Strona 1 z 1

Tryb awaryjny po nagrzaniu, 4,2 quattro

PostNapisane: 2019-06-01, 12:14
przez Korrol
Witam forumowiczów :) A6 C5 4,2quattro, skrzynia 5hp24
Panowie mam taki problem. Autko po odpaleniu działa idealnie. Skrzynia biegów zmienia elegancko. Jak się depnie na gaz to biegi dopiero zaskakują po chwili. Tzn jadę na przykład na drugim biegu wbija trzeci obroty idą lekko do góry i dopiero po chwili czuć, że ten trzeci bieg wskoczył. Przy spokojnej jeździe nie ma żadnego objawu. Biegi na drivie zmienia fajnie, od 1-5 ładnie przerzuca i w górę i w dół, na manualu tak samo. To na zimnej skrzyni. Po rozgrzaniu skrzyni, czyli po przekroczeniu lekko 60stopni wg wskaźnika, skrzynia wpada w tryb awaryjny i koniec :( po zgaszeniu silnika i włączeniu ponownie tryb awaryjny nie świeci ale jest aktywny. Jak tylko ruszę od razu wpada w tryb awaryjny. Wsteczny działa bez zarzutu zarówno na zimnej jak i ciepłej skrzyni i w trybie awaryjnym. Poziom oleju jest ok, przekładaliśmy mechatronik z innej takiej samej skrzyni i objawy te same. Dodam jeszcze, że coś mam słabe ładowanie w aucie. Nie wiem czy to może mieć coś wspólnego. Ale ładowanie mam jakoś 13,3-13,4. Błąd 17114. Pomozcie, proszę bo już ostatnio nie mam siły do tego auta :)

Re: Tryb awaryjny po nagrzaniu, 4,2 quattro

PostNapisane: 2019-06-04, 15:13
przez Sirbu
Miałem podobny objaw. Winowajcą okazała się wiązka od płyty sterującej w której jest czujnik temperatury

Re: Tryb awaryjny po nagrzaniu, 4,2 quattro

PostNapisane: 2019-06-04, 15:27
przez Korrol
A miałeś jakiś bład jak tak się działo?
jest to jakiś pomysł :) sprawdzimy, dzięki za radę, dam znać jak się za to wezmę czy pomogło :)

Re: Tryb awaryjny po nagrzaniu, 4,2 quattro

PostNapisane: 2019-06-11, 07:17
przez Sirbu
Raz miałem raz nie miałem:) W blokach pomiarowych czujnik potrafił pokazać 200 stopni temperatury skrzyni:D

Re: Tryb awaryjny po nagrzaniu, 4,2 quattro

PostNapisane: 2019-09-03, 08:31
przez Korrol
Problem został rozwiązany już jakiś miesiąc temu, piszę dopiero teraz bo najpierw pojeździłem czy wszystko dobrze działa. Mianowicie patrząc od początku problemem okazał się zepsuty nowy filtr oleju. Zaczęło się wszystko od wymiany oleju. Kiedy wymieniliśmy olej i filtr, po poskładaniu wszystkiego do kupy skrzynia umarła. Wyjechała z garażu i koniec. Później zaczęło się szukanie, nikomu nie przyszło do głowy, że nowy filtr może być zepsuty. Kupiliśmy drugą skrzynie, która miała opisane w wątku objawy na zimnej/ciepłej. Skrzynia zdjęta ponownie, rozebrana na częsci pierwsze, przegląd wszystkich części. Problem były oringi na koszu forward, dokładnie zabierak kosza "A''. Założyliśmy skrzynie i znowu umarła, w tedy daliśmy stary filtr oleju ( na szczeście nie został wyrzucony, tylko wyczyszczony i schowany ;) ) i śmiga elegancko. Reasumując, pierwszy objaw skrzyni filtr oleju, drugi objaw na zimnej ciepłej skrzyni były oringi, pozdrawiam

Re: Tryb awaryjny po nagrzaniu, 4,2 quattro

PostNapisane: 2019-09-03, 09:38
przez bendzji
ten nowy filtr to był jakiś zamiennik?