Strona 1 z 3

Przekładka Multitronic na manual

PostNapisane: 2015-02-20, 19:30
przez dredan
Witam <luzik>

Przymierzam się do zmiany skrzyni Multotronic na manualną 6 biegową skrzynie manualną. Chciałbym was poprośić o porady dotyczące kupna skrzyni manualnej. Na co zwracać uwagę, jakie skrzynie bedą pasowały(o jakich numerach seryjnych).
Do swapa napewno będzie potrzebna :
*skrzynia
*półosie
*dwumas
*pedały
*wybierak
* i co jeszcze?


Pozdrawiam <luzik>

Re: Przekładka Multitronic na manual

PostNapisane: 2015-02-20, 20:00
przez rysiek19
jeszcze licznik,konsola środkowa tunel, ecu lub wgranie nowego softy,najlepiej szukaj jakiegoś rozbitka i przekładka

Re: Przekładka Multitronic na manual

PostNapisane: 2015-02-20, 21:16
przez oli80
rysiek19 napisał(a):jeszcze licznik,konsola środkowa tunel, ecu lub wgranie nowego softy,najlepiej szukaj jakiegoś rozbitka i przekładka

Licznik się przekoduje tak samo jak ecu a co do tunelu to potrzeba tylko inny dekor wokół lewarka ;p

Re: Przekładka Multitronic na manual

PostNapisane: 2015-02-20, 21:21
przez nie pamietam 82
Siemka <luzik> .

dredan, można zapytać dlaczego chcesz przekładać ? <mysli>

<luzik>

Re: Przekładka Multitronic na manual

PostNapisane: 2015-02-21, 10:46
przez dredan
Jasne że można Adrian :). Ogólnie podoba mi sie tryb pracy skrzyni bezstopniowej, jest mega komfortowa ale z Multitronikiem przewaznie zawsze są problemy, chyba że poprzedni właściciel odpowiednio dbał o skrzynie. Poprzedni właściciel mojego auta tego nie robił. Ostatnio zauważyłem że skrzynia wydaje odgłos wycia(mało słyszalny ale słyszalny :P) przy predkosci wyzszej niz 70km/h, podczas wyhamowywania do zera potrafi czasami brzydko szarpnąć. Wiem że być może wymiana oleju by to wszystko rozwiązała, ale jeśli mam wydać 1000zł na wymiane oleju i nie byc w 100% pewien że wszystko już będzie grać to wole dołożyć kolejny 1000zł oraz sprawic sobie manual. Nie zamierzam auta szybko sie pozbywać, mam co do niego jeszcze dużo planów ;) więc nastawiając się na dłuższą eksploatacje samochodu, według mnie najlepszym oraz najbezpieczniejszym wyjściem jest wsadzenie skrzyni manualnej. Ale to jest wyłącznie moje zdanie. Chętnie wysłucham każdej opinii.

Pozdrawiam <luzik>

Re: Przekładka Multitronic na manual

PostNapisane: 2015-02-21, 12:39
przez egoonn
myślisz ze w 2000 tysiach się zmieścisz <mysli>
ps. dwumasa z multi jest inna jak do manuala bo nie wiem ?

Re: Przekładka Multitronic na manual

PostNapisane: 2015-02-21, 13:28
przez bendzji
Wymiana oleju to 400-450 zł na ori oleju u mnie we Wrześni u Bart-S z A4klub , on naprawia też.

Re: Przekładka Multitronic na manual

PostNapisane: 2015-02-21, 15:00
przez Cienki1407
bendzji napisał(a):Wymiana oleju to 400-450 zł na ori oleju u mnie we Wrześni u Bart-S z A4klub , on naprawia też.


Maks 500zł.Skąd ty 1000 wyciągnąłeś to ja nie wiem :-P

Re: Przekładka Multitronic na manual

PostNapisane: 2015-02-21, 19:59
przez nie pamietam 82
Witam <luzik> .

No to może i ja się podzielę troszkę moimi wydatkami broniąc "ceny" Kolegi dredan'a ;) .
Fakt faktem mam "tip'a" ale rozbieżnośc cenowa nie powinna być oszałamiająco różna <mysli> <okok> . Olej wymieniany w 100% <okok> .

- 8 litrów oleju skrzyni biegów zgodnego z normą Audi/VW (G-052-... dalej nie pamietam/nie mam bo na fakturze "się urwało" :mrgreen: ) - 542,48 zł (brutto)
- filtr oleju (01V 325 429) - 73,53 zł (brutto)
- uszczelka miski (01V 321 371) - 45,15 zł (brutto)
- robocizna - ... <milczek>

Pozdrawiam <luzik>

Re: Przekładka Multitronic na manual

PostNapisane: 2015-02-21, 20:11
przez dredan
Litr ori oleju kosztuje około 100zl. Zamiennika który kosztuje o połowę taniej bym nie wlewal. Rozmawiałem już z chłopakami od automatów. Wymieniając olej statycznie(w 500 stowach się zmieszcze) to tak naprawdę mało poprawisz.Wymienisz ciut więcej niż połowę oleju a reszta tego syfu tam zostaje który sam ze skrzyni nie zleci. 1000 zł bierze się z ori olejem oraz wymiana dynamiczna + demontaż i ponowny montaż skrzyni. Po wymianie dynamicznej w Multi słyszałem nie raz ze u niektórych bywało gorzej niż przed wymiana. A co do sprzęgła w Multi to nie siedzi tam sprzęgło hydrokinetyczne ?
Co do wydatków to czy to będzie 200 czy 400 zł więcej niż planowane 2000 to sądzę że będzie to do przełknięcia. Na alledrogo jest parę aukcji z kompletami skrzyń do 2.5 tdi z cena wahajaca się do 1700zl.
Wolę wydać troszeczkę więcej i być spokojnym i nie obawiać się ze w trasie skrzynia odmówi mi posłuszeństwa.

Re: Przekładka Multitronic na manual

PostNapisane: 2015-02-21, 20:30
przez dredan
Powiem Ci Adrian ze jakbym miał skrzynię tip tronic tak jak Ty to nie zrezygnował bym z niej i cieszył bym się jej eksploatacja.

Re: Przekładka Multitronic na manual

PostNapisane: 2015-02-21, 21:40
przez nie pamietam 82
dredan, przyznam Ci się jak na spowiedzi , że nie miałem tej przyjemności jazdy ze skrzynią Multi :( . Nie wiem jak to jest doświadczyć tego osobiście "na żywo" (wiem tyle co widziałem na YT i z opowieści Userów tych skrzyń) . Obawiam się jednak (pomijając zupełnie aspekty awaryjności) , że nie miałbym absolutnie żadnej przyjemności z prowadzenia samochodu , przyśpieszania itp. :| . No za chooja Pana bym nie miał :cry: .
To powód drugi (zaraz po awaryjności) a... trzeci to - quattro :-P ( wiadomo o co kaman ;) ) .

3ym się <luzik> .

Re: Przekładka Multitronic na manual

PostNapisane: 2015-02-22, 08:55
przez bendzji
Panowie nie mylcie multi i tipów. W multi nie ma sprzęgła hydrokinetycznego - w tdi i benzynie 4 cyl jest koło dwumasowe , w V6 benzynie jednomad i tłumik dtgań.

Szczerze nie słyszałem żeby ktoś w multi wymieniał olej dynamicznie a mój kolega z Wrześni naprawia te skrzynie ( tylko w multisię specjalizuje )

Re: Przekładka Multitronic na manual

PostNapisane: 2015-02-22, 09:01
przez Cienki1407
Co do Multi ta skrzynia nie mówiąc o awaryjności ma lepszą płynność i pracę która jest obca tipowi.Efektem ubocznym tej płynności jest utrzymywanie stałych obrotów podczas przyspieszania.Jedni mówią aby w multi wymieniać olej co 60 tys (artykuły stron motoryzacyjnych) drudzy nie.Nikt nie może z nas porównywać tipa i multi bo to tylko może osoba która posiadała obydwie te skrzynie z fabryki(nowe samochody).A przed nami nie wiemy jak użytkowany był ten samochód.Multi na pewno wymaga większej dbałości ale za to na pewno jest bardziej komfortowa.Mnie osobiscie w multi denerwuje to ,że na zimnym strasznie muli samochód ale jak się rozgrzeje to już jest elegancko a co do przyśpieszenia jest bardzo dobre.

"Ostra jazda i niedokonywanie wymian oleju co 60 tys. km skutkują niemal pewną awarią skrzyni. „Kupując auto z taką skrzynią, koniecznie należy sprawdzić, czy wymiany oleju były dokonywane regularnie” - doradza pracownik autoryzowanego serwisu Audi."

Moim zdaniem wszystko zależy jak trafimy.Jak poprzedni właściciel użytkował auto.

Re: Przekładka Multitronic na manual

PostNapisane: 2015-02-22, 09:17
przez nie pamietam 82
Kurde, aż z ciekawości się przyjadę C5 1.8T z Multi (Kumpel z pracy kupił jakoś przed zimą taką A6).
Se porównam - a co... . :-D

Domyślam się jakie będą moje wrażenia ale sprawdzę to w realu ;-) .

Pozdrawiam

Wysłane dzięki Tapatalk.