Romanewas, silnik o który dopytujesz (AEL) to inna jednostka (starsza) od dotychczas omawianej.
Rzeczywiście można o niej mówić niemal wyłącznie w superlatywach, faktycznie jest nadprzeciętnie (wy)trwała, odporna, żywotna, niewymagająca i relatywnie oszczędna.
Była dostępna nie tylko w Audi A6 C4 ale też w VW T4 i VW LT. Występowała w kilku odmianach mocy, od 88PS (VW T4) do 150 PS (też VW T4).
Jest jeszcze jedna dobra wiadomość - we wszystkich przypadkach sam silnik (słupek) był praktycznie identyczny, a zróżnicowana moc wynikała ze zmian w osprzęcie. Niewielkie zmiany dotyczyły pomp wtryskowych, wtryskiwaczy, intercoolerów (w odmianie 88 PS wcale nie występował), turbosprężarek i oprogramowania sterującego.
Stąd, w przypadku generalnego remontu można sobie skonfigurować dokładnie to co nam najbardziej odpowiada.
Drugie pytanie to gdzie mógł bym zrobić generalny remont/regenerację dwóch takich jednostek za rozsądną kasę i z dobrym wynikiem?
Z tym łączeniem jakości za "rozsądną kasę" to bym uważał.
Całkiem niedawno zajmowałem się remontem takiego silnika i koszty uplasowały się na mniej więcej takim poziomie :
- remont kapitalny kadłuba i układu korbowo-tłokowego (w tym nowe tłoki nural, osiowanie bloku, regeneracja i nowe tuleje korbowodów, wszystkie możliwe panewki, szlif wału korbowego, całkowita kompleksowa regeneracja głowicy z nowymi zaworami) zamknęło się kosztem coś około 7000 zł.-
- regeneracja pompy wtryskowej plus nowe końcówki wtryskiwaczy razem ok. 3500 zł.-
- do tego mnóstwo osprzętu, jak nowa pompa oleju (obligatoryjnie), pompa wody, komplet uszczelek, rolek i pasków rozrządu oraz wielorowkowego, mnóstwo nowych śrub, jakieś napinacze i inne bzdety też za łączną kwotę kilku tysi ...
Także albo dobrze, albo tanio, przynajmniej moim zdaniem.
Drugie pytanie to gdzie mógł bym zrobić generalny remont/regenerację dwóch takich jednostek
Zależnie od tego skąd (mniej więcej) jesteś mogę SPRÓBOWAĆ podpowiedzieć Ci kto jest godny wyremontować układ wtryskowy. zrobić szlif silnika i remont głowicy oraz ewentualnie podsunąć kto jest wystarczająco warty zaufania by zlecić mu demontaż i poskładanie tego w całość.