Strona 2 z 3

Re: stuki uderzenia w napędzie

PostNapisane: 2016-04-14, 17:05
przez stachu
ja też to mam w swojej audi a6 c5 2,8 quattro manual identyczne objawy i jak puszczam gaz i gwałtownie dodaje to takie stuki dochodzą gdzieś skrzynia- dyfer

Re: stuki uderzenia w napędzie

PostNapisane: 2016-04-24, 10:57
przez ROBERT H
Cześć wszystkim , jak pisałem wcześniej po wymianie wszystkich (prawie) poduszek stuki i luz w ukł. napędowym zredukowały się o połowę ale ,ale są .
Mój ALLROAD jest z 2003 roku i prawie cały orginał , na plastikach drążkach tulejach i wielu innych elementach 03 rok produkcji, mam na 100 % 225 tyś. km. przebiegu , jak wymieniałem rozrząd niedawno , ktoś nie wymienił wcześniej pompy wody a na niej 03 rok produkcji (luz duży ale nie ciekła ) , tak samo na kompresorze i nawet na łącznikach stabilizatora 03 rok.
Ale do żeczy ; myśle że oleje w skrzyni i w tylnym moście są też oryginalne , jak myślicie powinienem wymienić ? ( skrzynia ,most suche) , mooże te luzy są na torsenie , oleje są w miarę czyste i stan jest prawidłowy , szkoda mi kasy jak miało by nie pomóc .
Z GÓRY DZIĘKUJĘ ZA ODPOWIEDŹ ,POZDRAWIAM.
ROBERT.

Re: stuki uderzenia w napędzie

PostNapisane: 2016-04-25, 18:15
przez itomi
w ASO twierdzą że się nie wymienia oleju ani w skrzyni ani w moście, ale wybór należy do ciebie,jeśli się zdecydujesz na wymianę to proponuję ci tylko i wyłącznie ori. olej z ASO, zamiennikami możesz tylko pogorszyć działanie skrzyni.

Re: stuki uderzenia w napędzie

PostNapisane: 2016-05-17, 10:11
przez samuray
Ja mam co prawda ośkę, ale miałem podobne objawy, że przy mocniejszym ruszaniu coś stukało.
Też myślałem, że to będzie coś z napędem, a był to wyrobiony górny wahacz. Z tym, że u mnie po jakimś czasie doszło stukanie na torach.

Diagnoza jest bardzo prosta i w domu możemy wykonać:
podnosimy auto
- ruszamy kołem, w przypadku łożyska nie może być żadnego luzy na osi
- to samo co wyżej i patrzymy na górne wahacze, czy gdzieś nie ma luzu
- poduszki pod silnikiem: powinny być suche, bo zawierają olej i jak są zepsute to ten olej widać, zwłaszcza, że jest chyba jakiegoś czerwonego koloru, dodatkowo możemy próbować unieść silnik i zobaczyć jak te poduszki pracują
- poduszki pod skrzynią, trochę szarpiemy skrzynią i dodatkowo sprawdzamy, czy nie ma pęknięć na gumie
teraz na opuszczonym aucie przeguby:
- łapiemy za koło i przetaczamy auto, jak słychać gruchotanie, a łożysko wykluczyliśmy to być może będzie to przegub, oczywiście na początku będzie trochę luzu i gruchotania, ale później powinno być w miarę cicho. Może to być też skrzynia, ale wówczas sprawdzamy to kręcąc drugim przegubem na podniesionym aucie.

Niestety wielowahaczowe zawieszenie jest dość trudne w diagnozie, dodam jako ciekawostkę, że na szarpakach fachowiec nic mi nie znalazł.

Oleju w skrzyni manualnej się nie wymienia. Na prawdę nie ma to sensu, chyba, że wymieniałeś łożyska to wtedy wiadomo, że w starym oleju może coś pływać.

Re: stuki uderzenia w napędzie

PostNapisane: 2016-06-12, 12:35
przez ROBERT H
Cześć wszystkim , wymieniłem olej w skrz. biegów i rzeczywiście nic się nie zmieniło jak lekko stukało tak stuka , czyli nie tędy droga.
Wydaje mi się że bez wyjęcia skrz. się nie obejdzie , zainteresowałem się problemem z luzami w górnych wachaczach , jak będę miał czas to sprawdzę to POZDRAWIAM

Re: stuki uderzenia w napędzie

PostNapisane: 2016-07-28, 13:57
przez swistak29
Witam wszystkich kolegów oraz koleżanki. Czy w temacie wyżej wymienionym pojawily się jakieś nowe informacje ?. Pozdrawiam

Re: stuki uderzenia w napędzie

PostNapisane: 2016-07-28, 17:53
przez Mefiu
A jaki masz rozmiar opon tył i przód ?

Re: stuki uderzenia w napędzie

PostNapisane: 2016-07-28, 18:20
przez swistak29
A kogo kolego pytasz

Re: stuki uderzenia w napędzie

PostNapisane: 2016-08-10, 19:20
przez sloniu
U mnie po dzisiejszej diagnozie własnej stawiam na skrzynie.
Czyli coś od strony cyt. "tylni segment skrzyni biegow , wyjac centralna roznicowke" że dostały się luzy pomiedzy kołami napędowymi/bądź te co przekazują powstał luz.
Zrobiłem test podnosząc jedna stronę auta mając zapięty bieg 1 kreciłem kołem (przednie, tylnie) i jest duży luz zanim drugie koło zacznie się obracać i czuć/słychać wyraźne uderzenia -takie jak podczas jazdy przy zmianie biegów.

Moje pytanie brzmi czy ktoś z czymś podobnym się spotkał u siebie. Luzy na dyfrze czy przegubach to nie u mnie.


Dobra :)
Doczytałem się u chłopaków za miedzy (usa) że jest to/może być oznaka padniętego/padającego Torsena.
I teraz pytanie jak to potwierdzić/wykluczyć? Może Piotruś dysponuje taką wiedzą.

Re: stuki uderzenia w napędzie

PostNapisane: 2016-08-11, 10:13
przez Mefiu
Tego kto ma problem ze stukami w napędzie

Re: stuki uderzenia w napędzie

PostNapisane: 2016-08-11, 10:37
przez Piotruś
sloniu napisał(a):Dobra Doczytałem się u chłopaków za miedzy (usa) że jest to/może być oznaka padniętego/padającego Torsena.I teraz pytanie jak to potwierdzić/wykluczyć?

Domyślam się, że każdy mechanizm czasem może się popsuć, w tym i torsen.
Jednak osobiście jeszcze w życiu się z taka awarią nie zetknąłem.
Przykro mi sloniu, ale na mnie w tej sprawie nie masz co liczyć.

Miałbym jednak sugestię żeby powyższą diagnozę potwierdzić w innym niezależnym miejscu (serwisie).

Byłoby fajnie gdybyś sukcesywnie informował o postępach w sprawie.

Re: stuki uderzenia w napędzie

PostNapisane: 2016-09-09, 11:35
przez barteklca
Witam,
Mam dokładnie ten sam problem. Przy zmianie biegów głuche stuki gdzieś w napędzie. Auto ma w tej chwili 190 tysięcy, kupione prywatnie w DE z przebiegiem 140 tys. potwierdzonym w Audi z książką, od kilku lat w rodzinie.
Wymieniłem jak na razie 3 poduszki tylnego mostu na Lemforder niczego to nie zmieniło (stare były już popękane).
Jeśli bardzo precyzyjnie i powoli zmieniam biegi stuków nie ma tzn. zmiana na lekkim gazie i wolne puszczanie sprzęgła. Biegi 1-3 praktycznie zawsze stuka ,4-6 tutaj już stuki są cichsze i jako tako da się zmienić bieg bez stuknięcia.
Chciałbym podziałać i wyeliminować te stuki ale w , którą stronę iść ?
Czy ma ktoś sprawdzone metody diagnozy tych stuków ?
Ewentualnie namiary na jakiś warsztat na Dolnym Śląsku , który poradzi sobie z diagnozą.

Dzieki i Pozdro

Re: stuki uderzenia w napędzie

PostNapisane: 2016-10-03, 14:04
przez ROBERT H
Cześć , wszystkim HURRRA , po problemie stukania,pukania przy zmianie biegów .
Teraz jeździ się przyjemnie jak nowym autem a jaki miałem problem w swoim allroad 2.5 tdi bau 6-manual ???
Już tłumacze , wcześniej pisałem że wymieniłem 2 poduszki pod silnikiem i odbojnik, 3 poduszki tylnego dyfra , a 2 poduszki skrzyni biegów wydawały się dobre po sprawdzaniu brechom wydawały się ok , WYDAWAŁY SIĘ a były do D.PY .
Moja rada to wykręcić poduszki skrzyni biegów (15 min. ) dwie śruby na klucz 13 i jedna na 16 (każda poducha ) następnie trzeba kciukami naciskać (prawo lewo) nowe są twarde , stare chodziły jak galareta i olej w nich chlupotał, (dźwięk siorbania ) , chociaż były suche , wymieniłem na MAYLE 115 zł. / szt. i jak ręką odją .
Już zapomniałem że tak przyjemnie można jeździć manualem (następne i tak będzie tiptronik) , pamiętajcie trzeba wykręcić poduchy , inaczej się nie sprawdzi. Podajcie dalej niech ludzie się cieszą swoimi audikami w manualu CZEŚĆ . ps. jak macie pytanka to dzwońcie na tel.

Re: stuki uderzenia w napędzie

PostNapisane: 2016-11-25, 01:54
przez pastaldo
Witam,
Ostatnio u mnie się to nasiliło. Do tej pory jakoś się przyzwyczaiłem z tym jeździć ale ostatnio na prawdę przeszkadza.
Zrobiłem ostatnio próby, tzn ja byłem w kanale i obserwowałem a druga osoba próbowała tak jakby ruszyć przy wciśniętym hamulcu dzięki czemu obserwowałem jak się silnik zachowuje na poduszkach. Dość wyraźnie się chybotał na poduchach. Na tych od skrzyni zaobserwowałem blisko pół centymetrowy ruch. Pytanie brzmi:
1) Czy na zdrowej poduszce silnik powinien być sztywno czy jest dozwolone odchylenie silnika i skrzyni na poduszkach?
2) ROBERT H, Unosiłeś jakoś skrzynię i ją podpierałes do wyjęcia tych poduch? Zastanawiam sie czy jakby to zrobic po jkednej poduszce czy obyło by się bez podpierania skrzyni a jedynie uniesienie jej do wyjęcia poduchy.
U mnie przy zmianach na biegach od 1-3 jest wyczuwalne mocniejsze walnięcie przy zmianach bo przy wyższych biegach juz nie choć wydaje mi się że to spowodowane jest większym przełożeniem i przy normalnej zmianie a nie gwałtownie poprostu siła jest zbyt mała by to zachodziło.

Re: stuki uderzenia w napędzie

PostNapisane: 2016-12-12, 19:04
przez ROBERT H
cześć, skrzynie podparłem w jej tylnej części lewarkiem ( bardzo lekko ), wymiana poduszek skrzyni jest dziecinnie prosta , przy wymianie raz jednej poduszki raz drugiej skrzynia trzyma się na miejscu bez problemu , śmiało wymieniaj i daj znać czy u ciebie też pomogło ,pa