[A6 C5] INSTRUKCJA MONTAŻU TEMPOMATU W AUDI A6 C5 2.5TDI
Napisane: 2013-06-08, 22:11
Witam wszystkich.
Zaczynamy od demontażu kierownicy. Zanim to zrobimy należy zdjąć KLEME UJEMNĄ AKUMULATORA. Ustawić kierownicę na wprost, zdemontować poduszkę powietrzną (klucz TORX 30 lub śrubokręt, zależnie od rodzaju kierownicy) rozłączamy przewody i odkładamy poduszkę obiciem do GÓRY. Dalej odkręcamy kierownicę(klucz SPLINE 12), zanim ściągniemy kierownicę warto zaznaczyć np. punktakiem dokładne położenie kierownicy względem kolumny. Po demontażu kierownicy należy zablokować pierścień ślizgowy zwijaka najlepiej taśmą izolacyjną.
Dalej przechodzimy do przedziału silnikowego. Pokrywa komputera ma jedną śrubę schowaną głęboko pod plastikowym podszybiem ja mam dużo zmyślnych narzędzi i odkręciłem ją, dla mniej wprawnych i wyposażonych: należy wymontować wycieraczki i plastikowe podszybie.
Gdy odłożymy komputer na bok w głębi zobaczymy kilka wtyczek łączących wiązkę silnika z wiązką deski rozdzielczej. Nas interesuje wewnętrzna skrajna BIAŁA 15-TO PINOWA WTYCZKA(zaznaczona na czerwono na rysunkach instalacji nr 20 i 45).
Umiejętnie rozłączamy ją i odkładamy na bok. Została nam druga część wtyczki we wsporniku wtyczek, musimy ją wyjąć w dół: najpierw wracamy pod deskę rozdzielczą i tam trzeba odkręcić kluczem oczkowym 8MM jedną śrubkę właśnie od wspornika wtyczek, jest ona zaraz obok tej białej wtyczki, dostęp całkiem dobry, to pozwoli na uniesienie wspornika lekko do góry. Wracamy pod maskę. Teraz trzeba użyć dwóch malutkich płaskich wkrętaków i odhaczyć zapadki trzymające kostkę we wsporniku (patrz rys) i lekko wypchnąć wtyczkę w dół, szybki powrót pod deskę, unieść wspornik do góry i wtyczka powinna dać się w miarę swobodnie wyciągnąć.
Jeśli mamy wiązkę tempomatu oryginalną to sprawa jest łatwiejsza, natomiast jeżeli kupiliśmy samoróbkę bądź sami ją zrobiliśmy, aby nie robić partyzantki w instalacji trzeba wcześniej zakupić odpowiednie konektory (piny do naszej BIAŁEJ wtyczki. Na zdjęciu widać jak to wygląda jest tam numer oryginału VW/AUDI, koszt takiego kabelka to 6.81 PLN, potrzebne są 2 kabelki czyli 4 piny
Najpierw trzeba przymierzyć jaka długość wiązki jest nam potrzebna (można dać trochę zapasu).Nasze gotowe piny łączymy z wiązką tempomatu, nie wliczając w to kabla z PINU 6 wiązki, jego zostawiamy dobre 20cm dłuższego i nie zarobionego, z tym że kabel pinu 4 i 7 łączymy najpierw razem tworząc jeden przewód na końcu wiązki. Po połączeniu warto całą wiązkę po długości owinąć TAŚMĄ IZOLACYJNĄ PŁÓCIENNĄ, w tedy wiązka wygląda jak oryginalna. Teraz trzeba ją przeciągnąć od przełączników do kostki , można ją zaczepić już istniejącymi opaskami będzie lepiej wyglądało. Należy również pamiętać że wiązka nie może być naprężona bo podczas regulacji kierownicy mogła by się zrywać!
Po zanurkowaniu pod deskę dobieramy się do wtyczki, należy tak ją rozbroić aby można było swobodnie wsunąć nasze konektorki od wiązki, potrzebne są zręczne palce jest tam kilka zaczepów i wtyczka powinna się rozłożyć na trzy części. Skrajne piny we wtyczce są oznaczone numerkami, więc bez problemu wiadomo będzie który pin nas interesuje, nie trzeba się również martwić ,że kabelki które już są we wtyczce wypadną po rozłożeniu wtyczki, są zabezpieczone zapadką konektorka. Teraz wkładamy kabelki w odpowiednie piny:
NUMER PINU MANETKI /KOLORY ORYGIN.WIĄZKI/ NUMER PINU WTYCZKI
2 NIEBIESKI 8
3 CZERWONO-ŻÓŁTY 9
4 z 7 CZARNO-BIAŁY 10
5 CZERWONO-SZARY 7
Wkładając każdy kabelek powinniśmy przynajmniej poczuć a nawet usłyszeć leciutki KLIK, wtedy wiemy że PIN jest zabezpieczony i nie wypadnie. Teraz można poskładać wtyczkę do kupy i umocować ją we wsporniku wtyczek i przykręcić śrubkę wspornika.
Został nam jeden kabelek z PINU 6 manetki (czerwono-biały oryg.) który przeciągamy szczeliną obok wtyczek w okolice komputera i tu nastąpi pierwsze cięcie izolacji w instalacji, podpinamy go do bezpiecznika kontroli silnika (patrz rys) zawsze 15A ale WAŻNE podpinamy go do CZERWONO-BIAŁEGO przewodu, nie trzeba całkiem przecinać kabla wystarczy rozciąć izolację i polutować.
Wpinamy drugą część białej wtyczki mocujemy komputer i w zasadzie można już przykręcać pokrywę.
Teraz tylko trzeba rozłączyć manetki i nową manetkę podpiąć do manetki wycieraczek, aby to zrobić trzeba odhaczyć jedną zapadkę w okolicy otworu na kolumnę kierowniczą i rozsunąć manetki GÓRA-DÓŁ.
Teraz trzeba wszystko poskładać w odwrotnej kolejności( na końcu KLEMA).
Następnie podpinamy VAG lub inny sprzęt diagnostyczny i w sterowniku silnika aktywujemy tempomat. Ja dysponuje KTS 200 BOSCHa więc tam mam taką funkcje, kto ma VAGa to łączy się z ENGINE-01 sprawdzamy i kasujemy błędy, wchodzimy w LOGIN-11 tam login 11463 i Do It!, zamykamy Vaga i wyłączamy zapłon.
Teraz pozostaje test na drodze.
POWODZENIA
KONIEC!!!
Zaczynamy od demontażu kierownicy. Zanim to zrobimy należy zdjąć KLEME UJEMNĄ AKUMULATORA. Ustawić kierownicę na wprost, zdemontować poduszkę powietrzną (klucz TORX 30 lub śrubokręt, zależnie od rodzaju kierownicy) rozłączamy przewody i odkładamy poduszkę obiciem do GÓRY. Dalej odkręcamy kierownicę(klucz SPLINE 12), zanim ściągniemy kierownicę warto zaznaczyć np. punktakiem dokładne położenie kierownicy względem kolumny. Po demontażu kierownicy należy zablokować pierścień ślizgowy zwijaka najlepiej taśmą izolacyjną.
Dalej przechodzimy do przedziału silnikowego. Pokrywa komputera ma jedną śrubę schowaną głęboko pod plastikowym podszybiem ja mam dużo zmyślnych narzędzi i odkręciłem ją, dla mniej wprawnych i wyposażonych: należy wymontować wycieraczki i plastikowe podszybie.
Gdy odłożymy komputer na bok w głębi zobaczymy kilka wtyczek łączących wiązkę silnika z wiązką deski rozdzielczej. Nas interesuje wewnętrzna skrajna BIAŁA 15-TO PINOWA WTYCZKA(zaznaczona na czerwono na rysunkach instalacji nr 20 i 45).
Umiejętnie rozłączamy ją i odkładamy na bok. Została nam druga część wtyczki we wsporniku wtyczek, musimy ją wyjąć w dół: najpierw wracamy pod deskę rozdzielczą i tam trzeba odkręcić kluczem oczkowym 8MM jedną śrubkę właśnie od wspornika wtyczek, jest ona zaraz obok tej białej wtyczki, dostęp całkiem dobry, to pozwoli na uniesienie wspornika lekko do góry. Wracamy pod maskę. Teraz trzeba użyć dwóch malutkich płaskich wkrętaków i odhaczyć zapadki trzymające kostkę we wsporniku (patrz rys) i lekko wypchnąć wtyczkę w dół, szybki powrót pod deskę, unieść wspornik do góry i wtyczka powinna dać się w miarę swobodnie wyciągnąć.
Jeśli mamy wiązkę tempomatu oryginalną to sprawa jest łatwiejsza, natomiast jeżeli kupiliśmy samoróbkę bądź sami ją zrobiliśmy, aby nie robić partyzantki w instalacji trzeba wcześniej zakupić odpowiednie konektory (piny do naszej BIAŁEJ wtyczki. Na zdjęciu widać jak to wygląda jest tam numer oryginału VW/AUDI, koszt takiego kabelka to 6.81 PLN, potrzebne są 2 kabelki czyli 4 piny
Najpierw trzeba przymierzyć jaka długość wiązki jest nam potrzebna (można dać trochę zapasu).Nasze gotowe piny łączymy z wiązką tempomatu, nie wliczając w to kabla z PINU 6 wiązki, jego zostawiamy dobre 20cm dłuższego i nie zarobionego, z tym że kabel pinu 4 i 7 łączymy najpierw razem tworząc jeden przewód na końcu wiązki. Po połączeniu warto całą wiązkę po długości owinąć TAŚMĄ IZOLACYJNĄ PŁÓCIENNĄ, w tedy wiązka wygląda jak oryginalna. Teraz trzeba ją przeciągnąć od przełączników do kostki , można ją zaczepić już istniejącymi opaskami będzie lepiej wyglądało. Należy również pamiętać że wiązka nie może być naprężona bo podczas regulacji kierownicy mogła by się zrywać!
Po zanurkowaniu pod deskę dobieramy się do wtyczki, należy tak ją rozbroić aby można było swobodnie wsunąć nasze konektorki od wiązki, potrzebne są zręczne palce jest tam kilka zaczepów i wtyczka powinna się rozłożyć na trzy części. Skrajne piny we wtyczce są oznaczone numerkami, więc bez problemu wiadomo będzie który pin nas interesuje, nie trzeba się również martwić ,że kabelki które już są we wtyczce wypadną po rozłożeniu wtyczki, są zabezpieczone zapadką konektorka. Teraz wkładamy kabelki w odpowiednie piny:
NUMER PINU MANETKI /KOLORY ORYGIN.WIĄZKI/ NUMER PINU WTYCZKI
2 NIEBIESKI 8
3 CZERWONO-ŻÓŁTY 9
4 z 7 CZARNO-BIAŁY 10
5 CZERWONO-SZARY 7
Wkładając każdy kabelek powinniśmy przynajmniej poczuć a nawet usłyszeć leciutki KLIK, wtedy wiemy że PIN jest zabezpieczony i nie wypadnie. Teraz można poskładać wtyczkę do kupy i umocować ją we wsporniku wtyczek i przykręcić śrubkę wspornika.
Został nam jeden kabelek z PINU 6 manetki (czerwono-biały oryg.) który przeciągamy szczeliną obok wtyczek w okolice komputera i tu nastąpi pierwsze cięcie izolacji w instalacji, podpinamy go do bezpiecznika kontroli silnika (patrz rys) zawsze 15A ale WAŻNE podpinamy go do CZERWONO-BIAŁEGO przewodu, nie trzeba całkiem przecinać kabla wystarczy rozciąć izolację i polutować.
Wpinamy drugą część białej wtyczki mocujemy komputer i w zasadzie można już przykręcać pokrywę.
Teraz tylko trzeba rozłączyć manetki i nową manetkę podpiąć do manetki wycieraczek, aby to zrobić trzeba odhaczyć jedną zapadkę w okolicy otworu na kolumnę kierowniczą i rozsunąć manetki GÓRA-DÓŁ.
Teraz trzeba wszystko poskładać w odwrotnej kolejności( na końcu KLEMA).
Następnie podpinamy VAG lub inny sprzęt diagnostyczny i w sterowniku silnika aktywujemy tempomat. Ja dysponuje KTS 200 BOSCHa więc tam mam taką funkcje, kto ma VAGa to łączy się z ENGINE-01 sprawdzamy i kasujemy błędy, wchodzimy w LOGIN-11 tam login 11463 i Do It!, zamykamy Vaga i wyłączamy zapłon.
Teraz pozostaje test na drodze.
POWODZENIA
KONIEC!!!