Strona 3 z 3

Re: Audi A6 C7 3.0 TDI Castrol a hałasujace napinacze łancuc

PostNapisane: 2019-01-06, 10:23
przez Piotruś
i potwierdził że ta aktualizacja ma w jakimś stopniu negatywny wpływ na silnik.

Sławek, a tak trochę bardziej konkretnie :?:
Plizzz .....

Re: Audi A6 C7 3.0 TDI Castrol a hałasujace napinacze łancuc

PostNapisane: 2019-01-06, 11:17
przez smoczek72
Piotruś napisał(a):
i potwierdził że ta aktualizacja ma w jakimś stopniu negatywny wpływ na silnik.

Sławek, a tak trochę bardziej konkretnie :?:
Plizzz .....

Cześć Piotruś, no właśnie problem w tym że nie podał żadnych szczegółów wszyscy coś mówią ale nie ma żadnych twardych faktów na których można się oprzeć, dlatego mam zamiar wybrać się do tutejszego serwisu Audi i skonsultować to.
Wiem że masz rację mówiąc że nie należy się kierować internetowymi newsami i opiniami w żaden sposób nie popartymi twardymi faktami i badaniami.
Natomiast tak jak napisałeś jedno jest pewne, taka aktualizacja podnosi dawkowanie płynu AdBlue do systemu spalania co wiąże się z większym zużyciem w/w płynu co nie koniecznie jak powiedziałeś przekłada się na poprawę i obniżenie emisji spalin. Wierzę w to co mówisz bo czytając również twoje inne posty wyrażasz się bardzo rzeczowo, fachowo i przekonowująco :) !!!! Wnioskuję że uważasz taką aktualizację za bezpieczną dla silnika i nie mam i nie znalazłem żadnych informacji zaprzeczających temu. Mi jedynie chodzi o to że jeżeli nie muszę tego robić to wolałbym nie ingerować w silnik skoro to i tak niewiele to pomaga, bo każda ingerencja obojętnie w co ma swoje skutki.Ale jeżeli nie będę miał innego wyjścia a na to się zanosi to będę musiał się temu poddać wierząc i mając nadzieję że nie będzie to miało żadnego negatywnego wpływu na pogorszenie pracy silnika oprócz po prostu częstszego dolewania płynu AdBlue.

Pozdrawiam

Re: Audi A6 C7 3.0 TDI Castrol a hałasujace napinacze łancuc

PostNapisane: 2019-01-07, 15:59
przez smoczek72
Witam, tak jak mówiłem byłem dzisiaj w Audi i rozmawiałem na temat tej aktualizacji i jest tak::
- nie ma wyboru, taką aktualizację tutaj w Niemczech masz obowiązek zrobić inaczej samochód zostanie wyrejestrowany przez urząd jako niesprawny
- według Audi, taka aktualizacja nie ma jako takiego wpływu na silnik chociaż dowiedziałem się że mogą wystąpić problemy z EGR-em
- jaki i czy będzie ta aktualizacja miała wpływ na pracę silnika dowiem(y) się podczas eksploatacji auta tz. po naszemu podczas prania, pożyjemy, pojeździmy, zobaczymy
- dodatkowo załapię się na aktualizację skrzyni biegów
- na aktualizację jadę w przyszły poniedziałek
to tyle na razie w temacie, jak to wszystko będzie pracowało, będę na bieżąco informował

Pozdrawiam

Re: Audi A6 C7 3.0 TDI Castrol a hałasujace napinacze łancuc

PostNapisane: 2019-01-08, 10:43
przez siwus71
Witam serdecznie,
Podepnę się pod temat, gdyż widzę, że choćby kolega Piotruś ma szeroką wiedzę, a ja stoję przed zakupem Audi A6 po lifcie 3.0 TDI 272ps CRTD quattro w sedanie. Autko ma przejechane 201k, jest z polskiego salonu i regularnie serwisowane. Uznajmy, że przeszłość jest wiarygodna. Mam pytanie co do skrzyni S-tronic oraz rozrządu. Jak wygląda to w przypadku tej wersji? Czy rozrząd jest tutaj wymienialny? Jeśli tak to kiedy? czy skrzynia jest bezobsługowa czy też nie? Jeśli nie to jak często należy robić wymianę oleju?

Miałem C6 po lifcie z 3.0 TDI i nie ukrywam, że byłem mega zadowolony. Nie miałem nigdy problemów ze skrzynią oraz rozrządem, wtryskami, itd. Auto przez 4 lata w moich rękach nie miało żadnej awarii.

Bardzo dziękuję za rzeczowe opinie. Pozdrawiam

Re: Audi A6 C7 3.0 TDI Castrol a hałasujace napinacze łancuc

PostNapisane: 2019-01-08, 15:42
przez smoczek72
siwus71 napisał(a):Witam serdecznie,
Podepnę się pod temat, gdyż widzę, że choćby kolega Piotruś ma szeroką wiedzę, a ja stoję przed zakupem Audi A6 po lifcie 3.0 TDI 272ps CRTD quattro w sedanie. Autko ma przejechane 201k, jest z polskiego salonu i regularnie serwisowane. Uznajmy, że przeszłość jest wiarygodna. Mam pytanie co do skrzyni S-tronic oraz rozrządu. Jak wygląda to w przypadku tej wersji? Czy rozrząd jest tutaj wymienialny? Jeśli tak to kiedy? czy skrzynia jest bezobsługowa czy też nie? Jeśli nie to jak często należy robić wymianę oleju?

Miałem C6 po lifcie z 3.0 TDI i nie ukrywam, że byłem mega zadowolony. Nie miałem nigdy problemów ze skrzynią oraz rozrządem, wtryskami, itd. Auto przez 4 lata w moich rękach nie miało żadnej awarii.

Bardzo dziękuję za rzeczowe opinie. Pozdrawiam


Witaj siwus71, ja posiadam A6 3.0 tdi 272ps silnik 4G CRTD quattro z po lifcie z lipca 2015, tylko że mam przejechane teraz 103 tyś, rozrząd jest na łańcuchu więc niby jest dożywotni ale tak naprawdę nic z tego, wszystko zależy jak autko było użytkowane, kto nim jeździł i jak. Jeśli rozrząd zacznie rechotać to niestety będzie łańcuch do wymiany co wiąże się z niemałymi kosztami. Natomiast co do skrzyni biegów to w sumie żadna skrzynie nie jest sama w sobie bezobsługowa. Audi zaleca wymianę oleju w s-troniku maksymalnie co 60 tyś, jeśli chcesz zachować skrzynię w dobrej kondycji. Tyle mogę ja ci powiedzieć , o więcej szczegółów musisz pytać Piotra.

pozdrawiam

Re: Audi A6 C7 3.0 TDI Castrol a hałasujace napinacze łancuc

PostNapisane: 2019-01-13, 15:58
przez Piotruś
Dobry :-D ,
- według Audi, taka aktualizacja nie ma jako takiego wpływu na silnik chociaż dowiedziałem się że mogą wystąpić problemy z EGR-em

Sławek, ja myślę że osoba przekazująca Ci swą "wiedzę" zamiast odpowiednio przemyśleć odpowiedź - niesłusznie dopatruje się analogii jak w przypadku aktualizacji silników EA189 (tych od których zaczęła się cała afera dieselgate).
Tamta aktualizacja rzeczywiście wpływała bezpośrednio na strategię wtrysku paliwa, skutkiem czego w egzemplarzach z nienajlepszym już układem wtryskowym (np. potężny przebieg całkowity) i dominującej jeździe miejskiej MOŻE CHOĆ NIE MUSI występować nieco zwiększone nagarowanie zawora EGR.

W przypadku poliftowych silników V6 (wprowadzenie normy EURO VI) nigdzie nie znalazłem informacji, że aktualizacja zmienia coś istotnego w strategii wtrysku paliwa, a rzecz dotyczy jedynie zwiększonej injekcji AdBlue w stopniu poprawiającym wydajność układu SCR (będącego częścią układu wydechowego).

Świetnie rozumiem i popieram Twoją niechęć do zmian czegoś co funkcjonuje prawidłowo, jednak jestem raczej w pełni przekonany, że żadnych negatywnych skutków tej akcji serwisowej nie odczujemy 8-) .

stoję przed zakupem Audi A6 po lifcie 3.0 TDI 272ps CRTD quattro w sedanie. Autko ma przejechane 201k, jest z polskiego salonu i regularnie serwisowane. Uznajmy, że przeszłość jest wiarygodna. Mam pytanie co do skrzyni S-tronic oraz rozrządu. Jak wygląda to w przypadku tej wersji? Czy rozrząd jest tutaj wymienialny? Jeśli tak to kiedy? czy skrzynia jest bezobsługowa czy też nie? Jeśli nie to jak często należy robić wymianę oleju?

Witaj Tomku,
Moim zdaniem Sławek odpowiedział już na Twoje pytania.
Rozrząd w egzemplarzach wyprodukowanych po 2015 roku ma szansę być najtrwalszym z wszystkich dotychczasowych napędów łańcuchowych V6 TDi.
I tak jak Sławek mówi - trwałość "rozrządu" zależy wprost od sposobu eksploatacji oraz odpowiednio częstych wymian prawidłowo dobranego oleju.
Oczywiście nie należy popadać w jakiekolwiek skrajności tylko normalnie sobie jeździć unikając ekstremalnych i długotrwałych przeciążeń, które mogłyby skutkować miejscowym przegrzaniem silnika oraz zbytnim rozrzedzeniem oleju.
Taką sytuacją ekstremalną jest na przykład forsowna jazda górska pod pełnym obciążeniem z zapiętą ciężką przyczepą (np. łódź lub kamping).
Warto też unikać długotrwałej jazdy z obrotami silnika powyżej 3200 - 3500 obr/min podczas silnych upałów, bo tego ŻADEN diesel nie lubi.

Reasumując jeździj i ciesz się nowym autem. Nie żałuj na częstą zmianę oleju w silniku i nie traktuj swojej A6-tki jak auta wyścigowego, to z bardzo dużą pewnością żadne problemy "rozrządowe" nie będą Ci psuły humoru.

I dokładnie jak napisał Sławek olej w S-Tronicu wymieniaj nie rzadziej niż co każde 60 tyś.km. a nie będziesz umiał sobie autka nachwalić :-D .

Mam nadzieję, ze transakcja doszła już do skutku, więc czas się pochwalić nabytkiem :-D :!:

PS:
Panowie Sławek i Tomek: ogromnie Wam dziękuję za wszystkie niezasłużone komplementy :-P :!:
Nie jestem żadnym "wielkim mądralom" 8-) ale naprawdę miło wiedzieć, że człowiek czasem bywa choć trochę pomocny :> .

Re: Audi A6 C7 3.0 TDI Castrol a hałasujace napinacze łancuc

PostNapisane: 2019-01-26, 07:26
przez RS_6
smoczek72 napisał(a):Witam, tak jak mówiłem byłem dzisiaj w Audi i rozmawiałem na temat tej aktualizacji i jest tak::
- nie ma wyboru, taką aktualizację tutaj w Niemczech masz obowiązek zrobić inaczej samochód zostanie wyrejestrowany przez urząd jako niesprawny
- według Audi, taka aktualizacja nie ma jako takiego wpływu na silnik chociaż dowiedziałem się że mogą wystąpić problemy z EGR-em
- jaki i czy będzie ta aktualizacja miała wpływ na pracę silnika dowiem(y) się podczas eksploatacji auta tz. po naszemu podczas prania, pożyjemy, pojeździmy, zobaczymy
- dodatkowo załapię się na aktualizację skrzyni biegów
- na aktualizację jadę w przyszły poniedziałek
to tyle na razie w temacie, jak to wszystko będzie pracowało, będę na bieżąco informował

Pozdrawiam
Witaj,
Jak zachowuje się auto po aktualizacji? Właśnie dostałem list z zaproszeniem na aktualizację.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Re: Audi A6 C7 3.0 TDI Castrol a hałasujace napinacze łancuc

PostNapisane: 2019-01-27, 19:58
przez smoczek72
"Witaj,
Jak zachowuje się auto po aktualizacji? Właśnie dostałem list z zaproszeniem na aktualizację. "



Witaj RS 6, od aktualizacji minęło 2 tygodnie, jak do tej pory nie zauważyłem żadnych negatywnych skutków związanych z tą aktualizacją. Autko jeździ tak jak przed, jak na razie żadnych problemów. Jak powiedziano mi w serwisie Audi ta aktualizacja nie ma żadnego bezpośredniego wpływu na silnik, co również potwierdził Piotr. Oczywiście nie wiem jaką wersją audi posiadasz.
Pozdr.

Re: Audi A6 C7 3.0 TDI Castrol a hałasujace napinacze łancuc

PostNapisane: 2019-01-27, 22:17
przez RS_6
A7 3.0 biTDi 320PS, ciekawe co będzie jak nie zrobię tej aktualizacji, czy dadzą sygnał do stacji kontroli i przy przeglądzie będą problemy.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Re: Audi A6 C7 3.0 TDI Castrol a hałasujace napinacze łancuc

PostNapisane: 2019-01-28, 12:17
przez smoczek72
[quote="RS_6"]A7 3.0 biTDi 320PS, ciekawe co będzie jak nie zrobię tej aktualizacji, czy dadzą sygnał do stacji kontroli i przy przeglądzie będą problemy.


A masz mokrego dpfa to znaczy z Adblue czy suchy, bo jak mokry to raczej nie masz się co martwić. Nie wiem jak jest z tym w Polsce, w Niemczech jest to zgłaszane i jak tego nie zrobisz to wyrejestrowują samochód jako nie sprawny i nie możesz się już nim poruszać. Tak że ja nie miałem wyboru. Musiałbyś się o takie szczegóły dopytać czy to zgłaszają że nie zrobiłeś aktualizacji czy nie.

Re: Audi A6 C7 3.0 TDI Castrol a hałasujace napinacze łancuc

PostNapisane: 2019-01-31, 22:16
przez RS_6
Mokry DPF z Adblue, muszę rozpoznać temat, bo raczej nie chce robić żadnej aktualizacji.
Nie widzisz nic niepokojącego w swoim Audi?

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Re: Audi A6 C7 3.0 TDI Castrol a hałasujace napinacze łancuc

PostNapisane: 2019-02-02, 17:40
przez smoczek72
Nie, na dzień dzisiejszy, trzy tygodnie po aktualizacji nie odczuwam w jeździe nic niepokojącego, żadnych póki co problemów. Ja też mam AdBlue, i z tego co wiem może to skutkować częstszym dolewaniem w/w płynu do zbiornika.

Re: Audi A6 C7 3.0 TDI Castrol a hałasujace napinacze łancuc

PostNapisane: 2019-02-08, 02:20
przez azam
Witam, ja również jestem już 3 tygodnie po aktualizacji, nie zauważyłem żadnych zmian w pracy silnika, także nie ma się czego obawiać. Pozdrawiam

Re: Audi A6 C7 3.0 TDI Castrol a hałasujace napinacze łancuc

PostNapisane: 2021-06-06, 09:38
przez deny22221
Witam wszystkich jestem Damian uzytkownik audi a6 c7
3.0 tdi 245 KM
Mam taki dylemat a zatem .
Wymieniam olej w serwisie bosch co 8 tyś km i tak sobie czytam fakture z tamtego roku z wymiany oleju a oni leją mi
Total Quartz ineo 5W30 . A ja myślałem ze Castrola :-?
Także moje pytanie jest czy moze zostać ten Total Qartz ?
Napinacza nie słychać silnik dobrze pracuje mam przejechane 240 tys .