Strona 1 z 1

Skrzynia s-tronic

PostNapisane: 2019-03-31, 11:48
przez swirusek
Witam wszystkich ;) Niedawno stalem sie posiadaczem A6 C7 i z tego co udało mi sie zdiagnozować mam do wymiany kolo dwumasowe. Moje pytanie jest takie czy muszę również wymienic sprzęgło czy wystarczy sam dwumas?

Re: Skrzynia s-tronic

PostNapisane: 2019-03-31, 16:03
przez Piotruś
To absolutnie nie jest tak jak w "manualu", że trafiona dwumasa jest niemal jednoznaczna z wykończonym sprzęgłem (w Twoim aucie jest wielopłytkowe, mokre i praktycznie niezniszczalne).

Nie wiem na jakiej podstawie wyrokujesz potrzebę wymiany "podwójnego" koła dwumasowego ale zanim zdecydujesz się na jakąkolwiek naprawę gorąco namawiam Cię do wizyty u PRAWDZIWEGO, porządnego, sprawdzonego i doświadczonego fachowca od "automatów". Ktoś taki po pierwsze wykona jazdę próbną i z komputerem na kolanach sprawdzi większość dynamicznych parametrów pracy, a po drugie ostatecznie potwierdzi lub zaprzeczy rzeczywistej potrzebie wymiany koła dwumasowego.

A Tobie niby czemu się wydaje, że powinieneś ją wymienić :shock: :?: :?:

Re: Skrzynia s-tronic

PostNapisane: 2019-03-31, 21:05
przez swirusek
Auto ma juz ponad 200 tys km przejechane jak stoje na swiatlach i mam bieg D trzesie autem jak wrzucam N przestaje trząść bardzo szarpie na drugim biegu jak jest zimny silnik. Gdy odpale auto zeby chwile pochodzilo dochodzą straszne stuki pomiędzy skrzynia a silnikiem ale tylko gdy jest zimny jak zrobie trase 100 km auto chodzi cicho i juz na żadnym biegu nie trzesie autem i cichutko chodzi skrzynia powyzej 2 biegu auto zmienia biegi plynnie bez szarpnięć. Kilka tysiecy temu wymieniłem filtr i olej to tego pan od automatow mowil ze wyczysci jeszce zaworki. Zaczęło sie wszystko jak zrobilem trase 2 tys km bez gaszenia silnika nastepnego dnia zaczelo cos stukac w skrzyni i trząść autem

Re: Skrzynia s-tronic

PostNapisane: 2019-04-01, 17:40
przez Piotruś
jak stoje na swiatlach i mam bieg D trzesie autem jak wrzucam N przestaje trząść bardzo szarpie na drugim biegu jak jest zimny silnik.

Do tego miejsca (na odległość) równie dobrze możemy podejrzewać uszkodzenie układu wtryskowego.

Wiadomo też, że zawsze i wszystko może się popsuć, jednak przebieg rzędu 200 tyś.km. najczęściej nie powoduje żadnych negatywnych skutków na kole dwumasowym i dlatego nie jest to żadne wskazanie.

Gdy odpale auto zeby chwile pochodzilo dochodzą straszne stuki pomiędzy skrzynia a silnikiem ale tylko gdy jest zimny

Na ile jesteś przekonany (jest to sprawdzone), że stuki lokalizują się dokładnie spomiędzy silnika a skrzyni biegów ?
Rzeczywiście uszkodzona/zuzyta dwuamasa ma tendencje do większego hałasowania na zimnym silniku niż na ciepłym (gęsty olej, zmienne obroty biegu jałowego, etc), ale nierównomierny bieg silnika też może generować podobnie nieprzyjemne objawy pomimo całkowitej sprawności układu przeniesienia napędu, w tym dwumasy.

Kilka tysiecy temu wymieniłem filtr i olej to tego pan od automatow mowil ze wyczysci jeszce zaworki. Zaczęło sie wszystko jak zrobilem trase 2 tys km bez gaszenia silnika nastepnego dnia zaczelo cos stukac w skrzyni i trząść autem

W takim razie, reasumując, jeszcze bardzo mocno namawiam Cię na poszerzoną diagnostykę całego zespołu napędowego, czyli zarówno silnika jak i skrzyni biegów. Opisałeś problem starannie i wyczerpująco, ale na odległość żadne wątpliwości nie zostały rozwiane.

Dobry nietendencyjny fachowiec z otwartą głową bez większego kłopotu ustali od czego powinieneś zacząć eliminację podejrzanych podzespołów. Porządna diagnoza (diagnostyka) uchroni Cię przed wydatkami na chybił-trafił, dlatego warto poszukać kogoś naprawdę kompetentnego.

Byłoby fajnie gdybyś wrócił i po naprawie opisał rozwiązanie. Naturalnie na każdym etapie, o ile tylko będzie to możliwe możesz dzielić się i konsultować tutaj wszelkie wątpliwości. Powodzenia :!: :!:

Re: Skrzynia s-tronic

PostNapisane: 2019-04-01, 21:15
przez swirusek
Wroce napewno gdyż wczesniej mialem a4 b8 i byly tekie same objawy tylko ze w tamtym aucie pozniej zaczęło sie ślizgać sprzęgło i okazało sie ze dwumas był zatarty nie chcial sie w żadna sytone ruszyć nawet przy użyciu qiekszego młotka :-D

Re: Skrzynia s-tronic

PostNapisane: 2019-06-29, 09:56
przez swirusek
Witam ponownie;) przez te kilka miesiecy zrobilem 5 tys km i odziwo stuki i szarpniecia ustały jedynie co pojawilo sie wycie skrzyni ma 7 biegu ale tylko w zakresie obrotow 1400-1800 i predkosci od120 do 140 pozniej juz jest cisza. Spotkał sie ktos juz z takim przypadkiem pozdrawiam.

Re: Skrzynia s-tronic

PostNapisane: 2019-09-01, 22:50
przez Seb78
Witam wszystkich.
swirusek napisał(a):jedynie co pojawilo sie wycie skrzyni ma 7 biegu ale tylko w zakresie obrotow 1400-1800 i predkosci od120 do 140 pozniej juz jest cisza. Spotkał sie ktos juz z takim przypadkiem pozdrawiam.

Mam podobny objaw wycia skrzyni, też w przedziale 1400-1900 obrotów.Szczególnie gdy dodaje gazu i samochód ma ciężej tj.pod górkę czy lekkie wzniesienie.
Auto ma 186tys. km. Regularna wymiana oleju w skrzyni.Skrzynia przerzuca biegi prawidłowo.Tylko te wycie...?! <uoee>

Re: Skrzynia s-tronic

PostNapisane: 2019-09-24, 20:09
przez swirusek
Wycie ustało po wymianie dwumasu :) zacytuje mechanika, ,tak rozjebanej dwumasy to on jeszcze w życiu nie widział ``:-D

Re: Skrzynia s-tronic

PostNapisane: 2022-02-19, 18:28
przez Krzyniu_91
Witam.
Jaki koszt dwumasy wraz z robocizną? Jakiej firmy dwumase polecacie?
Pozdrawiam