Strona 1 z 2

tiptronic - tryb awaryjny, A6 C6 3.0TDI dwa bledy

PostNapisane: 2014-10-15, 16:26
przez arekarek999
Witam,
Mam problem z audi A6 C6 z 2006r. 3.0TDI
Błąd skrzyni biegów tiptronic :

009988 - Element cierny skrzyni biegów / sprzęgło E: czas użycia niewiarygodny
P2704 - 000 - -
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01110000
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 330366 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2005.02.01
Czas: 13:25:45

001923 - Kontrola zmiany biegów: 3-4
P0783 - 000 - -
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01110000
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 3
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 330346 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2005.02.01
Czas: 14:18:05

Po skasowaniu błędów, i krótkiej przejażdżce skrzynia wskakuje w tryb awaryjny. po zgaszeniu silnika i włączeniu go ponownie błąd się sam kasuje ale znowu pojawia na wyzszych obrotach. na niskich obrotach chodzi ok....
Skrzynia to 6hp-19 hkg

Nie mam pojęcia co to za błędy, jak je naprawić ? co się zepsuło ? i co one tak na prawdę oznaczają ?
proszę o pomoc, dziękuję

Re: tiptronic - tryb awaryjny, A6 C6 3.0TDI dwa bledy

PostNapisane: 2014-10-16, 06:50
przez Piotruś
Arekarek999, zapis błędów raczej ewidentnie wskazuje na wewnętrzne uszkodzenie skrzyni biegów (lub mechatroniki ale wątpię).
Fajnie, że trafiłeś z tym problemem na nasze forum ale obawiam się, że internet jest ostatnim miejscem, które pomoże Ci skutecznie pozbyć się kłopotu :| .
Poszukaj specjalistycznego serwisu automatycznych skrzyń biegów ale bezwarunkowo z potwierdzonymi referencjami i takiego, która da Ci 100% gwarancji, że autko wyjedzie od nich sprawne. Jeżeli ktoś zacznie tylko eksperymentować na chybił-trafił, a w końcu się podda - to raczej żaden prawdziwy specjalista nie zgodzi się na poprawki (lub składanie skrzyni od zera) po jakimś druciarzu.

Przykra i niestety kosztowna awaria. Byłoby fajnie gdybyś dał nam znać jak sprawa się potoczy ... <luzik> .

Re: tiptronic - tryb awaryjny, A6 C6 3.0TDI dwa bledy

PostNapisane: 2014-10-16, 17:30
przez arekarek999
Witam,
Właśnie byłem już u kilku specjalistów, zajmującymi się automatami i każdy powiedział to samo : Naprawa wyjdzie w granicach 5.000zł i naprawią, albo za samą rozbiórkę i popatrzenie co mogło się tam porobić 1000zł .... i oddają skrzynie w częściach do bagażnika xD

Byłem u znajomego co sprowadza angliki i sna takich serwisantów od skrzyń, mówił ze lepiej kupić skrzynie i przełożyć kosz w granicach 3.000zł tylko żeby trafić na taką co działa faktycznie ;p
Mówił też ze żaden z powyższych serwisantów nie znają się na tych skrzyniach, oni w serwisach to pierwsze co robią : regenerują konwerter, wymieniają pompę i sterownik co ich kosztuje jakieś 2000zł i wtedy zazwyczaj chodzi skrzynia i kasuja 5000zł :p
Mówił ze warto samemu rozebrać w części bo być może jest uszkodzona jakaś drobnostka uszczelka czy elektrozawór, no ale i tak ktoś to musi zrobić co chociaż się trochę na tym zna a taki od razu mówi za naprawe kosmiczne pieniądze ....


Liczyłem właśnie ze ktoś miał taki problem i podpowie na forum co jest przyczyną czy sterownik czy konwerter, żebym mógł samemu kupić daną część i sobie to skręcić po prostu bo przyznam szczerze dokładać 5.000zł to zmora .....

Oczywiście będę coś kombinować i dam znać jak losy się potoczyły,


ps. pierwszy i ostatni automat.

Re: tiptronic - tryb awaryjny, A6 C6 3.0TDI dwa bledy

PostNapisane: 2014-10-17, 09:32
przez jmm
A skad jesteś? Bo w tapie nie widzę. Moze sie znajdzie jakiś lepszy serwis bliżej ciebie

Re: tiptronic - tryb awaryjny, A6 C6 3.0TDI dwa bledy

PostNapisane: 2014-10-19, 20:37
przez arekarek999
Kraków. Już mam po uszy tych wszystkich serwisantów. W Audi powiedzieli mi 10.000zł, w każdym specjalistycznym serwisie koło 5.000zł a każdy inny mechanik posiadający jakiś drobny warsztacik - NIKT SIĘ NIE CHCE PODJĄĆ ROBOTY, oni tylko chcą diagnozować VCDS'em za 100zł i powiedzieć mi jakie błędy ale nikt nie chce rozebrać i naprawiać albo chociaż spróbować .... tylko ze vcd's sobie kupiłem i też sobie sam zdiagnozowałem...
Doszedłem do wniosku że sam ją ze znajomym rozkręcimy i popatrzymy możę coś zauważymy, a jak nie to kupie całą skrzynie z allegro i zmienie bo taniej mnie to wyjdzie niż naprawa u tych wszystkich serwisantów ....

Re: tiptronic - tryb awaryjny, A6 C6 3.0TDI dwa bledy

PostNapisane: 2014-10-19, 22:32
przez jmm
Podjedz do chłopaków z quattro service, moze cos Ci doradza

Re: tiptronic - tryb awaryjny, A6 C6 3.0TDI dwa bledy

PostNapisane: 2014-10-20, 07:18
przez Piotruś
arekarek999 napisał(a):Doszedłem do wniosku że sam ją ze znajomym rozkręcimy i popatrzymy możę coś zauważymy, a jak nie to kupie całą skrzynie z allegro i zmienie bo taniej mnie to wyjdzie niż naprawa u tych wszystkich serwisantów ....


Sorry ale to raczej średni pomysł.
Zwróć uwagę, że zespół mechatroniczny Twojego tipa (czyli całe sterowanie "elektrohydrauliczne" wraz z sterownikiem) jest tak zwanym komponentem chronionym. Kupując skrzynię z Allegro będziesz miał dwa wyjścia:

1. Przełoży własny mechatronik do nowej skrzyni.

2. Po założeniu nowej skrzyni wybrać się do ASO i tam dopisać ją do reszty samochodu.

I teraz tak:

W pierwszym przypadku - jeżeli Twój mechatronik jest uszkodzony (chociaż nie sądzę), to całe działanie z oczywistych powodów straci jakikolwiek sens.

W drugim przypadku, gdyby się okazało, czego nigdy w 100% nie wykluczysz, że nowa skrzynia pochodzi z kradzieży - narazisz się na bardzo poważne konsekwencje prawne, a Twoje auto wyjedzie z ASO lawetą na policyjny parking aż do ostatecznego wyjaśnienia sprawy.
I gwarantuję - nie są to żadne "strachy na lachy", tylko całkiem realne zagrożenie dużej straty finansowej jak stania się mimowolnym paserem.

Oczywiście istnieje trzecie rozwiązanie - czyli likwidacja ochrony (skradzionego) komponentu przez szemranych cfffaniakuf za "symboliczną opłatą" , ale to w moim świecie byłoby jest już całkiem niedopuszczalne (masakra).

Osobiście, w dalszym ciągu najbardziej namawiam Cię na rzetelną diagnostykę przez serwis wyspecjalizowany w naprawach "automatów".
Naturalnie nie mam na myśli odczytu błędów via VCDS, tylko regularną ocenę wszystkich poszczególnych parametrów pracy zakończone relatywnie precyzyjnymi wnioskami zakreślającymi zakres ewentualnej naprawy.

W całej PL takich serwisów jest ok. 5 :

- Czernica (Śląskie)
- Długołęka (Dolnośląskie)
- Warszawa
- Poznań
- i zdaje się , że jeszcze okolice Katowic ale tego nie jestem do końca pewny

ale ja nie chcę żadnego faworyzować. Wystarczy użyć szukajki <luzik>

Re: tiptronic - tryb awaryjny, A6 C6 3.0TDI dwa bledy

PostNapisane: 2014-10-20, 12:17
przez arekarek999
BYłem już w autoryzowanym servisie, powiedzieli mi 10.000zł Auto jest warte 25tyś a naprawa 10.000 to już wole sprzedać to auto niech się ktoś inny bawi....

Re: tiptronic - tryb awaryjny, A6 C6 3.0TDI dwa bledy

PostNapisane: 2014-10-20, 12:32
przez arekarek999
Całe życie jeździłem starą A4 z 97roku I przez 5 lat dołożyłem do niej 50zł ( zawias od drzwi ) pomijając wymianę części takich jak klocki i olej. Tą A6 nie pojeździłem nawet pół roku. Dobrze ludzie mówią ze tylko stare audi coś warte, wszystkie te nowe to jeden wielki chłam :D

Re: tiptronic - tryb awaryjny, A6 C6 3.0TDI dwa bledy

PostNapisane: 2014-10-21, 05:47
przez jmm
To jak nie sluchales co mówili ludzie tylko chciałeś nowsze to masz efekt. Po za tym a6 c6 za 25 kola? Robi sie ciekawie

Re: Odp: tiptronic - tryb awaryjny, A6 C6 3.0TDI dwa bledy

PostNapisane: 2014-10-21, 16:31
przez nie pamietam 82
arekarek999 napisał(a):Tą A6 nie pojeździłem nawet pół roku. Dobrze ludzie mówią ze tylko stare audi coś warte, wszystkie te nowe to jeden wielki chłam :D


Wydaje mi się, że wszystko rozbija się o udokumentowaną historię serwisową i... o to jak zostało auto sprawdzone przed zakupem.

25 tys za C6 to faktycznie cena " jajka niespodzianki " albo " anglika " .

Pozdrawiam i współczuję .

Re: tiptronic - tryb awaryjny, A6 C6 3.0TDI dwa bledy

PostNapisane: 2014-10-26, 14:45
przez Piotruś
Jakieś nowości w temacie ?

Re: tiptronic - tryb awaryjny, A6 C6 3.0TDI dwa bledy

PostNapisane: 2014-10-29, 16:38
przez arekarek999
Witam.

Kupiłem kompletną skrzynie z allegro, wymieniłem i auto chodzi :) Sprzedam teraz tą zepsutą skrzynie chociaż za parę groszy i troszkę mi się zwróci. Wyjście kupna skrzyni było mimo wszystko najtańsza opcją wyjścia z sytuacji. Koszty naprawy tak skomplikowanego urządzenia są sporym jeszcze wydatkiem w Polsce i mało, bardzo mało specjalistów. Dzięki za porady i pozdrawiam :)

Re: tiptronic - tryb awaryjny, A6 C6 3.0TDI dwa bledy

PostNapisane: 2014-11-05, 20:57
przez myszk000
U mnie dzis bardzo podobnie. Problem z plynnoscia zmiany biegow. Tak jakby skrzynia na chwile zwariowala.
Mozecie pomoc w odczytaniu bladow? Moze ulatwi to diagnoze.
4 Bledy:
17087 - Brake Switch (F)
P0703 - 000 - Electrical Malfunction - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 4
Reset counter: 40
Mileage: 153325 km
Time Indication: 0
Date: 2014.08.25
Time: 14:21:52

Freeze Frame:
RPM: 800 /min
RPM: 896 /min
RPM: 384 /min
(no units): 2.0
(no units): 26.0
Temperature: 63.0°C
T.B. Angle: 0.0°

18291 - Park/Neutral Switch
P1883 - 000 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 153343 km
Time Indication: 0
Date: 2014.08.27
Time: 14:51:27

17167 - Shift Monitoring
P0783 - 000 - 3-4 Shift
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 3
Reset counter: 40
Mileage: 154114 km
Time Indication: 0
Date: 2014.10.23
Time: 16:03:03

17119 - Gear 5
P0735 - 000 - Incorrect Ratio
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 154165 km
Time Indication: 0
Date: 2014.11.05
Time: 16:50:51

Re: tiptronic - tryb awaryjny, A6 C6 3.0TDI dwa bledy

PostNapisane: 2014-11-10, 15:11
przez Przemcio
Trochę Tipa w c6 pogryzlem to i się wypowiem [WHITE SMILING FACE][WHITE SMILING FACE][WHITE SMILING FACE] wiec z tak nie wielu informacji wnioskuję skrzynia jest na 99% GZW i na pewno nie ma mechatronik ochrony komponentu... po dwa jak potrzebujesz części do gzw zapraszam do torunia leży taka od mojego auta nie potrzebnie zrzucona... mam jeszcze mechatronika z kgx... co do awarii to taj jak koledzy wyżej usterka mechaniczna i bez wyjęcia jej można gdybać [WHITE SMILING FACE][WHITE SMILING FACE][WHITE SMILING FACE] polecam midparts są w Krakowie albo Katowice i poznań dobrze robia Tipa... jak juz zrzucić z skrzynie pomysł o rozrządzie... dołożysz 2700zl i z głowy hehe