Strona 1 z 4

Wymiana oleju w skrzyni biegów tiptronic - A6C6.

PostNapisane: 2013-08-22, 07:35
przez rafm
Koledzy mam pytanko
Czy są to skrzynie biegów "bezobsługowe" ?
tzn. producent nie przewiduje wymiany oleju - prawda to ???

Czy trzeba wymieniać olej - a jeśli tak to na jaki ???

Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów tiptronic - A6C6.

PostNapisane: 2013-08-22, 22:05
przez krysti
rafm napisał(a):Koledzy mam pytanko
Czy są to skrzynie biegów "bezobsługowe" ?
tzn. producent nie przewiduje wymiany oleju - prawda to ???

Czy trzeba wymieniać olej - a jeśli tak to na jaki ???

Trzeba wymieniać co około 60 tyś km
Olej z tego co słyszałem tylko ori -cena około 90pln litr, ale nie fachowcy się wypowiedzą..

PostNapisane: 2013-08-23, 05:13
przez Piotruś
Osobiście stosuję poniższy "system":
1 Forsowna eksploatacja nierzadko z przyczepą - wymiana co ok. 60 tys.km. .
2. Eksploatacja dynamiczna / agresywna (nie dopytuję każdego z osobna, bo takie sprawy można wywnioskować też po częstotliwości wymian tarcz i klocków hamulcowych i tak dalej) - wymiana najdalej co 80 tyś.km.
3. Bardzo "wyważony" tryb eksploatacji, bez forsowania (w tym termicznie) zespołu napędowego - uważam, że nawet co 100 tyś.km. wystarczy ale trzeba mieć pewność co do charakteru eksploatacji i kierowcy ... .

Olej (w modelach C6) faktycznie tylko oryginalny ale ceny zaczynają się od 190 zł.- (za tyle mniej więcej kupuje ASO w "centrali") do ok. 230 zł.- za litr ... .
Do tego filtr oleju, kilka uszczelek i nowy korek spustowy.

PostNapisane: 2013-08-23, 11:04
przez rafm
Odpisał mi gość z alledrogoo że powinienem zastosować olej:

VW/AUDI G 060162 A1/A2/A6 - podobno taki symbol jest oleju oryginalnego + uszczelki etc.

lub olej ZF LIFEGUARD Fluid 8

Do skrzyni wchodzi około 8-9 litrów.

Zatem pozostaje wymiana w ASO ??? - brak oleju na rynku ???

Z tego co się zorientowałem, to quuatro mają skrzynie z oznaczeniem:
6HP19A

PostNapisane: 2013-08-24, 13:52
przez Przemcio
Przecież jest zamiennik Ravenol http://www.ebay.de/itm/10-Liter-Automat ... 2a22ce133f

i jeszcze ten Mannol tani jak barszczyk ;p http://www.ebay.de/itm/10-Liter-ATF-Get ... 3ccab19ac3

PostNapisane: 2013-08-25, 10:19
przez Piotruś
Przemcio napisał(a):Przecież jest zamiennik Ravenol http://www.ebay.de/itm/10-Liter-Automat ... 2a22ce133f

i jeszcze ten Mannol tani jak barszczyk ;p http://www.ebay.de/itm/10-Liter-ATF-Get ... 3ccab19ac3


"Wolnoć Tomku w swoim domku" :) .
Niby "oryginalne" żarniki ksenonowe od Philipsa za 80 zł.- też można kupić ... (na Allegro).

Przemcio, gdy kupiem swoje pierwsze w życiu A6 C5 2.5 TDi, to w tiptroniku znalazłem czerwony płyn ATF, a samochód jeździł z tym gufnem bardzo dobrze - ciekawe tylko jak długo by to trwało gdybym nie był pasjonatem i fanatykiem własnego auta ... .

Nie chcę wszczynać polemiki, tym bardziej, że nie posiadam żadnego doświadczenia z przedstawioną przez Ciebie "alternatywą", jednak z uwagi na:
- świadomość wymagań, które musi spełniać płyn w skrzyniach HP19A
- świadomość horrendalnych kosztów ewentualnej naprawy takiego tipa
- wrodzoną ostrożność przed produktami bez dopuszczeni producenta
... ja zdecydowanie odradzam takie eksperymenty ale co oczywiste każdy ma prawo myśleć po swojemu i robić z własnym samochodem co mu się żywnie podoba ;-) ... .

rafm napisał(a):Zatem pozostaje wymiana w ASO ?


Wymiana w ASO nie jest konieczna. Kilku ludzi w Polsce z poza ASO tez potrafi tego dokonać ... ;-) .

- brak oleju na rynku ?


Moim zdaniem brak, a według Przemcia jakaś alternatywa jednak istnieje.
Sam musisz zadecydować .... .

PostNapisane: 2013-08-25, 11:02
przez Przemcio
Piotruś, Ja to tylko dałem jako ciekawostkę ale z drugiej str ten ravenol jest bardzo polecany do 6hp19 w BMW można znaleść dobre opinie na temat tego oleju w necie :mrgreen: Ja myśle że jakbym zmieniał to wziąłbym zamiennik do dwóch wymian,

Myśle że mogę robić za króliczka doświadczalnego ;)

W nie długim czasie mam zrobić wymianę bo mnie sie chyba tipek sypie :-/ tak dla spróbowania

To może żeby już nie spamować ma ktoś może nr filterka itd

Wiem że w bumie E60 filtr zintegrowany jest z miską a jak to wygląda w Audi? to samo co w 5Hp....?

PostNapisane: 2013-08-25, 11:14
przez Piotruś
Przemcio napisał(a):To może żeby już nie spamować ma ktoś może nr filterka itd

Wiem że w bumie E60 filtr zintegrowany jest z miską a jak to wygląda w Audi? to samo co w 5Hp....?


Spokojnie Przemcio.
W C6 jest normalny filtr (jak w 5HP z C5). Wszystkie numery podam Ci w troszkę późniejszym czasie ;-) (na tym kompie nie mam ETKI).

PostNapisane: 2013-08-25, 11:23
przez Przemcio
Piotruś napisał(a):
Przemcio napisał(a):To może żeby już nie spamować ma ktoś może nr filterka itd

Wiem że w bumie E60 filtr zintegrowany jest z miską a jak to wygląda w Audi? to samo co w 5Hp....?


Spokojnie Przemcio.
W C6 jest normalny filtr (jak w 5HP z C5). Wszystkie numery podam Ci w troszkę późniejszym czasie ;-) (na tym kompie nie mam ETKI).
Bez Ciebie to Jak Audi bez Q <rotfl> Dzieki za pomoc :->

PostNapisane: 2013-08-26, 10:30
przez Piotruś
Przemcio napisał(a):Bez Ciebie to Jak Audi bez Q Dzieki za pomoc


Bez przesady ;-) . Z przyjemnością :

1. 09L325429 Filtr siatkowy - 1 szt. (cena ok. 170 zł.-)
2. 09L321371A Uszczelka misy - 1 szt.- (cena ok 165 - 170 zł.- )
3. 01V321379 Uszczelka korka kontrolnego/napełniania (oring) - 1 szt.- ( cena ok. 7,50 zł. )
4. 018321377B Śruba (korek) spustowa z uszczelką - 1 szt. ( cena ok. 16 zł.- ) .

Cen w EURO niestety już nie posiadam ... .

Przy okazji podam Ci jeszcze momenty dokręcania śrub misy olejowej i korków - uwierz, że naprawdę warto ich przestrzegać ... ;-) .

PostNapisane: 2013-08-26, 11:32
przez Przemcio
Piotruś napisał(a):
Przemcio napisał(a):Bez Ciebie to Jak Audi bez Q Dzieki za pomoc


Bez przesady ;-) . Z przyjemnością :

1. 09L325429 Filtr siatkowy - 1 szt. (cena ok. 170 zł.-)
2. 09L321371A Uszczelka misy - 1 szt.- (cena ok 165 - 170 zł.- )
3. 01V321379 Uszczelka korka kontrolnego/napełniania (oring) - 1 szt.- ( cena ok. 7,50 zł. )
4. 018321377B Śruba (korek) spustowa z uszczelką - 1 szt. ( cena ok. 16 zł.- ) .

Cen w EURO niestety już nie posiadam ... .

Przy okazji podam Ci jeszcze momenty dokręcania śrub misy olejowej i korków - uwierz, że naprawdę warto ich przestrzegać ... ;-) .
rzuce nr OEM i sie zobaczy dzieki bardzo

PostNapisane: 2013-08-26, 21:52
przez XCENTRIC
To i ja się dołączę do tematu o ile wolno. Mojej C6 lift stuknęło właśnie 190tyś. i chciałem wymienić olej w automacie, bo na 200% nikt tego przede mną nie zrobił ;-)
Motorownia CDYA, więc 240KM i 500Nm (skrzynia prawdopodobnie 6HP19)
Pytanie jest następujące i dość ciekawe - jakiś czas temu dzwoniłem do serwisu ASB w Długołęce (tu skłonię się o poradę, czy warto u nich? :roll: ) i usłyszałem odpowiedź, że wymiana statyczna ZF LifeGuard FLUID 8, wraz z wymianą filtra i uszczelek to koszt 850PLN brutto :->
Powiem szczerze, że z doświadczenia wiem, że to koszt bardzo mały, nawet, jak na wymianę statyczną (koszt dynamicznej okolice 2500PLN).
Czy taka operacja jest możliwa do przeprowadzenia przy zachowaniu w/w elementów i kosztu oleju??

Ewentualnie proszę o info, gdzie we Wrocławiu, czy okolicach Legnicy/Lubina, ktoś poważnie zajmuje się automatami...

PostNapisane: 2013-08-27, 02:31
przez Piotruś
XCENTRIC, myślę, że ktoś nie zachował podstawowej staranności odpowiadając na Twje pytanie.
Zwykła pomyłka lub niechlujstwo pracownika. Nie ma najmniejszych szans zrobić tego w wym. kwocie .

PostNapisane: 2013-08-27, 09:22
przez rafm
Mnie w ASO - również powiedziano większą kwotę - około 1900 PLN - dodając jednocześnie że w skrzyniach typu 6HP19A, generalnie producent nie przewiduje wymiany oleju ale u mnie można wymienić bo po wizualnej kontroli widać że olej jest "wypracowany" - takie słowa usłyszałem.

Czy po wymianie oleju przez "znajomego mechanika" - należy ingerować w sterownik skrzyni etc. ??

PostNapisane: 2013-08-27, 10:19
przez Piotruś
rafm napisał(a):Czy po wymianie oleju przez "znajomego mechanika" - należy ingerować w sterownik skrzyni etc.


Profesjonaliści mówią, że trzeba wykonać adaptację, zaś w ASO nie w każdym przypadku ... .

Wolałbym tego nie komentować, bo z tego co mi się udało dotychczas zauważyć, to zasadniczo każda lekko już wyeksploatowana skrzynia bezpośrednio po adaptacji pracuje jak w nowym aucie lecz po upływie jakiegoś czasu (gdy zaistnieje już większość wymaganych sytuacji dotyczących obciążenia, prędkości i temperatury) - i tak wszystko wraca do "starych przyzwyczajeń" (sterowniki GCU są już naprawdę mądre, samodzielne i obdarzone własną inteligencją).

Przeprowadzenie adaptacji jest przydatne z innego powodu - dobrym fachowcom genialnie ułatwia diagnostykę skrzyni... .

Odrębną kwestią jest zagadnienie aktualizacji oprogramowania sterującego tipem - w większości starszych egzemplarzy bardzo zalecane, a podczas wymiany oleju wręcz konieczne.
Wówczas dotychczasowe parametry nastawne i tak zostają usunięte, więc adaptacja jest wymagana, a już na pewno wysoce-wysoce wskazana !!
(samo tez się w końcu zaadoptuje ale "po swojemu")