Strona 1 z 1

Wskaznik paliwa wkazuje 3/4 - naprawa

PostNapisane: 2013-06-06, 20:12
przez Andi
Koledzy, mialem podobny problem po zakupie max wskazanie bylo 3/4 zbiornika czasem wyzej,nic tylko kupilem drugi plywak/czujnik i zonk niewiele lepiej .
Moj czujnik mial opornosc od ok 60 OM (jak dobrze pamietam) do 260 OM.
Kupilem drugi czujnik/plywak troszke lepiej bylo,poniewaz inne max opornosci byly ,zaczynalo sie tak samo 60 OM (jak dobrze pamietam) do 320 OM.
Dopiero po doregulowaniu na wskazniku pokazuje dobrze (ustawienie wskazowki)
Przy wskazniku paliwa jest malutkie biale pokretlo ,ktore reguluje pozycje wskazowki na zegarach.(dostep do tego pokretelka/potencjometru jest po zdemontowaniu /odkreceniu wskaznika od plyty zegarow)
Jezeli po zmostkowaniu pinow w kostce przy zbiorniku nie pokazuje maxa (nalezy sprawdzic opornosc przewodow czy jest ok lub ustawienie wskazowki za pomoca pokretla)
Wazna rzecz ,o ktorej nalezy pamietac : regulujac wskazowke wskaznika paliwa , nie zmienia sie momentu wlaczenia rezerwy,(rezerwa zapala sie zawsze przy tej samej opornosci)
Po wszystkich zabawach max to max ,a min to wyglada tak :
wskaznik pokazuje 3/4 rezerwy i zapala sie kontrolka od rezerwy (chwilowo) i jest sygnal dzwiekowy( tylko przy odpalaniu),
jezeli rezerwa pali sie ciagle i nie gasnie sygnal dzwiekowy przy odpalaniu to mam 1/4 rezerwy i paliwa ok 7 litrow.
pozostale wskazania ciwierc zbiornikia =20L, pol =40L ,3/4 = 60 L no a pelny to pelny 80L (sprawdzalem na kazdym ze stanow dotankowujac zbiornik do pelna ) <ok>
Tak wiec trzeba wyregulowc prawidlowo i min i max .,aby wszystkie inne wskazania byly prawidlowe.

Na wlasnym przykladzie po zgraniu wskaznika w zegarach z potencjometrem ,
gdzie zbiornik = 80 litrow ,kazda cwiartka to u mnie 20 litrow ,
i w trasie srednio przejezdzam na cwiartce 280 km , rezerwa ustawiona na 150km
Skoro u mnie w starszym modelu pasuje jak ulal (moze dlatego ze podgialem deko plywak aby wiecej paliwa na rezerwie bylo,bynajmniej efekt zamierzony uzyskany)