Strona 1 z 1

Stukanie w tunelu środkowym przy dźwigni zmiany biegów

PostNapisane: 2016-05-25, 09:19
przez kosmat21
Witam Panowie i Panie.
Jest to mój pierwszy post na tym forum. Niedawno stałem się posiadaczem A6 C6 3.2 FSI Quattro ze skrzynią Tiptronic. Sprowadza mnie do Was kilka pytań i może uda mi sie dzięki Wam uzyskac odpowiedź na chociaż jedno :)
1) Zauważyłem taki myk, że jak samochód stoi na P lub N i wciskam pedał hamulca to z tunelu środkowego w okolicach dźwigni zmiany biegów słychać jedno stuknięcie. Każde naciśniecie pedału to jeden stuk w tunelu. Brzmi to tak jak jakiś elektrozamek, elektrozawór, jakaś załączająca się blokada. Czy w tunelu jest jakieś takie urządzenie, które może się poluzować i stukać? Może to jakaś blokada przed wrzuceniem biegu bez wciśniętego hamulca? Wydaje mi się (ale pewien nie jestem), że przed wymianą klocków tego nie było. Nie wiem czy to ma znaczenie ale magik w warsztacie wymieniając klocki podnosił samochód podpierając podnośnik gdzieś pod silnikiem co spowodowało, że zawieszenie (zwykłe) mocno się opuściło. Może taki mocny wychył silnika spowodował, że puściło jakieś mocowanie.. Rozebrałbym tunel i zajrzał do środka ale jak na niego patrzę to nie wiem z której strony się zabrać.
https://youtu.be/YsTKKyGlRgs
Czy ktoś z Was spotkał się z czymś taki, może było to już przerabiane na forum?

2) Przy zakupie auta miałem komunikat o konieczności wymiany klocków hamulcowych (kontrolka żółta na FIS-ie) co też poczyniłem. Po wymianie klocków zauważyłem, że kontrolka od hamulców już się nie świeci ale kilkanaście sekund po odpaleniu auta wyskakuje komunikat Service (bez żadnej ikonki itp-sam napis.), który po kilku sekundach znika i FIS normalnie wyświetla radio, spalanie itp. Po wciśnięciu CHECK na desce nie pokazuje żadnych komunikatów a wcześniej w przypadku klocków pokazywał "Brake Pads". Podjechałem do dwóch magików z kompami do diagnostyki i obaj nie widzą żadnych błędów. Co może oznaczać ten komunikat? Czy może jakaś inspekcja serwisowa czy olejowa?
http://images77.fotosik.pl/625/3246cf58e80637e7med.jpg

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi :)

Re: Stukanie w tunelu środkowym przy dźwigni zmiany biegów

PostNapisane: 2016-05-25, 10:13
przez Piotruś
kosmat21 napisał(a):Może to jakaś blokada przed wrzuceniem biegu bez wciśniętego hamulca?

Dokładnie tak. Jest OK.

Ad. 2
Komunikat "service !" oznacza, ze minął już maksymalny czas do następnego przeglądu.
Wciskanie checka nic nie pomoże - auto musi na regularny przegląd INO zakończony zresetowaniem (i/lub ustawieniem) terminarza przeglądów.
Ewentualny czas i przebieg pozostały do kolejnego przeglądu będziesz sobie sprawdzał ale przez wyświetlacz MMI (funkcja wybierana z menu).

Re: Stukanie w tunelu środkowym przy dźwigni zmiany biegów

PostNapisane: 2016-05-25, 14:59
przez kosmat21
Dzięki Królu Złoty za te cenne informacje. Do tunelu zajrzę bo i tak wydaje mi się, że za głośno to stuka. A komunikat Service juz mi magik usunął-faktycznie była to inspekcja. Dzięki jeszcze raz!

Re: Stukanie w tunelu środkowym przy dźwigni zmiany biegów

PostNapisane: 2016-05-25, 15:29
przez Witia
kosmat21 tu masz opis jak rozebrać tunel :)

viewtopic.php?t=2110
Pozdrawiam.

Wysłane z mojego D2203 przy użyciu Tapatalka