Strona 1 z 1

po wymianie asb nie odpala

PostNapisane: 2017-04-15, 17:26
przez mateusz_918
witam auto stało rozłączone od aku dwa miesiące w tym czasie była wyjmowana szukana inna skrzynia o tym samym kodzie DEW, i wymieniana, po skręceniu podłączeniu wszystkiego sprawdzeniu jeszcze raz, przed pierwszym uruchomieniem czy wszystko podpięte na rzut oka wszystko ok a tu lipa, włączam zapłon zegary swiecą piszczy 3sekundowy ciągły dzwięk, na wybieraku mrugnie lampka od hamulca, nawet jak nie wcisne hamulca, po przekręceniu kluczyka zero reakcji, sprawdziłem podłączenie rozrusznika jest ok, wszystko raczej na pewno zrobiłem solidnie, więc niema opcji bym czegos nie spiął, pytanie czy po dwóch miesiącach może się rozkodować imobilaizer ? może to tu siedzi problem

Re: po wymianie asb nie odpala

PostNapisane: 2017-04-15, 20:37
przez bendzji
Jest przekaźnik dający prąd na rozrusznik tylko jak wybierak jest na P lub N - w jego kierunku bym szukał - nim steruje komputer skrzyni według wskazań wybieraka

Re: po wymianie asb nie odpala

PostNapisane: 2017-04-15, 21:34
przez mateusz_918
zrobiłem tak dwa gniazda elektryczne przy asb przedmuchałem kompresorem, odłączyłem aku przy ecu wypiełem bezpieczniki rozłączyłem komputer, wszystko podłączyłem, założyłem klemy i odpalił, nie wiem gdzie siedział problem ale przypuszczam że w tych dwóch złączach elektrycznych od skrzyni.

Re: po wymianie asb nie odpala

PostNapisane: 2017-04-17, 09:25
przez mateusz_918
witam i znów kolejne błedy odrazu po uruchomieniu silnika wyskakują 2 błedy fis podswietla się cały na czerwono, a tych błędów nie idzie wykasować.
17090 - Transmission Range Sensor (F125): Implausible Signal czyli ułozenie dzwigni wzgledem skrzyni kombinowałem na milion sposobów i nie idzie ustawić moje pytanie vzy jest jakis bezpiecznik od tego moze sie przepalił
drugi bład, którego również nie idzie usunąć
18169-Blokada włączania- elektromagnes -N110- dodam ze skrzynia używana wsadzona sprzedawca się zarzekał ze jest dobra i dał gwarancje przed montarzem tej skrzyni, w starej nie było żadnych błędów, macie jakieś sugestie co i dla czego.

nie pali mi się stupka hamulca na wybieraku jak to normalnie po odpaleniu powinna się palić lampka.
biegi działają w trybie awaryjnym przełączają się ok
tip nie dzxiała ze względu na tryb awaryjny

w razie czego mam na podmianę stary f125 od mojej starej skrzyni ale może jest tam jakiś bezpiecznik za to odpowiedzialny który się przepalił

problem rozwiązany przepalony bezpiecznik 15ap

ale zeby nie było za dobrze to jest nowy problem odpalic auto moge tylko w pozycji n juz mi brak pomysłów, pustka w głowie

Re: po wymianie asb nie odpala

PostNapisane: 2017-04-17, 12:49
przez bendzji
Linka wybieraka ustawiona prawidłowo? Proponuję podejrzeć vagiem czy widzi sterownik skrzyni prawidłową pozycję wybieraka

Re: po wymianie asb nie odpala

PostNapisane: 2017-04-21, 08:11
przez mateusz_918
tak własnie to ona była winna jest już ok znaczy ustawione było ok, ale po przejechaniu 300km zleciał olej z skrzyni działała bardzo dobrze, po pracy wsiadłem w autko odpaliłem po przejechaniu 100m tryb awaryjny pomyslałem moze trzeba jeszcze oleju dolac trochę ale to nie to było przyczyną trybu awaryjnego i podczas jazdy na tipie majac bieg nr 4 chciałem wrzucić wyższy piaty bieg a skrzynia tego nie chciała zrzucała mi na bieg nr 4 tak samo było z poprzednią skrzynią gdzie wypluło mi uszczelniacz na pompie więc dojechałem do domu wchodzę na kanał a tam wszystko od oleju upaćkane, nie mam juz siły na te auto to jest już druga kupiona skrzynia
bład który sie pojawiał notorycznie to 18265 - Load Signal: Error Message from ECU bład odczytany na programie vcds w skrzyni biegów, niby błąd jest związany z przepływomierzem nie takim jak oryginalny o innych numerach, lub martwym.

Re: po wymianie asb nie odpala

PostNapisane: 2017-04-21, 10:10
przez mateusz_918
jaka jest przyczyna ze przy np 110km/h wrzucając na tipie z 4 biegu na 5 bieg skrzynia sama zrzuca po sekundzie na 4 bieg gdy cisne gaz, jednak gdy trzymam gaz w równym położeniu to problemu niema, dopiero gdy dodam gaz to redukuje mi na 4, a nie powinna redukowac przy wysokich obrotach zreszta na tipie redukcja następuję tylko gdy są za niskie obroty,

drugie pytanie jesli zrobię logi dynamiczne ASB jest ktoś w stanie na forum ogarnąć temat z odczytaniem?

sprawdziłem poziom oleju przy temp 30 stopni i się okazuje ze oleju jest ok wczoraj tak dziś tak, wydaje mi się że poprostu nalalismy za dużo oleju i przy wyższej prędkośći wypluwało go odpowietrznikami u góry skrzyni ogólnie wlane zostało równe 8litrów a w skrzyni było tyle co nic gdy ją odebrałem od kuriera.

trzecia sprawa czy poziom aku ma wpływ na tryb awaryjny ASB?

Czwarta sprawa jadąc autem zauważyłem że ma problem z przełączeniem w pozycji D z trzeciego biegu na czwarty co jest za to odpowiedzialne słaby elektrozawór ma jakąś niższą wartość i nie pompuje tyle oleju ile trzeba? bo przeciąga mi do około 3tyś obrotów pozostałe ładnie do 2500 mak 2700rpm