Strona 1 z 1

Mechaniczny odglos przy zapalaniu silnika.

PostNapisane: 2020-03-20, 10:16
przez PP_007
Witam,
jezeli silnik jest zimny i odpalam auto, slychac przez krotki moment dziwny metalowy odglos. Moje obawy, to albo napinacz lancucha rozrzadu albo klapy wirowe. Aby nie inwestowac w jedno i drugie, chcialbym sie dowiedziec czy ktos to juz mial.
Odglos jest nierugularny, czesto tylko przy zimnym silniku.

Audi 3.0 tdi Rok. 2013 przebieg 220 tys. km, manualna skrzynia biegow.

a tu ten odglos, filmik wzialem z netu ale jest bardzo podobny do mojego.

https://www.youtube.com/watch?v=Hpk1dGWCYkw

dziekuje i pozdrawiam.

Re: Mechaniczny odglos przy zapalaniu silnika.

PostNapisane: 2020-03-20, 13:36
przez smoczek72
Witaj, ja miałem podobny metaliczny dźwięk ale bardziej wyraźny i słyszalny nie regularnie co dwa trzy dni od spodu przy lewym kole, trwał tylko max 2-3s na zimnym silniku. Zacząłem podkładać telefon pod silnikiem obok lewego koła i nagrywać co się dzieje. Pojechałem z tym do audi diagnoza napinacze, cały rozrząd do wymiany do tego doszedł mi jeszcze wałek rozrządu.

Re: Mechaniczny odglos przy zapalaniu silnika.

PostNapisane: 2020-03-20, 14:41
przez PP_007
Slawek, dzieki, za odpowiedz.
I jak tam, jestes zadowolony z naprawy? robiles to w ASO czy innego mechanika? ile taka "zabawa" kosztuje?

moze ktos mi polecic mechanika zajmujacym sie motorami Audi TDI V6, ktoremu mozna ze spokojnym sumieniem polecic taka naprawe jak wymiana rozrzadu. Wiem, ze jest to wielogodzina i wymagajaca praca. Interesowalo by mnie wojwodztwo pomorskie lub dolnoslaskie.

Re: Mechaniczny odglos przy zapalaniu silnika.

PostNapisane: 2020-03-20, 19:40
przez smoczek72
Ja to robiłem w Niemczech w serwisie Audi na zasadzie dzielenia kosztów tzw. kulanz ponieważ w niektórych modelach te rozrządy okazały się felerne i nietrwałe o czym Audi doskonale wiedziało ale nie robili żadnej akcji naprawczej ze względu na koszty takowej, u mnie siadł po około 110tys. Ja pokryłem 2tys€ a Audi 4tyś€. Niestety nie należy to do tanich napraw ale u jakiegoś dobrego mechanika który się zna na swojej robocie i do tego w Polsce powinno cię to kosztować o wiele mniej. Po naprawie jak na razie wszystko działa ok, ale jak go kupiłem to wymieniam olej co 10 max 12 tyś kilometrów, wcześniej przez pierwszwgo właściciela był wymieniany co 30tyś.
Więcej o takim problemie możesz poczytać tu stukanie-w-silniku-3-0-tdi-t4973.html