowych

PostNapisane: 2016-11-24, 21:48
przez Piotruś
Kamfi, nie czekaj z naprawą ani chwili. Aktywne błędy w sterowniku ECU blokują regenerację DPF'a. Szkoda kolejnych problemów i kasy na potencjalne kłopoty, których można uniknąć.

Re: Migająca kontrolka świec żarowych

PostNapisane: 2017-01-03, 22:09
przez kamfi
Witam, wymieniłem całą turbinę z nastawnikiem i dalej to samo, błąd ciśnienia turbiny ( maksymalne ciśnienie nie zostało osiągnięte), może ktoś ma jakieś pomysły.

Re: Migająca kontrolka świec żarowych

PostNapisane: 2017-01-04, 06:54
przez Piotruś
Ale ta wymieniona turbina jest nowa, zregenerowana albo używką "niewiadomego" pochodzenia ??
Bo jeśli używka a nawet regeneracja ... różnie się zdarza.

Jeżeli co do sprawności turbiny nie ma żadnych wątpliwości trzeba spojrzeć na układ EGR lub "po prostu dziurę w dolocie" ale mam jednak nadzieję, ze aż tak ewidentną usterkę mechanik dawno by rozpoznał ... .

Oczywiście najlepszym z najlepszych rozwiązań (moim zdaniem) jest podłączenie diagnozera i odczyt ciśnienia (i wszystkich innych parametrów mogących pływać na pracę turbiny) zarówno na postoju jak i przede wszystkim podczas próby drogowej. Taka diagnostyka, nawet dla bardzo przeciętnego mechanika, powinna być wystarczająca dla ustalenia prawidłowej lokalizacji i powodów awarii.

Re: Migająca kontrolka świec żarowych

PostNapisane: 2017-04-03, 16:16
przez aro33
witam mam ten sam problem co kamfi ....computer odczytuje blad ...czujnika cisnienia paliwa na szynie co to oznacza prosze o pomoc ....

Re: Migająca kontrolka świec żarowych

PostNapisane: 2017-04-09, 08:22
przez kamfi
Witam, mój problem rozwiązany, był to zatkany DPF i katalizator, mimo elektronicznego czyszczenia nic to nie dało, po wymianie na nowy problem znikł, stary postanowiłem porościnać i około 30% sitek było zabite jakby węglem, większość mechaników łącznie z serwisem twierdzili że turbina, Pozdrawiam

Re: Migająca kontrolka świec żarowych

PostNapisane: 2017-04-09, 09:25
przez Piotruś
kamfi napisał(a): Witam, mój problem rozwiązany, był to zatkany DPF i katalizator, mimo elektronicznego czyszczenia nic to nie dało, po wymianie na nowy problem znikł, stary postanowiłem porościnać i około 30% sitek było zabite jakby węglem, większość mechaników łącznie z serwisem twierdzili że turbina

Bo "statystycznie" mieli ABSOLUTNĄ RACJĘ że turbina. Przecież coś tego DPF'a w końcu zatkało ... .
Turbinę już wymieniłeś, więc problem raczej z głowy ale domyślam się, że DPF'a za darmo nikt Ci nie podarował wiec GORĄCO NAMAWIAM do przeprowadzenia (bezzwłocznie) PROFILAKTYCZNIE skrupulatnej diagnostyki wtryskiwaczy paliwa. Nie chce mi się za bardzo wierzyć, ze to z ich powodu nastąpiło zniszczenie DPF (opcja z turbiną pasuje dużo bardziej) ale naprawdę warto sprawdzić we własnym interesie.

PS:
Zakładam, że auto nie jest po żadnym chiptuningu i nie jeździ(ło) z jakimś gównianym boxem (innych nie ma) ?