Allroad wymiana na zwykłe zawieszenie.
Napisane: 2015-01-24, 08:48
Panowie,
tudzież Panie, jeśli obecne.
Problematyka zawieszenia Allroad'a jest wszystkim znana, mnie również, niestety z autopsji. Więc może lepiej pozbyć sie pneumatycznego zawieszenia na rzecz sprężyn? Oznaczałoby koniec problemów z zastanawianiem sie czy to kompresor, czy to miech czy nieszczelność przewodów, a może wszystko naraz. Nasze samochody mają już trochę lat więc scenariusz najczęściej wygląda tak: nieszczelny miech-> wymieniamy miech, ale mamy załatwiony kompresor. Żeby wszystko trzymało się kupy to nigdzie powietrze nie może uciekać(spier..lać), wiec wymieniamy 4 x miech(przód 2 x 800zł, tył 2 x 700zł, limak)+kompresor 1300zł=3300zł. O ile kwestie utrzymania powietrza w układzie mamy ogarniętą to nadal nie mamy zrobionych amortyzatorów 800 zł za sztukę.
I przechodzimy do meritum. Z ekonomicznego punktu widzenia wymiana na zwykłe fedry wydaje się zasadna. A teraz niech mi ktoś podpowie, jakie będą tego skutki w prowadzeniu, jak dobrać części i w ogóle jak to zrobić, i czy to ma sens?
W tym momencie nadal jestem troszkę bardziej po stronie naprawienia luftfederung, co ori to ori, ale może wątek się rozwinie i ktoś zmieni moje zdanie.
Ps. drążąc temat napotkałem takie gotowe rozwiązanie:
http://allegro.pl/audi-allroad-a6-c5-ze ... 94101.html
warto?
tudzież Panie, jeśli obecne.
Problematyka zawieszenia Allroad'a jest wszystkim znana, mnie również, niestety z autopsji. Więc może lepiej pozbyć sie pneumatycznego zawieszenia na rzecz sprężyn? Oznaczałoby koniec problemów z zastanawianiem sie czy to kompresor, czy to miech czy nieszczelność przewodów, a może wszystko naraz. Nasze samochody mają już trochę lat więc scenariusz najczęściej wygląda tak: nieszczelny miech-> wymieniamy miech, ale mamy załatwiony kompresor. Żeby wszystko trzymało się kupy to nigdzie powietrze nie może uciekać(spier..lać), wiec wymieniamy 4 x miech(przód 2 x 800zł, tył 2 x 700zł, limak)+kompresor 1300zł=3300zł. O ile kwestie utrzymania powietrza w układzie mamy ogarniętą to nadal nie mamy zrobionych amortyzatorów 800 zł za sztukę.
I przechodzimy do meritum. Z ekonomicznego punktu widzenia wymiana na zwykłe fedry wydaje się zasadna. A teraz niech mi ktoś podpowie, jakie będą tego skutki w prowadzeniu, jak dobrać części i w ogóle jak to zrobić, i czy to ma sens?
W tym momencie nadal jestem troszkę bardziej po stronie naprawienia luftfederung, co ori to ori, ale może wątek się rozwinie i ktoś zmieni moje zdanie.
Ps. drążąc temat napotkałem takie gotowe rozwiązanie:
http://allegro.pl/audi-allroad-a6-c5-ze ... 94101.html
warto?