Strona 1 z 1

A6 C5 2.5 TDI TIPTRONIC - szarpanie poniżej 1800 obr/min

PostNapisane: 2016-12-27, 16:55
przez wp_wojtek
Witam,
niedawno nabyłem A6 C5 2.5 TDI AKE QUATTRO TIPTRONIC i mam mały problem. Poniżej 1800 obr./min odczuwam niemiłe szarpanie podczas przyspieszenia na 4 i 5 biegu. Im niższe obroty tym gorzej. Na niższych biegach nie jest to odczuwalne, ponieważ momentalnie skrzynia przekracza ten zakres obrotów. Jak przekroczę ten zakres obrotów to szarpanie znika i silnik chodzi prawidłowo. Świeżo po odpaleniu na zimnym silniku tak że mam objaw że auto nie chce jechać po wciśnięciu pedału gazu do oporu, auto nie przyspiesza ani obroty nie rosną przez kilka sekund lecz potem jedzie prawidłowo(może tak ma być), jak chwile sobie po klekocze na wolnych obrotach to potem jest ok więc mnie to aż tak nie martwi tylko to szarpanie (a może ma jedno z drugim styczność).

Ja bym typował konwerter (sprzęgło hydrokinetyczne), lecz przy automatach niewiele miałem do czynienia więc pytam o poradę czego mogła dotyczyć taka usterka opisana wyżej.
a i dodam że nie mam żadnych błędów od skrzyni ani silnika.

Pozdrawiam

Re: A6 C5 2.5 TDI TIPTRONIC - szarpanie poniżej 1800 obr/min

PostNapisane: 2017-01-02, 09:25
przez Piotruś
Wp_wojtek, z Twojego opisu nie bardzo da się wywnioskować co jest faktycznym źródłem problemu: silnik czy skrzynia biegów.
Słaba dynamika i szarpanie poniżej 1800 obr/min bardziej wskazują na silnik niż skrzynię ale to do Ciebie należy prawidłowe i jednoznaczne w interpretacji określenie tego, który podzespół niedomaga ... .

Re: A6 C5 2.5 TDI TIPTRONIC - szarpanie poniżej 1800 obr/min

PostNapisane: 2017-01-19, 13:24
przez mateusz_918
miałem bardzo podobne obiawy do twoich lecz troche inne może opisze swoje obiawy

przy kupnie automat działał wzorowo po przejechaniu paru tys km zaczyna sie jazda, przeciąga biegi szarpie przy zmianie biegów (opcja tiptronic) a na pełnym automacie gdzie biegi powinny sie przełanczać błyskawicznie(szczególnie gdy skrzynia jest zimna) przeciągał mi biegi. i wchodziła mi co jakiś czas w tryb awaryjny, więc wjechałem na kanał i sprawdziłem stan oleju, którego było troche za mało, a stan oleju przy przebiegu 27000tys był fatalny, pojechałem do fachowca od skrzyni biegów, opowiedziałem swój przypadek i zaczyna mi gadać ze to nie musi być to itp,itd. Postanowiłem więc postawic na swoim gdyż miałem wręcz pewność ze to wina starego oleju i jakiegos ubytku, dynamiczna wymiana wraz z płukaniem i czyszczeniem skrzyni wymianą chłodnicy w 100% przyniosła oczekiwany efekt. wszystko jak ręką odjął działa idealnie.

wjedź na kanał i sprawdż stan i kondycję oleju to cię nic nie kosztuje a wiesz jak poprzedni własciciel dbał o automatykę