Strona 1 z 1

Passat 1.9 szarpie powyżej 3 tys obr, turbina ? Pompa? Logi

PostNapisane: 2013-06-20, 21:32
przez Greg
Witam. Jakiś czas temu podjechał do mnie kolega passatem 1.9 tdi
ładnie chodzi na wolnych obrotach, podczas rozpędzania również wszystko w porządku....do 3tys RPM. I tu zaczyna szarpać strasznie.
Porobiłem Logi, sprawdziłem filtr powietrza, w dolocie nie stwierdzono nieszczelności, wężyk podciśnienie do turbo sprawdzony, szczelny. A problem dalej występuje. Podpowie ktoś?

http://vaglog.rtnet.pl/logi_125292.html

Podejrzenie padło na przestawiacz kąta wtrysku, albo za luźny pasek rozrządu, bo kąt wtrysku wariuje.
Jako że zbliżał się termin wymiana rozrządu, postanowiliśmy skontrolować stan elementów podczas wymiany rozrządu.
Trzeba było trochę poczekać, bo mechanik który miał robić rozrząd, był zajęty.
Po wymianie rozrządu problem dalej występuje. Macie jakieś pomysły , gdzie szukać?

PostNapisane: 2013-06-20, 21:37
przez Andi
greg, sprawdzcie na kompie czy nie ma bledow odnosnie wtryskiwacza sterujacego (jak dobrze pamietam 542 ), byc moze cewka/przewody szwankuja.
Mozna odlaczyc wtrysk sterujacy i wtedy sprobowac .
Nastawnik pompy mozna sprawdzic w disel technika lub na innej diagnostyce na aucie w pare minut.

PostNapisane: 2013-06-20, 22:03
przez Greg
Nie, nie ma nic. Tylko jeden:
1 Fault Found:
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent

PostNapisane: 2013-06-20, 22:34
przez Andi
to oznaczaloby zle ustawiony kat wtrysku, nalezaloby odczytac wartosc grupy BS 000 w bloku 4 , wtedy bedzie wiadomo

PostNapisane: 2013-07-25, 22:48
przez Lechu
w logach widać jakąś chyba nieprawdiłowość
przy 3200 odczyt przepływki się obniża oraz kąt pompy wchodzi w wartości dodatnie

PostNapisane: 2013-07-28, 18:58
przez Greg
Problem rozwiązany. Jednak z zaskoczeniem. Pomogła, co ciekawe, wymiana filtra paliwa. I jak ręką odjął. Szarpanie ustało, użytkownik zadowolony, tak że nie było potrzeby robienia kolejnych logów.