Strona 1 z 1

Czy bać się multi

PostNapisane: 2016-06-03, 03:19
przez robert.wasik.33
Witam, obecnie posiadam a4 z multitronickiem, wiele złego słyszałem o tych skrzyniach lecz ja tego nie mogę powiedzieć. Obecnie szukam A6 C7 właśnie z taką skrzynia, czy obawiać się tej skrzyni, czy jest już poprawiona? Celuje w rocznik 2012 z przebiegiem pod 200 tys +/- 30

Re: Czy bać się multi

PostNapisane: 2016-06-03, 06:28
przez lyngso
Witam

Posiadam takie auto (tyle, że mniejszy przebieg :) ), rocznik 2013 i nic się nie dzieje.
Tak jak ze wszystkim, jeśli upolujesz dobrze serwisowany egzemplarz, to nic nie powinno się dziać.
Podstawowa różnica do multi z A6 C6, to symulacja 8, a nie 7 biegów.

Pozdrov

Re: Czy bać się multi

PostNapisane: 2016-06-03, 08:16
przez elioneq
Osobiście posiadam multitronika jakiś czas i nie narzekam, zmienia biegi płynie. Zawsze wychodziłem z założenia, że jak dbasz tak masz. Skrzynia automatyczna to nie manual więc nie można jej katować tak samo jak manuala. Dużo jest złych opinii na ten temat, ponieważ mnóstwo ludzi kupuje zajechana multi z zachodu i później narzekają na forum, albo nie wymieniają oleju na czas i wtedt zaczynają się problemy. Wystarczy popatrzeć u nas na drogi, kickdown+nazimnym i skrzynia długo nie wytrzyma.

Re: Czy bać się multi

PostNapisane: 2016-06-03, 11:26
przez robert.wasik.33
lyngso napisał(a):Witam

Posiadam takie auto (tyle, że mniejszy przebieg :) ), rocznik 2013 i nic się nie dzieje.
Tak jak ze wszystkim, jeśli upolujesz dobrze serwisowany egzemplarz, to nic nie powinno się dziać.
Podstawowa różnica do multi z A6 C6, to symulacja 8, a nie 7 biegów.

Pozdrov

C6 symuluje 7 biegów? Byłem przekonany że to ta sama skrzynia co w a4 b8

Re: Czy bać się multi

PostNapisane: 2016-06-04, 07:21
przez lyngso
Witam

Nie wiem czy ta sama, pewnie tak :)
Moje A6 C6 było z 2010 roku i skrzynia symulowała 7 biegów.

Pozdrov

Re: Czy bać się multi

PostNapisane: 2016-06-04, 13:54
przez robert.wasik.33
Więc nie ta sama, moja w a4 symuluje 8 biegow

Re: Czy bać się multi

PostNapisane: 2016-06-04, 14:54
przez Cienki1407
Nie słuchaj tych panów u góry bo wiadome, że chwalą to co się ma.Posiadałem pare mies C5 2.5TDI z multi i ze skrzynią było wszystko ok ale uczucie ślizgającego się sprzęgła jakie daje odczuć ta skrzynia to jest porażka.Tego nie zauważysz jak nie porównasz odczucia jazdy tipem.Teraz kiedy szukam nowej C5 ale z tipem i już trochę pojeździłem zadbanymi tego typu skrzyniami jazda jest zupełnie inna.Taka prawda, że Audi nigdy o tą skrzynię nie dbało.

Polecam Ci mój temat gdzie użytkownik Piotruś zna się na rzeczy i świetnie mi odpowiedział na moje pytanie gdzie opisał działanie skrzyni multi w C7.
Pozdrawiam.

a6-c7-2013r-2-0-tdi-opinia-100-120tys-zl-t4928.html

Re: Czy bać się multi

PostNapisane: 2016-06-04, 16:59
przez lyngso
Cienki1407 napisał(a):Nie słuchaj tych panów u góry bo wiadome, że chwalą to co się ma.Posiadałem pare mies C5 2.5TDI z multi i ze skrzynią było wszystko ok ale uczucie ślizgającego się sprzęgła jakie daje odczuć ta skrzynia to jest porażka.Tego nie zauważysz jak nie porównasz odczucia jazdy tipem.Teraz kiedy szukam nowej C5 ale z tipem i już trochę pojeździłem zadbanymi tego typu skrzyniami jazda jest zupełnie inna.Taka prawda, że Audi nigdy o tą skrzynię nie dbało.

Polecam Ci mój temat gdzie użytkownik Piotruś zna się na rzeczy i świetnie mi odpowiedział na moje pytanie gdzie opisał działanie skrzyni multi w C7.
Pozdrawiam.

a6-c7-2013r-2-0-tdi-opinia-100-120tys-zl-t4928.html


Witam

Wydaje mi się kolego, że trochę generalizujesz.
Kolega Piotruś (którego opinie również cenię) opisał działanie ale zaznaczył też, że jest to jego subiektywna ocena.
Jak możesz oceniać kogoś nie znając motywów i wyboru takiego właśnie auta?
Dla Twojej wiadomości multi z 2013 roku, to nie to samo co w C5.
Moje pierwsze A6 było z multi, a drugie to ŚWIADOMY wybór również multi po samych dobrych doświadczeniach z tą skrzynią w poprzednim aucie.
Skrzynia multi nie jest stworzona do "palenia gumy spod świateł" ale do spokojnego, komfortowego połykania kilometrów.
Audi zarzuciło tą technologię na rzecz koncernowego DSG ale np Subaru rozwija przekładnie CVT.
Audi ma szeroki wachlarz jednostek napędowych, tudzież układów przeniesienia napędu.
Każdemu więc wg potrzeb.

Pozdrov

Re: Czy bać się multi

PostNapisane: 2016-06-04, 17:19
przez Cienki1407
Jak ty myślisz, że jestem takim idiotą aby przednim napędem palić gumę to... <rotfl>
Wczoraj i w ubiegłą środę byłem z ojcem na jeździe próbnej C6 2.0 .Tak się złożyło, że myśleliśmy, że jedziemy do skrzyni automatycznej typu tip jednak prywatny właściciel sam chyba nie wiedział co ma.Po kodach i w książce serwisowej pisało jak byk skrzynia multitronic.Mniejsza o to.Taka Sama jazda jak w C5.Tylko inne doznania bo siedzi się w aucie z 2013r.Nie identyczna ale strasznie podobne uczucie przeciągającego sprzęgła.
Tak więc na koniec przyznam nie mam cierpliwości do takich ludzi jak ty.Chcecie opinii na dany temat a jak ktoś skrytykuje coś co sami posiadacie lub zamierzacie kupić od razu wyprowadzacie kontratak w tym przypadku tak samo beznadziejny jak w meczu Polska - Holandia :>
Na przyszłość wiesz co zrób? Nie rób tematu bo to i tak bez sensu.Jedź do jakiegoś warsztatu, który zajmuje się tylko grubą Vag i Ci powiedzą prawdę.Ja osobiście taki posiadam w swojej okolicy za co bardzo jestem wdzięczny.Chłopaki naprawiają wszystko od zwykłych po najnowsze Rsy.
Chcesz mieć kłopoty i skrzynie, która się zatrzymała na etapie rozwoju na samym jej początku wybierz Multitronic. :-D
Automat nie tylko ma być jak najmniej awaryjny ale przede wszystkim ma dawać radość z jazdy.Sam kiedyś broniłem w postach tej skrzyni ale jak sprzedałem auto i wsiadłem na tipa czułem bardzo grubą różnicę.

I jak mnie pozdrawiasz pisz to normalnie bo przez "v" to piszą Ruskie.Ty chyba do tego grona wsiunów nie należysz.

Re: Czy bać się multi

PostNapisane: 2016-06-04, 17:32
przez lyngso
Powiedz mi w którym momencie postu Cię obraziłem?
Napisałem tylko, że nie powinieneś oceniać kogoś po zakupie samochodu.
Nigdzie nie napisałem, że "palisz gumę na światłach używając 2.0 TDI"
Napisałem też między wierszami dlaczego wybrałem multitronic.
Szanuje wybór każdego. Tobie nie pasuje ok, wybrałeś Tipa bo bardziej pasuje Ci jego praca.
W żadnym punkcie swojego posta nie krytykowałem Twojego wyboru.
To w jaki sposób będę kończył posta zależy tylko ode mnie więc skoro Ci się nie podoba to nie czytaj zakończenia.
Tyle ode mnie, przepraszam autora postu za off top.

Pozdrov

Ps. A tak na marginesie to zaczerpnięte z Czeskiego...

Re: Czy bać się multi

PostNapisane: 2016-06-04, 17:37
przez nie pamietam 82
Kolego Cienki - hamuj !
A jak masz ciężkie dni ( okres? ;-) ) to chwilowo nie loguj się na A6F !

Po co te cyrki ?

Wysłane dzięki Tapatalk.

Re: Czy bać się multi

PostNapisane: 2016-06-04, 22:17
przez robert.wasik.33
Spokojnie panowie, każdy kupuję to co uważa za stosowne, dzisiaj oglądałem 3 litrowke i wrażenia bardzo przyjemne,mam tylko pytanie odnośnie może blachostki a mianowicie chodź mi o licznik, czy były wersje które w a6 wyświetlały na biało czarno czy nie potrafiłem tego przestawić w ustawieniach?

Re: Czy bać się multi

PostNapisane: 2016-06-05, 07:17
przez lyngso
Witam

Jeśli chodzi Ci o wyświetlacz między zegarami to tak, były wersje z czarno-białym i okrojonym we wskazania.
Wszystko zależało od wersji MMI w jakie wyposażone było auto. Ten z czarno białym wyświetlaczem to chyba MMI Basic.

Pozdrov