Strona 2 z 2

Re: Audi A6 C5 1.9TDI 130 KM wibracje i buczenie

PostNapisane: 2016-08-26, 20:40
przez samuray
Sprawdź co się dzieje jak jedziesz autem na luzie i na biegu, i na biegu przyśpieszając.
Poduszki silnika są dość łatwe w sprawdzeniu. Dwie duże z przodu nie mogą być zaoliwione, ale też można nacisnąć silnik do góry i zobaczyć jak pracują. Nie ma prawa nic bulgotać, wypływać i ruszać się bez oporu.
Skrzynię sprawdzasz na uniesionym aucie i kręcąc półosią albo kołem nasłuchujesz. U mnie było wyraźnie słychać zgrzytanie w skrzyni, że nawet laik by powiedział, że coś nie tak. Było też głośno jak u Ciebie na wyższych biegach.

Jeśli chodzi o drgania na jałowym biegu to kiedyś miałem niepotrzebnie przykręconą podkładkę pod poduszką skrzyni. Tylko ja poduszkę miałem inną niż Ty, chociaż mam też 131KM, ale po przekładce. Przykręciłem po drugiej stronie i nie dało się jechać. Sprawdziłem po nr i to była jakaś podkładka od Audi A6 C4.

Jeżeli masz metaliczny dźwięk tylko na jałowym, to chyba trzeba by auto obsłuchać na podnośniku/w kanale. Generalnie łożyska raczej nie w takim przypadku.

Ja mam niestety podobną sytuację, ale tylko przy mocnym przyśpieszaniu, jakieś takie buczenie i wibracje nieprzyjemne.
W moim przypadku podobno winne mogą być przeguby wewnętrzne albo wtryskiwacze, ale mam też luzy na łożyskach w skrzyni od strony półosi.

Re: Audi A6 C5 1.9TDI 130 KM wibracje i buczenie

PostNapisane: 2017-03-31, 12:38
przez robsonslowik
Witam ponownie !
Moja walka z wibracjami, to jak walka z wiatrakami, poduszki wszystkie wymienione na oryginał a drgania jak były tak są, nawet większe niż były , oczywiście na biegu jałowym.
Ciekawi mnie jedna rzecz czy te drganie nie pochodzą od skrzyni ponieważ oprócz drgań słychać jeszcze takie chrobotanie trrrrrrrrrrrr, jak dopchnę lewarek od biegów mocniej do przodu, nie wrzucając biegu dźwięk ten się ucisza, lewarek też drży plecionka oczywiście wymieniona.
Druga sprawa,to rzężenie na 5 biegu blisko 100km h , a na 6 zaczyna wyć. Jak odkręciłem lewą poduszkę od skrzyni mocowaną do podwozia to drgania na karoserii i kierownicy całkowicie ustają.Chciałem zaznaczyć że flansze półosi w skrzyni też mają luz poprzeczny.
Panowie może przyczyny drgań szukać w Skrzyni, bo przecież po awarii silnika wstawieniu drugiego nadal jest to samo.
Czekam na jakieś sugestie , lub porady!
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

Re: Audi A6 C5 1.9TDI 130 KM wibracje i buczenie

PostNapisane: 2017-12-08, 09:36
przez samuray
Jak wtryski zregenerowane, to ja bym stawiał na skrzynię, ja zdaje się miałem podobnie. Kupiłem używaną skrzynię i problem zniknął.
Skrzynię sprawdzisz tak jak napisałem, jedna osoba kręci kołem a Ty nasłuchujesz pod skrzynią, na pewno będzie słychać; chodzi o wyraźne szuranie, a nie delikatny szumek.

Jeśli to byłyby przeguby wewnętrze to tylko przy przyśpieszaniu byłyby oznaki typu drżenie całej karoserii.
Jeśli to byłyby przeguby zewnętrze to przy skręcaniu byłyby strzały.
Jeśli to byłby łożyska koła, to byłby luz na kole i słychać byłoby przy kole strzelanie jakby auto przejechało nawet tylko jeden obrót koła.

Re: Audi A6 C5 1.9TDI 130 KM wibracje i buczenie

PostNapisane: 2020-01-10, 21:45
przez Krzys8787
Witam. Udalo sie rozwiazac problem drzenia kierownicy?