Strona 1 z 1

PostNapisane: 2014-01-21, 11:09
przez sloniu
Zacytuje kolegę z audiklub.org

Cytuj:
W samochodach, które opcjonalnie wyposażone zostały w ręczną skrzynię biegów z biegami terenowymi, podczas jazdy w trudnych warunkach terenowych jak również podczas holowania przyczepy po dużych wzniesieniach i pochyłościach można włączyć biegi terenowe (tryb Low Range).

Ponadto, dla polepszenia skuteczności hamowania na sypkim podłoży (np. żwir, kamienie, błoto, śnieg), po włączeniu biegów terenowych następuje przełączenia na system ABS specjalnie dostosowany do wymagań jazdy terenowej.

Tryb Low Range jest przystosowany do prędkości jazdy poniżej 50 km/h.

Biegi terenowe można włączyć w stojącym samochodzie albo przy prędkościach jazdy poniżej 30 km/h. Wyłączanie biegów terenowych jest niezależne od prędkości jazdy.

Po przekroczeniu prędkości dopuszczalnej dla trybu Low Range (około 50km/h) na wyświetlaczu zestawów przyrządów miga wskazanie „LOW RANGE”. Jednocześnie odzywa się dźwięk ostrzegawczy.

Należy wtedy niezwłocznie zmniejszyć prędkość i wyłączyć biegi terenowe.

Przy przekroczeniu około 70km/h, przy włączonych biegach terenowych następuje elektroniczne ograniczenie obrotów silnika.

PostNapisane: 2014-01-21, 17:07
przez Piotruś
Dodam, że:

- "low-range" uruchamia się układem hydraulicznym, sterowanym dodatkowym przyciskiem na lewarku zmiany biegów i co oczywiste, występuje tylko ze skrzyniami manualnymi

- skrajnie przerośnięty układ sterujący "low range", zarówno po stronie mega awaryjnych siłowników hydraulicznych, jak i po stronie elektrycznej (ścisłe powiązanie ze sterownikiem zawieszenia, ABS, ECU etc.), tak naprawdę pasuje w tym aucie jak do świni kwiatek, chociaż idea może i była słuszna ...

1976Avant napisał(a):2-3 razy obiło mi się o uszy, ze ten model wyposażany był dodatkowo w reduktor skrzyni biegów. W tym momencie czyniłoby to z tego modelu poważnie dobre auto w średni teren.


Nie, no proszę Cię 1976Avant, nawet o tym nie myśl !! ... ;)
Allroad C5 (C6 zresztą tym bardziej) nie nadaje się w żaden inny teren niż ciężkie zimowe warunki górskie (to dla niego faktycznie środowisko naturalne).
Doskonale nadaje się też do objechania korków i innych zatorów drogowych na przykład świeżo zaoranym polem ale:
- do tego nie jest potrzebny reduktor
- bezwzględnie nie jest pojazdem terenowym chociażby ze względu na idiotycznie zabudowany kompresor zawieszenia pneumatycznego w sąsiedztwie tylnej osi, bo nie dosyć, że łatwo go uszkodzić, to cały czas atakuje go wilgoć a w przypadku głębszej kałuży łatwo go zakatować na śmierć pomimo dryera na ssaniu ... :roll: .

Generalnie Rolada C5 to mega doskonały przyrząd do jazdy w górach, szczególnie w ciężkich warunkach śniegowych. Ponadto konkretnie "zesilone" elementy nośne podwozia (łącznie z zawieszeniem kół przednich) świetnie znoszą wyboiste nawierzchnie i okazuje się naprawdę trwałe. No ale w teren to ten wynalazek zdecydowanie się nie nadaje - chociaż trakcyjnie fakt, nawet daje radę, no ale jednak to nie wszystko.

Re: Allroad A6 C5 reduktor skrzyni biegów.

PostNapisane: 2015-01-12, 23:55
przez Michal750
Piotruś napisał(a):"low range", zarówno po stronie mega awaryjnych siłowników hydraulicznych

No właśnie. Dopadła mnie ta dolegliwość.
prośba o wszelakie informacje, choćby te które wydaja sie nieistotne.
Brak jest materiałów o problemach z którymi ludzie poradzili sobie, niekoniecznie wymieniając całą skrzynię biegów...
U mnie LOW RANGE nie załącza się...

Re: Allroad A6 C5 reduktor skrzyni biegów.

PostNapisane: 2015-01-13, 07:12
przez Piotruś
Michal750 napisał(a):U mnie LOW RANGE nie załącza się...

Szczerze Ci współczuję. Osobiście chyba wolałbym wykodować ten "cudowny" wynalazek i założyć zwykła wajchę zmiany biegów niż głęboko wnikać w powody awarii.
Problem może być lakoniczny, poczynając od zwykłego bezpiecznika, przez przekaźnik lub sterownik "low range", po pompę hydrauliczną, siłownik lub co jeszcze gorzej uszkodzenie mechanizmów wewnątrz centralnego dyfra. Szczerze to nie wiem jak można by Ci pomóc na żywo, a przez internet tym bardziej.
Gdybyś jednak uparcie mierzył się z tematem - trzymam kciuki i po cichu liczę, że skrobniesz o tym parę słów na naszym Forum.

Schematyczny zarys działania "low range" znajdziesz w SSP 241. Jeśli nie masz - mogę Ci podesłać na @ ale tylko w języku niemieckim. Nie wiem czy istnieje polskie tłumaczenie.

Re: Allroad A6 C5 reduktor skrzyni biegów.

PostNapisane: 2015-01-23, 19:28
przez Michal750
No właśnie, wajcha byłaby najskuteczniejsza.
SSP 241 mam i przestudiowałem.
Wcześniej wspominałem że że przy okazji wymiany silnika zostały źle (odwrotnie) zamontowane zostały przewody zasilania / powrót do siłownika przy skrzyni.
Chłopcy którzy wymieniali silnik, zrobili to razem ze skrzynią. Łatwiej było na zewnątrz połączyć silnik ze skrzynią.
Chyba z powodu odwrotnie podanego ciśnienia, nastąpiło uszkodzenie elektrozaworu. (Solenoid Valve for hydraulic regulator N331)
Poniszczone były oringi. Założyłem, jakie miałem "pod ręką" ale nie poszło...
Nie wiem czy same oringi pomogą. Samego elektrozaworu nigdzie kupić nie mogę.
Oryginalnie dostępny jest cały zespół. Pewnie taniej kupiłbym całą skrzynię na Allegro.
na razie nie mogę unieruchomić auta, jeżdżę tak jak jest.
Ale,,,, Będę walczył :]

Re: Allroad A6 C5 reduktor skrzyni biegów.

PostNapisane: 2018-12-18, 09:26
przez stuff
Witam,

Od około 1,5 roku mam allroada z reduktorem i od jakiegos czasu nęka mnie problem, że podczas normalnej jazdy raz na jakis czas pojawia sie sygnał dźwiękowy i napis low range na FISie, pomimo że reduktora nie włączałem. Auto wtedy dziwnie sie zachowuje, i zdarza się, że jest na luzie pomimo wbitego biegu. :(
Zaraz po odpaleniu auta jeżeli włącze reduktor wszystko załącza i rozłącza się jak należy.

Czy poradziłeś sobie kolego z problemami z Twoim reduktorem?
Jezeli tak to możesz być skarbnicą wiedzy w tym temacie :-P

Wiem, ze miałeś problem w 2015 roku, a jest 2018, ale jezeli śledzisz temat to proszę o pomoc co to może być w moim przypadku.

Dodam, ze dolewałem płynu do zbiorniczka na podszybiu, z którego to zbiorniczka płyn jest prawdopodobnie używany do siłownika załączającego reduktor. Dolałem płynu hydraulicznego do wspomagania (zielonego), nie wiem czy dobrze zrobiłem chociaż nie sądzę aby to miało wpływ na wyżej opisane objawy. Jaki w tym dodatkowym zbiorniczku na podszybiu powinien być płyn, hamulcowy, do wspomagania czy może jeszcze inny?

Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam <okok>

Re: Allroad A6 C5 reduktor skrzyni biegów.

PostNapisane: 2018-12-18, 23:47
przez Michal750
Jeśli chodzi niekontrolowane załączanie w czasie jazdy - sprawdź taki kawał plastiku z kablem z tylu skrzyni niedaleko siłownika
Tym czymś czyta położenie tłoczyska od załączania Low range. jak jest luźne może głupieć
elektrozawór udało się naprawić porządnym płukaniem i dmuchaniem z resztek starych oringów i założeniem nowych zielonych

Rolade sprzedałem, i u nowego właściciela nazajutrz zakończyła żywot efektownym dzwonem... :-(

Pzdr