Strona 1 z 1

Montaż Bluetooth OEM do A6 C5 półlift

PostNapisane: 2017-05-16, 08:36
przez bendzji
Od dłuższego czasu planowałem uzupełnienie wyposażenia o zestaw głośnomówiący. Były już na forum opisy montażu zestawów Nokii czy Parrot ale nie do końca miałem pomysł jak ukryć panel sterownia takiego zestawu. W moim poprzednim aucie A4 B5 miałem zestaw Nokii z telefonem w podłokietniku i sterowaniem z kierownicy oraz info na FIS w liczniku ( kontakty itd ) i tego mi brakowało w aktualnej Audi.

Momentem przełomowym była wizyta kolegi u którego pomagałem kodować zestaw Fiscon-Kufatec w A6 C5 po lifcie - pełna współpraca z kierownicą multi , FIS i RNSE. Zacząłem drążyć temat jak coś takiego zmontować i nie wydać dużej ilości $$$ ;)


Wpadło więc rozwiązanie - modul Bluetooth z A4 B6/B7 i A3 8P - w tych autach były też te same radia co w naszych C5 więc musi to działać.




Potrzebne rzeczy:



- radio które działa po CAN ( Concert CD , Symphony II nawet RNSD też ogarnie )
Obrazek

- kierownica Multifunkcja ( najlepiej z przekaźnikiem przesyłającym sygnały po CAN )

- moduł bluetooth z anteną i wiązką , najlepiej z A4 B6/B7
Obrazek

- mikrofon - wykorzystałem taki z oryginalnego zestawu głośnomówiącego , zakupiłem go razem z lampką w której się fabrycznie znajdował
Obrazek
Obrazek

Po rozpiskę modeli modułów i pinouty itd. odsyłam na stronę: https://portal.a4-klub.pl/a4-b6-b7-inst ... bluetooth/

Radio musiałem wymienić a że posiadałem Symphony I to wybór padł na Symphony II - zyskałem zmieniarkę na 6 CD przy okazj.
Przy wymianie jedyny problem na jaki trafiłem to przewód anteny diversity - w Symphony I złącze Wiclic , w Symphony II FAKRA - pozostaję kupno przejściówki , polutowanie przewodu. Miałem ucięte wiązki z dawcy więc zakupiłem gniazdo Wiclic female i sam stworzyłem przejściówkę.

Symphony I komunikowało się z kierownicą po REMC a z licznikiem po szynie 3LB ( ENA , DATA , CLOCK ) - montaż Bluetooth i radia Symphony II wymagał stworzenia u mnie sieci CAN Infotainment/Display , oraz wymianę przekaźnika multifunkcji na taki obsługujący CAN

Połączyłem wszystko równolegle , stworzoną skrętką z oryginalnymi pinami:

CANH - pin 3 przekaźnika multifunkcji - pin 5 szarej wtyki licznika - pin w radiu wegług naklejki - pin 17 modułu bluetooth

CANL - pin 1 przekaźnika multifunkcji - pin 6 szarej wtyki licznika - pin w radiu - pin 18 modułu bluetooth


Moduł Bluetooth połączyłem z radiem za pomoca zakupionej wiązki pod rnse według schematu z poradnika z A4-klub , mniej więcej tak to wygląda:
Obrazek

Stworzyłem dodatkowe złącza i przelotki żeby mieć możliwość wypięcia i powrotu do fabrycznej konfiguracji w razie niepowodzenia a także aby montaż przebiegł bez lutowania tylko Plug and Play:
Obrazek
Obrazek

Sam moduł ma doskonałe miejsce za schowkiem w miejscu gdzie znajduje się np. moduł samopoziomu:
Obrazek

W tej sytuacji wiązkę do mikrofonu poprowadziłem prawym słupkiem do dachu , po zmontowaniu wszystkiego pozostało kodowanie i adaptacja sterowników:

- w przekaźniku multifunkcji [16] Steering Wheel - zmieniamy ostatnią cyfrę kodowania - xxxx? na 1 ( sterownie telefonem ) lub 5 ( sterowanie telefonem i sterowanie głosem )

- licznik [17] Instruments - kanał 62 adpatacji - zmieniamy na 3 ( +1 czyli Radio i +2 telefon )

- Radio [56] - zmieniamy kodowanie xxx?x - dodajemy +2



Kodowanie bluetooth jest opisane w linku z a4-klub - u mnie zakodowałem - 0000622 ( Basic dla Radia , kierownica multi , diagnoza po Kline , jezyk Angielski )

I tu pojawia się pewien szczegół dlaczego wspomniałem o module z B6/B7 - modyły z A3 8P beda zakodowane na diagnostykę po CAN i nie będzie możliwości połączenia po lini K ( wtedy ratuje tylko podłacznie modułu i przekodowanie w takiej A3 lub podpięcie na stole przez Gateway i zmiana kodowania )
Niestety jedynym kablem którym mogłem przekodować moduł w aucie ( zmiana języka ) był oryginalny VCDS - klon 12.12 jak i 2 kable KKL poległy i wieszały się przy próbie połączenia.


Całość funkcjonuje bardzo dobrze , jakośc rozmów jest rewalacyjna , na FIS moge przeglądać kontakty z telefonu , działa także sterowanie głosowe , odbieranie i dzwonienie z kierownicy <okok>

Tak to wyglada na FIS:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Montaż Bluetooth OEM do A6 C5 półlift

PostNapisane: 2017-05-16, 20:30
przez egoonn
dobra robota nie jednemu sie przyda <okok>

Re: Montaż Bluetooth OEM do A6 C5 półlift

PostNapisane: 2017-06-06, 11:36
przez mwx
Bez multifunkcji będzie działać?

Re: Montaż Bluetooth OEM do A6 C5 półlift

PostNapisane: 2017-06-07, 06:44
przez bendzji
Tak ale wtedy odbieranie na telefonie i na fis nie będzie kontaktów itd. Tylko napis phone

Re: Montaż Bluetooth OEM do A6 C5 półlift

PostNapisane: 2017-06-07, 11:25
przez Edin
Fajnie że niektórym się chce dzielić swoją wiedzą :)

Re: Montaż Bluetooth OEM do A6 C5 półlift

PostNapisane: 2017-06-18, 12:19
przez gumiss64
[/quote]
bendzji napisał(a):Niestety jedynym kablem którym mogłem przekodować moduł w aucie ( zmiana języka ) był oryginalny VCDS - klon 12.12 jak i 2 kable KKL poległy i wieszały się przy próbie połączenia.

W pół liftach jak i w pierwszych liftach szyna danych jest porozbijana na K i L z czym klony nie zawsze dają rade.
Wracając do tematu: A6 C5 Lift posiadam fabryczny telefon z podłokietniku, system telematic(obecnie zdezaktywowany) kierownicę multifunkcje z obsługą telefonu oraz RNS-D.
Pytanie moje jest następujące: moduł BLUE da się wcisnąć z wykorzystaniem fabrycznej instalacji? Czy szybszym sposobem będzie wciśnięcie nowej wiązki do BLUE?
Pozdrawiam.

Re: Montaż Bluetooth OEM do A6 C5 półlift

PostNapisane: 2017-06-19, 06:25
przez bendzji
Jak był telematic to w jego wtyczce powinny być wszystkie potrzebne sygnały - can , mikrofon itd. Można to jak najbardziej wykorzystać.

Co do linii K i L jestem tego bardzo świadomy , u mnie w instalacji brak linii L ( dopiero od modelowego 2002 się pojawiła ). Mój zwykły kabelek kkl bez problemu ogarnia poliftowego c5 natomiast tu poległ.

Re: Montaż Bluetooth OEM do A6 C5 półlift

PostNapisane: 2017-09-11, 08:50
przez person
I normalnie wszystko hula na tip-top?

Re: Montaż Bluetooth OEM do A6 C5 półlift

PostNapisane: 2017-09-11, 16:06
przez bendzji
No normalnie , na dniach będę wrzucał podobny moduł do drugiego swojego auta - a4 B5 , mam tam concerta CD dołożonego , będzie podpięte bez kiery multi.