Buczenie/Dudnienie podczas skręcania kół
Napisane: 2019-11-04, 12:05
Witam wszystkich KLUBOWICZÓW. Chciałbym podzielić się moimi spostrzeżeniami na temat problemu opisanemu w tytule postu.
Otóż od momentu zakupu auta, podczas jazdy zauważyłem, że przy skręcaniu kół słychać dziwne, bardzo uciążliwe BUCZENIE. Odczucie było takie jakby nadwozie wchodziło w REZONANS. Dodam jednocześnie, że problemu nie było "na zimnym silniku" jednak po przejechaniu kilku kilometrów problem nieustannie powracał (można powiedzieć REGULARNIE). Podejrzenie padło oczywiście na pompę wspomagania więc wymieniłem w całym układzie olej. Nie pomogło. Pomyślałem, że to może POMPA WSPOMAGANIA "kończy się" nieuchronnie, jednak po przeprowadzonym śledztwie odrzuciłem również i to rozwiązanie (pompa nie buczała na zimnym/rozgrzanym silniku, nie było pęcherzyków powietrza w zbiorniczku itd, itp). Kolejny krokiem było wyeliminowanie zużytej/zepsutej MAGLOWNICY. Poczytałem trochę FORA internetowe i pooglądałem materiały w serwisie YouTube (dużo filmików na ten temat)....Kolejny raz odrzuciłem tą możliwość (zepsuta MAGLOWNICA zachowuję się inaczej niż w opisywanym przypadku). Prześledziłem również wiele POSTÓW na temat łożysk kół, opon i tego typu historii... W końcu natknąłem się na podobny przypadek (co prawda w Audi A3, bez Quattro) i jeden z kolegów doradzał wymianę oleju w skrzyni biegów. Prawdopodobnie to MECHANIZM RÓŻNICOWY znajdujący się w skrzyni jest sprawcą tego dudnienia/buczenia na skręconych kołach (tak on przynajmniej twierdził - u niego to pomogło). Pomyślałem, że jest to bardzo logiczne rozwiązanie problemu, po czym postanowiłem wymienić również olej u siebie (TIPTRONIC, 163000 km, Dynamiczna Wymiana).....Olej wymieniłem ale problem nie zniknął !!! Mówiąc delikatnie - nie byłem zadowolony!!!
Następnym krokiem było udanie się do "zaprzyjaźnionego, lokalnego" warsztatu. Mechanik poprosił o jazdę próbną....Dowiedziałem się, że ten typ napędu (QUATRRO) - "TAK MA" , i że jest to normalne. Nie przekonałem się do tej historii.... Kolejny raz zacząłem studiować INTERNET a w szczególności tematykę napędów QUATTRO. Jak już się Panie i Panowie domyślacie tego typu napędy mają 3 MECHANIZMY RÓŻNICOWE (w skrzyni biegów + TORSEN lub HALDEX , oraz tylny DYFER - zachęcam do lektury). Także kolega twierdzący, że dudni/buczy MECHANIZM RÓŻNICOWY mógł mieć rację, tylko że ja wymieniłem olej tylko w pierwszym (skrzynia biegów). Umówiłem się więc na wymianę oleju w TORSEN-ie i tylnym dyferencjale. Oleje został zmienione. Co się okazało - z tyłu (DYFER) brakowało 0,5L oleju! Dodam, że 100% świeżego oleju to 1,35L , czyli tylny dyferencjał był zalany tylko w 63% ! I to była główna przyczyna buczenia/ dudnienia przy skręconych kołach. Pomijam fakt stanu oleju w dyferencjałach po 10 latach użytkowania samochodu (163000 km). Oczywiście PRODUCENT czyli nasze kochane AUDI - nie zaleca wymiany nigdy!!!!
Mam nadzieję, że pomogłem w ten sposób chociaż jednej osobie z podobnym problemem.
Pozdrawia wszystkich użytkowników Audi A6 C6.
Otóż od momentu zakupu auta, podczas jazdy zauważyłem, że przy skręcaniu kół słychać dziwne, bardzo uciążliwe BUCZENIE. Odczucie było takie jakby nadwozie wchodziło w REZONANS. Dodam jednocześnie, że problemu nie było "na zimnym silniku" jednak po przejechaniu kilku kilometrów problem nieustannie powracał (można powiedzieć REGULARNIE). Podejrzenie padło oczywiście na pompę wspomagania więc wymieniłem w całym układzie olej. Nie pomogło. Pomyślałem, że to może POMPA WSPOMAGANIA "kończy się" nieuchronnie, jednak po przeprowadzonym śledztwie odrzuciłem również i to rozwiązanie (pompa nie buczała na zimnym/rozgrzanym silniku, nie było pęcherzyków powietrza w zbiorniczku itd, itp). Kolejny krokiem było wyeliminowanie zużytej/zepsutej MAGLOWNICY. Poczytałem trochę FORA internetowe i pooglądałem materiały w serwisie YouTube (dużo filmików na ten temat)....Kolejny raz odrzuciłem tą możliwość (zepsuta MAGLOWNICA zachowuję się inaczej niż w opisywanym przypadku). Prześledziłem również wiele POSTÓW na temat łożysk kół, opon i tego typu historii... W końcu natknąłem się na podobny przypadek (co prawda w Audi A3, bez Quattro) i jeden z kolegów doradzał wymianę oleju w skrzyni biegów. Prawdopodobnie to MECHANIZM RÓŻNICOWY znajdujący się w skrzyni jest sprawcą tego dudnienia/buczenia na skręconych kołach (tak on przynajmniej twierdził - u niego to pomogło). Pomyślałem, że jest to bardzo logiczne rozwiązanie problemu, po czym postanowiłem wymienić również olej u siebie (TIPTRONIC, 163000 km, Dynamiczna Wymiana).....Olej wymieniłem ale problem nie zniknął !!! Mówiąc delikatnie - nie byłem zadowolony!!!
Następnym krokiem było udanie się do "zaprzyjaźnionego, lokalnego" warsztatu. Mechanik poprosił o jazdę próbną....Dowiedziałem się, że ten typ napędu (QUATRRO) - "TAK MA" , i że jest to normalne. Nie przekonałem się do tej historii.... Kolejny raz zacząłem studiować INTERNET a w szczególności tematykę napędów QUATTRO. Jak już się Panie i Panowie domyślacie tego typu napędy mają 3 MECHANIZMY RÓŻNICOWE (w skrzyni biegów + TORSEN lub HALDEX , oraz tylny DYFER - zachęcam do lektury). Także kolega twierdzący, że dudni/buczy MECHANIZM RÓŻNICOWY mógł mieć rację, tylko że ja wymieniłem olej tylko w pierwszym (skrzynia biegów). Umówiłem się więc na wymianę oleju w TORSEN-ie i tylnym dyferencjale. Oleje został zmienione. Co się okazało - z tyłu (DYFER) brakowało 0,5L oleju! Dodam, że 100% świeżego oleju to 1,35L , czyli tylny dyferencjał był zalany tylko w 63% ! I to była główna przyczyna buczenia/ dudnienia przy skręconych kołach. Pomijam fakt stanu oleju w dyferencjałach po 10 latach użytkowania samochodu (163000 km). Oczywiście PRODUCENT czyli nasze kochane AUDI - nie zaleca wymiany nigdy!!!!
Mam nadzieję, że pomogłem w ten sposób chociaż jednej osobie z podobnym problemem.
Pozdrawia wszystkich użytkowników Audi A6 C6.