Strona 1 z 1

Błąd 18265 a6 2.5 TDI

PostNapisane: 2016-04-08, 09:05
przez sowa1997
*na wstępie chciałbym poprosić admina o przeniesienie tematu jeśli napisałem w złym dziale.

Witam,mam problem w swoim audi z niezniszczalnym(nie) silnikiem 2.5 TDI.Problem polega na tym,że skrzynia w moim aucie po jakimś czasie przechodzi w tryb awaryjny(na zimnym silniku po około 30km na ciepłym co jakieś 10km)co zapoczątkowane jest zawsze mocnym szarpnięciem jakby na skrzyni.Gdy skrzynia przejdzie w ten tryb auto ma jakieś braki mocy,rusza jakby z 3 biegu i rozpędza się max do około 120km/h.Po podpięciu komputera wywala błąd 18265,mój "mechanik" mówił że to wina przepływomierza,ale po zmianie dalej jest to samo dlatego zdołowany proszę was o pomoc jeśli wiecie co może być przyczyną awarii.Dodam tylko,że aby błąd "zniknął" wystarczy zgasić i uruchomić ponownie auto aczkolwiek tak jak pisałem po 10-30km błąd powraca.Często lecz nie zawsze przejście skrzyni w tryb awaryjny poprzedza "mryganie" ikonki od świecy żarowej na liczniku.Niedawno(miesiąc temu) w audi regenerowana była pompa wtryskowa,a ten błąd występuje własnie po regeneracji(nie wiem czy to ma na to jakiś wpływ),ale przed regeneracją gdy auto jeszcze było sprawne,nie było z tym problemu.Liczę na pomoc amigo,pozdrawiam

Re: Błąd 18265 a6 2.5 TDI

PostNapisane: 2016-04-10, 06:25
przez Piotruś
Witaj sowa1997,

sowa1997 napisał(a):z niezniszczalnym(nie) silnikiem 2.5 TDI.

<rotfl> <luzik> ... .

sowa1997 napisał(a):błąd powraca.Często lecz nie zawsze przejście skrzyni w tryb awaryjny poprzedza "mryganie" ikonki od świecy żarowej na liczniku.

Z tego co opisujesz wydaje się, że problem "szarpanie na skrzyni" jest "tylko" skutkiem innej usterki związanej z jakąś niesprawnością silnika.
Przypuszczam, że ten 18265 zapisuje się w sterowniku ABS i/lub skrzyni biegów, a dla nas w ej sytuacji bezcenny byłby odczyt błędów ze sterownika silnikowego (ECU, adres 01).
Jeżeli Twój mechanik nie potrafi odczytać pamięci usterek z ECU (lub nie potrafi się połączyć albo jeszcze cuś innego), postaraj się o własny kabelek diagnostyczny lub podjedź do innego fachowca.

Najczęstszą, ale nie jedyną możliwą przyczyną takich "sensacji" są problemy z turbiną ale to zwykłe nic nie warte spekulacje. Odczytaj pamięć błędów z ECU i wstaw pełny opis na Forum - na pewno znajdziemy powód i rozwiązanie Twojego problemu :] .

Re: Błąd 18265 a6 2.5 TDI

PostNapisane: 2016-04-10, 09:43
przez sowa1997
Jutro ewentualnie we wtorek zaprowadzę autko do kogoś kto odczyta mi te błędy z ECU i dam znać co i jak.Turbina była sprawdzana na samym początku i wszytko z nią w porządku.Ciekawi mnie tylko dlaczego przed przejściem skrzyni w tryb awaryjny na zegarach święcą się te kontrolki(świeca,czasem abs).No nic postaram się na jutro odczytać te błędy i wtedy będziemy myśleć.Pozdrawiam

Re: Błąd 18265 a6 2.5 TDI

PostNapisane: 2016-04-10, 11:27
przez Piotruś
Kontrolka ABS (tak na 95% pewności) świeci z tego samego powodu, z którego skrzynia łapie tryb awaryjny, czyli sterownik ABS również widzi 18265 wysyłany przez ECU.

Co dokładnie znaczy, że turbina była sprawdzana ?

Re: Błąd 18265 a6 2.5 TDI

PostNapisane: 2016-04-10, 18:33
przez sowa1997
Jeździłem z elektromechanikiem który sprawdzał ją przez komputer podczas jazdy.Nie pamiętam dokładnie co mówił,ale zapewniał ,że turbina funkcjonuje prawidłowo.Tyle,że też podobnie jak mój mechanik obstawiał ,że to wszystko to błąd przepływomierza(mam taki z czujnikiem),ponieważ podobno przekłamuje temperaturę.Więc nie wiem co mam teraz myśleć.Jeśli to coś z abs to od czego trzeba zacząć sprawdzanie?Od wymiany czujnika czy jak?Na komputerze przy wyskoczeniu tego błędu z tego co pamiętam wyskakuje jakaś informacja o błędzie własnie abs i chyba temperatury.

Re: Błąd 18265 a6 2.5 TDI

PostNapisane: 2016-04-10, 19:08
przez Piotruś
Źle zrozumiałeś. Może wyraziłem się nieprecyzyjnie, więc sorry.
Chodziło mi o to, że sterownik ABS - TAK SAMO JAK STEROWNIK SKRZYNI BIEGÓW - WIDZI TEN SAM BŁĄD OD ECU (18265) i właśnie dlatego błyszczy kontrolkami.

sowa1997 napisał(a):z tego co pamiętam wyskakuje jakaś informacja o błędzie (...) i chyba od temperatury

A to akurat może być dobry ślad. Czekamy na pełny skan i opis błędów.

Re: Błąd 18265 a6 2.5 TDI

PostNapisane: 2016-04-10, 19:24
przez sowa1997
Tak jak mówiłem jutro postaram się to zrobić ew. we wtorek

Re: Błąd 18265 a6 2.5 TDI

PostNapisane: 2016-04-11, 19:40
przez sowa1997
A więc byłem dziś u swojego mechanika i takie błędy pokazało na jego komputerze.To pewnie dużo nie pokazało więc na dniach postaram się zajechać do kogoś z vcds'em.Wszystkie błędy jakie pokazało
Obrazek

Obrazek

Obrazek

A te 2 kontrolki świecą się zazwyczaj przed wejściem skrzyni w tryb awaryjny(trakcji,abs,często też świecy żarowej).
Obrazek


Ostanio jakoś rzadziej przechodzi w ten tryb ale z tego co dziś zauważyłem(jeździłem trochę bez celu,żeby wywaliło błąd)to najczęsciej i najszybciej wywala go na bocznych drogach(żwirowych).Wczoraj poza tym awaryjnie musiałem jechać do warszawy(jestem z białegostoku) i po trasie nie wywaliło błędu ani razu.Dopiero w warszawie ale to po jakiś 150km przejechanych.Pozdrawiam

Re: Błąd 18265 a6 2.5 TDI

PostNapisane: 2016-04-12, 06:18
przez Piotruś
Sowa1997, nie wiem czy to wszystko ale zapewniam Cię w 100,1%, że problemy z sygnałem czujnika temperatury oraz wyłącznikiem świateł stopu (czasem inny problem instalacji a nawet samych żarówek zapisuje się tym samym błędem wiec trzeba przepatrzeć wszystko) w zupełności wystarczą by ECU wprowadzało stan serwisowy i siało błędem 18265 po sterownikach skrzyni i ABSu.

Inaczej mówiąc - wskazówka co do dalszych działań jest jednoznaczna i wyrazista. Czy jeszcze coś tego nie wiem - okaże się GDY JUZ DOPROWADZISZ DO IDEALNEJ SPRAWNOSCI CZUJNIK TEMPERATURY oraz CZUJNIK ŚWIATEŁ HAMOWANIA (oraz ich okablowanie).

Póki co sprawa jest oczywista a koszty napraw w najgorszym przypadku jakieś 200 - 300 zł.- . Nie kupuj zamienników - w tym przypadku naprawdę nie warto.
I koniecznie informuj o postępach :-D <luzik>

Re: Błąd 18265 a6 2.5 TDI

PostNapisane: 2020-06-08, 11:36
przez kafelkrzysztof
czy problem udało się rozwiązać?? co było przyczyną usterki?? mam ten sam problem w VW Multivan T5 2.5 TDI AXD z automatyczną skrzynią biegów. błąd 1314 moduł sterowania silnika otwarty obwód, auto wchodzi w tryb awaryjny, dwa razy wymieniałem komputer silnika pomagało na pół roku problem powraca.