Strona 1 z 1

wskazówki do samodzielnych napraw

PostNapisane: 2017-12-02, 17:06
przez trendus
serce rośnie jak można cos samemu ogarnąć
i tak pierwszy check angine
...swieca na 3 garze...jendna wizyta żeby zczytać błąd...druga gdy świece dotarły...i przede mna 3 wizyta bo świeca na 3 garze jest inna od pozostałych.
Jest jakaś instrukcja , specyfikacja silnika aby takich zaskoczeń uniknąć ?i część gratów zamawiać i zmieniać samodzielnie ?

Chciałbym samodzielnie zczytać błędy , wymienić świece , wymienić siłownik wlewu paliwa itp.
dzięki za co bądź

Re: wskazówki do samodzielnych napraw

PostNapisane: 2017-12-03, 09:11
przez Piotruś
Byłbym zdziwiony gdyby się okazało, że do C7 istnieje publikacja "Sam naprawiam" jak do PF126p. Chyba, że czegoś nie wiem, co możliwe.

Jeżeli chcesz sobie przybliżyć temat katalogu części i relatywnie szczegółowych ale często wcale nie idealnych zainteresuj się pojęciami takimi jak:
ODIS
ELSA
ETKA
ETOS
ErWin
VCDS i ewentualnie VCP

Istnieje jeszcze mnóstwo innych możliwości diagnozowania sterowników ale albo są zbyt drogie do zastosowań "amatorskich", albo zbyt niebezpieczne dla auta.

Moim zdaniem ...

Re: wskazówki do samodzielnych napraw

PostNapisane: 2017-12-04, 10:57
przez trendus
https://viaken.pl/pl/interfejs-diagnost ... tooth.html

a czymś takim jw.
- dowiem sie że błąd wynika ze swiecy na 3 garze
- zwróci mi jej jakiś numer aby mógł zamówić ...
- i skasuje po wszystkim chceck engine ?

Re: wskazówki do samodzielnych napraw

PostNapisane: 2017-12-04, 11:18
przez trendus
zadałem takie pytanie tej firmie
ale wiem że to co odpowiedzą to jedno a jak jest naprawdę to drugie
inni może już to testowali użytkowali i mają opinię lub polecą coś lepszego

Re: wskazówki do samodzielnych napraw

PostNapisane: 2017-12-04, 11:25
przez Piotruś
OBDeleven jest aktualnie na topie bo posiada ogromne wsparcie szeptanego marketingu (czyli darmowej kryptoreklamy gównozjadów) m.in. na forum Skody Superb, a niektórym klakierom wydaje się wręcz, że złapali tym "urządzeniem" jakiegoś boga za nogi.
Ja bałbym się przewozić coś takiego nawet spakowane w bagażniku, a co dopiero grzebać w elektronice AUDI C7, o czym zresztą wypowiedziałem się już w poprzednim poście.
Istnieje prawdopodobieństwo, że o ile tylko nie uwalisz ECU być może uda Ci się odczytać numer błędu (najczęściej z jakimś idiotycznym tłumaczeniem na polski), a po naprawie być może nawet wykasować. Numeru katalogowego uszkodzonej części oczywiście Ci "nie zwróci".
Decyduj sam.

Re: wskazówki do samodzielnych napraw

PostNapisane: 2017-12-04, 11:26
przez Piotruś
trendus napisał(a):zadałem takie pytanie tej firmie
ale wiem że to co odpowiedzą to jedno a jak jest naprawdę to drugie
inni może już to testowali użytkowali i mają opinię lub polecą coś lepszego

Wcześniej dostałeś spis programów i urządzeń, z których mógłbyś w miarę bezpiecznie korzystać ale raczej nie zadałeś sobie trudu zaznajomienia z tematem.
Przymusu oczywiście nie ma i skoro wolisz naprawiać/"naprawiać" swoje A6 drutem - Twój wolny wybór.

Re: wskazówki do samodzielnych napraw

PostNapisane: 2017-12-04, 11:35
przez trendus
ok, dzieki za pomoc