naprawa ASB 2.5 tdi kod szkrzyni DEW
Napisane: 2017-03-11, 09:43
witam serdecznie na wstępie napisze ze czeka nas obszerna fotorelacja z samodzielnej naprawy ASB.
Pacjent audi a6c5 2.5 TDI Quattro tiptronic 1998r kod silnika AFB kod szkrzyni biegów DEW
mianowicie jakiś czas temu miałem skrzynie u janusza naprawy i regeneracji ASB wymiana całego oleju płukanie regeneracja sprzegła wymiana jednego z koszyków sprzegłowych i tarczek ciernych jak i sprzegłowych koszt nie pamietam ale cos w granicach 2800zł mam już dość paterackich napraw i biore sie za to sam więc proszę o to by nie było spekulacji typu nie dasz rady bo?? bo co ? a co mam do stracenia jak skrzynie padła?.. Więc postanowiłem nie kupować używanej , o której nic nie wiem.
fotorelacja bedzie z naprawy więc bedzie materiał, który może pomóc innym użytkownikom, i prosze też nie podpinać sie pod temam z podobnymi problemami.
bedzie to moja pierwsza naprawa takiej skrzyni więc jestem zielony w temacie, ale jestem osobą uparta i skrupulatną wiec napewno dam radę
przed awarią wszystko ok nic nie dawało oznak tak nagłej awarii, jechałem z prędkoscią około 40km na godzine, i naglę obroty zaczęły podskakiwać, na około + - 100rpm gdy trzymam wcisnięty równo pedał gazu w pozycji około 20% auto gasnie samocznnie, już wiedziałem ze coś się stało w ASB, bo takie objawy daje uszkodzony konwenter, ale to nie wszystko z ASB zleciał olej, prawdopodobnie przez sprzegło hydrokinetyczne. Auto nie jedzie ani do przodu ani do tyłu ani na biegach do holowania (234)czuc delikatne szarpnięcie i nic wiecej mimo braku oleju nie zapala się tryb awaryjny, kupiłem litr oleju by to sprawdzić za chwilkę wchodzę do kanału i dolewam by sprawdzic z kąd realnie leci ten olej, bo na tę chwilę olej na podłodze i innych podzespołach ciągnie sie od misy olejowej do końca auta, wszystko jest strasznie upaćkane.
Jeśli ktoś miał podobny problem proszę o zasugerowanie awarii na czym to polega jak głeboko drązyć w ASB, na pewno któryś koszyk sprzegłowy uległ popękaniu mam tu fajna stronkę, która fajnie ilustruję układ poszczególnych prac i czesci http://www.prnd.pl/automatyczna-skrzyni ... ,4,30.html mam tez pełny schemat skrzyni więc naprawdę nie bedzie problemu potrzebuję pomocy w diagnozie awarii. niemam błedu na vagu zadnych w auto wsadziłem kupe pieniędzy w naprawy czyszczenia wymiany więc nie odpuszczę, ani nie sprzeadam, poprostu zgnije ze staroci jeżdząc do konca w mojej rodzinie
dodam ze nie odpuszczę naprawy mimo wysokich cen i braku doswiadczenia nie oddam do mechaników, oddałem na wymiane rozrządu i wałków z pełna hydrauliką co się stało gdy sprawdziłem co zrobił mechanik mianowicie nie wymienił napinaczy i termostatu, za który sobie policzył a uszczelki na pokrywy zaworów posklejał na silikon, pogroziłem prawnikiem ba za cała naprawę z czesciami wołał 7600zł, ale oddał 3000tyś zł za niedociągniecia i nowy kompletny rozrząd, który juz sam załozyłem i aoto zaczeło mieć odpowiednią moc, nie było tak mułowate jak po wymianie przez mechanika przecholował o oczko ustawienie wałków wzglendem wału i turbo latało za wysoko.
Także modre głowy Sugerować zaczynać wątek ja spadam do kanału rozbierać tłumiki osłony odkręcić wał przegłuby lewatek chłodnice oleju i wyjmuje skrzynię, oczywiscie najpierw doleje litr oleju do sprawdzenia czy to aby na pewno leci ze sprzegła hydrokinetycznego
Pozdrawiam wszystkich
Pacjent audi a6c5 2.5 TDI Quattro tiptronic 1998r kod silnika AFB kod szkrzyni biegów DEW
mianowicie jakiś czas temu miałem skrzynie u janusza naprawy i regeneracji ASB wymiana całego oleju płukanie regeneracja sprzegła wymiana jednego z koszyków sprzegłowych i tarczek ciernych jak i sprzegłowych koszt nie pamietam ale cos w granicach 2800zł mam już dość paterackich napraw i biore sie za to sam więc proszę o to by nie było spekulacji typu nie dasz rady bo?? bo co ? a co mam do stracenia jak skrzynie padła?.. Więc postanowiłem nie kupować używanej , o której nic nie wiem.
fotorelacja bedzie z naprawy więc bedzie materiał, który może pomóc innym użytkownikom, i prosze też nie podpinać sie pod temam z podobnymi problemami.
bedzie to moja pierwsza naprawa takiej skrzyni więc jestem zielony w temacie, ale jestem osobą uparta i skrupulatną wiec napewno dam radę
przed awarią wszystko ok nic nie dawało oznak tak nagłej awarii, jechałem z prędkoscią około 40km na godzine, i naglę obroty zaczęły podskakiwać, na około + - 100rpm gdy trzymam wcisnięty równo pedał gazu w pozycji około 20% auto gasnie samocznnie, już wiedziałem ze coś się stało w ASB, bo takie objawy daje uszkodzony konwenter, ale to nie wszystko z ASB zleciał olej, prawdopodobnie przez sprzegło hydrokinetyczne. Auto nie jedzie ani do przodu ani do tyłu ani na biegach do holowania (234)czuc delikatne szarpnięcie i nic wiecej mimo braku oleju nie zapala się tryb awaryjny, kupiłem litr oleju by to sprawdzić za chwilkę wchodzę do kanału i dolewam by sprawdzic z kąd realnie leci ten olej, bo na tę chwilę olej na podłodze i innych podzespołach ciągnie sie od misy olejowej do końca auta, wszystko jest strasznie upaćkane.
Jeśli ktoś miał podobny problem proszę o zasugerowanie awarii na czym to polega jak głeboko drązyć w ASB, na pewno któryś koszyk sprzegłowy uległ popękaniu mam tu fajna stronkę, która fajnie ilustruję układ poszczególnych prac i czesci http://www.prnd.pl/automatyczna-skrzyni ... ,4,30.html mam tez pełny schemat skrzyni więc naprawdę nie bedzie problemu potrzebuję pomocy w diagnozie awarii. niemam błedu na vagu zadnych w auto wsadziłem kupe pieniędzy w naprawy czyszczenia wymiany więc nie odpuszczę, ani nie sprzeadam, poprostu zgnije ze staroci jeżdząc do konca w mojej rodzinie
dodam ze nie odpuszczę naprawy mimo wysokich cen i braku doswiadczenia nie oddam do mechaników, oddałem na wymiane rozrządu i wałków z pełna hydrauliką co się stało gdy sprawdziłem co zrobił mechanik mianowicie nie wymienił napinaczy i termostatu, za który sobie policzył a uszczelki na pokrywy zaworów posklejał na silikon, pogroziłem prawnikiem ba za cała naprawę z czesciami wołał 7600zł, ale oddał 3000tyś zł za niedociągniecia i nowy kompletny rozrząd, który juz sam załozyłem i aoto zaczeło mieć odpowiednią moc, nie było tak mułowate jak po wymianie przez mechanika przecholował o oczko ustawienie wałków wzglendem wału i turbo latało za wysoko.
Także modre głowy Sugerować zaczynać wątek ja spadam do kanału rozbierać tłumiki osłony odkręcić wał przegłuby lewatek chłodnice oleju i wyjmuje skrzynię, oczywiscie najpierw doleje litr oleju do sprawdzenia czy to aby na pewno leci ze sprzegła hydrokinetycznego
Pozdrawiam wszystkich