Strona 1 z 1

A6 C7 ALL S-TRONIC. Staczanie na wstecznym.

PostNapisane: 2016-08-31, 10:39
przez Bewolflodz
Witam, w domu mam zjazd do garażu, jak cofam i odpuszczę gazu (podczas wyjeżdżania tyłem pod górkę) to auto stacza się do przodu. Czy to normalne? w A6 c5 jak odpuszczałem gaz to auto stało w miejscu, a tutaj zatrzymało by się na bramie garażowej, bo auto po prostu leci do przodu mimo załączonego wstecznego.

Pozdrawiam

Re: A6 C7 ALL S-TRONIC. Staczanie na wstecznym.

PostNapisane: 2016-09-01, 10:39
przez nie pamietam 82
Cześć.

Sam byłem ciekaw więc zadzwoniłem do dwóch (znanych w Pl) serwisów skrzyń ASB.
I w jednym i w drugim otrzymałem taką samą odpowiedź: " Delikatnie ma prawo się staczać " .

<mysli>,
pytanie brzmi - co znaczy " delikatnie " ?


(+)
nie dotyczy to wszystkich silników w C7.


Wysłane z mojego.... .

Re: A6 C7 ALL S-TRONIC. Staczanie na wstecznym.

PostNapisane: 2016-09-01, 16:50
przez Piotruś
W A6 C5 miałeś tiptronika, w którym pełzanie wynika jakby z jego natury/konstrukcji/idei działania.

W A6 C7 ze skrzynią preselekcyjną zasadniczo pełzania wcale nie powinno być, jednak ku wygodzie użytkowników jest i zależy od tego jakie ciśnienie na sprzęgłach ustawi producent.
Mówiąc OBRAZOWO tarcze nie mogą być za bardzo ściśnięte żeby nie dochodziło do miejscowych przeciążeń termicznych, a przez to utraty smarowania i przyspieszonego zużycia współpracujących elementów.

Re: A6 C7 ALL S-TRONIC. Staczanie na wstecznym.

PostNapisane: 2016-09-01, 16:54
przez Piotruś
nie pamietam 82 napisał(a):(+)nie dotyczy to wszystkich silników w C7.

Słuszna uwaga. Modele (z dieselem) z jednostkami 313, 320 i 326 PS mają tipa i w tych autach pełzanie można uznać za "naturalną" konsekwencję tego typu transmisji, a przede wszystkim jest mniej "męczące" dla podzespołów niż w S-Tronic'u.

Re: A6 C7 ALL S-TRONIC. Staczanie na wstecznym.

PostNapisane: 2016-09-01, 21:08
przez bendzji
W multi jest podobnie , trzeba przytrzymać chwilę na hamulcu i tak jakby chwyci skrzynia nie wiem czy stronic podobnie

Re: A6 C7 ALL S-TRONIC. Staczanie na wstecznym.

PostNapisane: 2016-09-07, 13:31
przez Bewolflodz
Cześć, dzięki za odpowiedzi.

Sprawdziłem temat dokładniej na dość stronym zjeździe galerii handlowej. Ogólnie faktycznie wygląda na to, że wszystko jest ok. Auto przy znacznie większym nachyleniu niż u mnie na zjeździe do garażu, po włączeniu wstecznego, auto minimalnie się stoczyło i odrazu samo "dokręcilo" obroty i zaczelo pełznąc minimalna predkością na wstecznym ku górze, póżniej przy każdym kolejnym zatrzymaniu auta już sie nie staczalo tylko przy odpuszczeniu hamulca delikatnie jechało pod górke. Wydaje mi się, ze tutaj wszystko przelicza sterownik skrzyni i silnika, dlatego dopuszczalne są minimalne opóźnienia w reakcji auta (pełzniecie, nie jest czymś co wynika z budowy skrzyni, a z konfiguracji sterowników)- pisząc obrazowo, nietechnicznym językiem :). Dzięki, za odpowiedzi, a ja przestaje szukać dziury w całym.

Pozdrawiam